Vızır Vızır Bir Yaz Macerası !!

in #steempress6 years ago

Merhaba Arkadaşlar,

Uzun süreden beri aranızda yoktum. Malum bilenler bilir askerdeydim kış süresince.. Ve aranıza bomba gibi dönüyorum.. :) Postlarıma yavaş yavaş başlayacağım ve birbirimizi takip devam..

Bugün arkadaşlar askerden gelir gelmez arı peşine düştüm.. Başlığı seçmemin sebebi de bu aslında. Herkesin bir yaz macerası var babamın da yaz macerası arılarına bakmak ; arılarınında yaz macerası vızır vızır polen, çiçeközü peşinde koşmaları..

 


Arıcılık aslında zor bir meslek değil tabi kendinizi ısırtmıyorsanız :). Arıların şuan da oğul diye tabir ettiğimiz bir dönemden yani yavrulama döneminden geçiyoruz. Babamında işi sağa sola koymuş olduğu kovanları takip etmek. Tabi iş bununla kalmıyor. Geçen seneden kalan arıların bakımıda yanında cabası.



Bu yaz oğul dönemi olarak geçen seneye nazaran çok zayıf bir dönemden geçiliyor. Yakalanan arı sayısı çok az. Havaların durumundan mıdır yoksa başka bir sebepten midir bilemiyorum.



Allah'tan altımızda demedim ATV motorları varda dağ bayır kovanları gezerken hem safari yapıyoruz hem işimize odaklanıyoruz. :) Bu yıl işleri ilerletip doğallığında orjinal hali olan işlerin peşindeyiz. Yani sandık kovanlarımızın yanında karakovan üretime geçiyoruz yavaş yavaş. Tamamen orjinal olarak el değmeden katkı maddesi olmadan orjinal ballara yöneliyoruz. Dahada açacak olursak eskiden dedelerimizin yapmış olduğu tarzda bir üretimden bahsediyorum. Arı mumunu dahi arının kendi üretmiş olduğu bir sistem.


Çok sevdiğim bir söz var sizlerle paylaşayım;

ARIYA İYİ BAKAN KARIYA YÜZÜĞÜ TAKAR..

Gerçektende durum böyle arıdan tek bal alınmıyor. Arı o kadar faydalı o kadar çeşitli ürünleri var ki bu sözü kanıtlar derecede. Sizlere bunların tamamını saymak isterim;

  • Bal
  • Arı Sütü
  • Balmumu
  • Polen
  • Propolis
  • Arızehri
Bu yazmış olduğum ürünler arının yapmış olduğu değerli ürünlerdir. Ve Arı zehri , Arı sütü gibi ürünlerde değer açısından pahalı ürünlerdir.

Bizim arı maceramız bu şekilde arkadaşlar.. Okumuş olduğunuz için teşekkürler..

Sağolun..

 


Posted from my blog with SteemPress : http://bahadirbayin.steempress.net/2018/06/13/vizir-vizir-bir-yaz-macerasi/

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63282.43
ETH 3083.92
USDT 1.00
SBD 3.85