Eğitim Sistemi Değişmeli mi?

in #steempress6 years ago (edited)

LGS sonuçları açıklandı bir çok okul başarı puanlarına göre öğrenci alırken böyle bir uygulama ne kadar doğru.
Bu uygulama çocukları ötekileştirmez mi?
Yüksek başarı puanı arayan okular çok mu Başarlı demek? Bana göre bir okulu başarısı başarılı öğrenciler bir araya toplayarak kendi başarılı olduğunu göstermez.
Başarlı bir okul başarı seviyesi düşük bir öğrenciyi kaliteli bir egitim vererek onu Başarlı olmasını sağmakla Başarlı olunur.
LGS kalkmalı isteyen istediği okula kaydını yapa bilmeli Başarlı ile başarısı ayrıştırmadan ötekileştirmeden adil bir eğitim sitemi lazım.



Başarı puanı düşük bir öğrenci başarı puanı yüksek bir okula kaydını yapmaya gittiğinde, seni başarı seviyen düşük denildiğinde o öğrenci üzerinde nasıl bir etki bırakır. Onu Başara bilme Azmin kırılmamız? Oysaki bir okulun amacı oraya gelen bir öğrencinin başarısı olsa dahi onu Başarlı olmasını sağlamak olmalı Başarlı öğrencileri bir araya toplayarak benim okulumu puanı yüksek herkes gelemez demek bu o okulu Başarısız olduğunun göstergesidir.



Düşünsenize bir özel okula parayı verdiğinizde Başarlı Başarısız olan herkes gidebilir.
O zaman bu okulların başarı seviyesi düşük mü? Eğer bu okulların başarı seviyesi düşük ise niye insanlar para vererek çocuklarını bu okullara gönderi? Yoksa puanı düşük olduğu için nitelikli bir okula gidemediği için mi para vererek özel okula gidiyorlar. benim bildiğim çok başarılı özel okular var ve her yıl dereceye giren öğrencileri de var. o azman demek oluyor ki Başarlı ile Başarısız olanı ayrıştırmadan Başarlı oluna biliniyor. yeter ki başarıyı seven idareler olusun tabi şunu da düşünenlerde var başarısız olanlar başarılı olanı da etkiler peki Başarlı olan neden başarısız olanı etkilemesin onuda Başarlı yapsın bence el birliği ile başarmak mümkün özel okular bunu başara biliyorsa devlet okulları da başarmalı tüm imkanları var.
Bazen şunu Bile düşündüm eğitimi tamamın özeleştirmek nasıl bir sonuç verirdi

Bir Ülke için eğitim birinci sırada yer almalı eğitimden Başarlı olmak için tüm imkanlarını kullanmalı. toplumun kültür ve Eğitim seviyesi ilen bir ülke büyür ve gelişir her alanda.


Posted from my blog with SteemPress : https://neclatenekeci.000webhostapp.com/2018/07/egitim-istemi-degismeli

Sort:  

İnsanları, dünyanın işleyişini, doğayı, dinleri, tarihi v.b kavramları çok iyi bilen, kısacası teknik anlamda çok iyi yetişmiş ve aynı zamanda merhametin ve sevginin ne olduğunu iyi bilen entellektüel yöneticilere ihtiyacımız var iken, sadece birilerinin tanıdığı için koltuk peşine düşen adamlar yönetirse eğitim sistemimizi, sonuçlar önce sınavlarda başarısızlık ve daha sonra ahlaki çöküşler olarak kendini gösterir. Yaşadığımız budur. Yakın zamanda düzeltilme ihtimali olduğunu görmüyorum. Yeni gelen neslin kafası baya karışık.

Kesinlikle katılıyorum size maalesef vasıfsız becerikiz bir gün işe gelir 2 gün işe gitmez sırf referanslarıy bir yere gelen bu memleketin yönetirse halimiz böyle olur.acı gerçekler.

Eğitim sistemimiz baştan sona yanlış. Düşünüp mukayese edebilme, empati yapabilme, hayal edebilme, yaratıcı olabilmeye yönelik ve sevginin aşılandığı bir eğitim sistemi istiyoruz.

Çok doğru Türkiye genelinde LGS sınavında sorulan 40 tane fizik sorusuna 1 tane doğru düşüyor
40 tane matematik sorusunda 3 tane doğru düşüyor. Öğrenci başına resmen yerlerde eğitim

Çocukların yatkın olduğu alanlar ve yetenekleri ortaya çıkarılıp o alanda gelişmeleri sağlanmalı. Tamamen birbirleriyle yarışmaya yönelik ve not odaklı bir eğitimle yetişiyor çocuklarımız. Rekabet etmekten başka bir şey öğrendikleri yok. Hayatta ne kadar başarılı olabilirler? Alınan eğitimin neticesinde ülke olarak ilerleyemediğimiz gibi sırf para kazanmak için sevmedikleri, mutsuz oldukları işlerde de çalışmak zorundalar. Tabi o işi de bulabilirlerse.

Kesinlikle çok haklısınız umut ediyorum inşallah düzelir bakalım yeni bakan geldi eğitimde ne reforum yapar hayırlı geceler

Congratulations @neclatenekeci! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by neclatenekeci from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66753.89
ETH 3256.47
USDT 1.00
SBD 4.34