Apa sebenarnya yang sedang berlaku?

in #steempress6 years ago (edited)


Source

 

Kebiasaannya saya akan menjadi gementar tentang gejala-gejala fizikal yang berlaku semasa menyertai aktiviti sosial.

Gejala fizikal:

  • blushing
  • berdebar-debar
  • insomnia (tiba-tiba rasa mahu pitam)
  • berpeluh

Paling teruk adalah gementar (tremor). Pada satu ketika, tangan saya akan bergegar begitu kerap. Ia benar-benar memalukan. Jika orang bertanya kenapa tangan saya bergegar, saya akan memberi alasan bahawa saya lapar padahal saya sudah makan.

Dulu saya adalah peminat minuman Nescafe 3 in 1. Selepas minum, saya boleh merasakan jantung berdegup dengan cepat dan terasa badan saya macam bergetar. Bercakap pun macam penat.

Sudah 2 tahun lebih saya berhenti minum Nescafe. Walaupun saya telah berhenti minum Nescafe, saya masih boleh rasakan badan saya bergetar sampailah ke hari ini.

Jadi apa penyebabnya? Saya masih tidak tahu..



Posted from my blog with SteemPress : http://arwine.vornix.blog/2018/09/23/apa-sebenarnya-yang-sedang-berlaku/

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 65269.02
ETH 2653.11
USDT 1.00
SBD 2.84