My new DIY project for students

in #steempress6 years ago (edited)


Pada hari khamis yang lalu, anak saya mengatakan ingin menjual kotak pensel/pen kepada rakan-rakannya. Ia mendapat idea ini setelah melihat tempat pensel yang saya buat beberapa hari lalu. So dengan tidak membuang masa saya pun bersetuju.

Kami berbincang tentang harganya. Anak saya memberi cadangan untuk menjual RM1.00 kotak tersebut. Saya merasakannya harga itu terlalu mahal jika dijual untuk budak-budak sekolah rendah. Saya menyuruhnya menjual RM0.50 untuk setiap kotak.

Dipendek cerita, kami mendapat sebanyak 21 pesanan. Wow... Saya tidak sangka bahawa kotak kertas tersebut mendapat sambutan dari murid sekolah. Anak-anak saya turut membantu saya melipat kertas tersebut.

Kesimpulan

  • Dapat mendedahkan anak-anak berniaga di usia yang muda.

  • Dapat menilai wang dari hasil usaha sendiri. (mereka tahu bukan senang untuk mendapat wang)

  • Dapat menabung untuk masa depan.

    Sekain sahaja coretan saya pada kali ini, saya akan update di post yang akan datang setelah projek ini selesai.


Posted from my blog with SteemPress : http://arwine.vornix.blog/2018/10/19/my-new-diy-project-for-students/
Sort:  

@arwine, go and place your daily vote for Steem on netcoins! http://contest.gonetcoins.com/

You’ve been upvoted by TeamMalaysia Community :-

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

You've received an upvote from SteemXP Community

SteemXP Curation Guild is dedicated to the growing Southeast Asia steemit communities. To support and promotes new and promising authors, original and good content from Southeast Asian Nations Member Nation. Indonesia, Thailand, Malaysia, Vietnam, Singapore, Philippines, Myanmar (Burma), Cambodia, Laos, Brunei.

Check out our Website, Join our community on Discord and support our mission by following our curation guild.

Vote SteemXP Witness @bitrocker2020 using this link

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64341.19
ETH 3145.13
USDT 1.00
SBD 4.00