Dünyaca Ünlü Bir Anıtmezar Olarak : Anıtkabir

in #steemix6 years ago

IMG_20181110_220711_HDR.jpg

IMG_20181110_220958_HDR.jpg

Başkent Ankara 'da yaşayan , iç turizm adına veya dış turist adına Ankara topraklarına gelen turist için gezi rotası adına şehre ayak basanların gezi adına ilk yeri olan ve ziyaret için devamlı milyonlarca kişiyi ağarlayan Anıtkabir , yerli yabancı konsey üyelerince karar alınıp Dikmen , Etlik ve Anıtkabir üçelminde Ankara ya yukarıdan bakıldığında hilal şeklini almaktadır. Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk 'ün naaşının bulunduğu ve Eski Türkiye Büyük Millet Meclisi ve birçok tarihi yer gibi bize Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk ü hatırlatan yer olan bu tarihi anıtmezar **Atatürk'ün ölümünden 15 yıl sonra 1953 tarihinde açılmıştır. Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk , Anıtkabir 'e 10 Kasım 1953 yılında getirilene dek mumyalanıp Anıtkabir inşası bitene dek Etnografya Müzesi nde bekletilmiştir. Anıtkabir için Gazi Orman Çiftliği, Gençlik Parkı gibi yerler önerilse de Ankara 'da hilal şeklini alması için ve de Ankara 'nın en yüksek yerlerinden olan Anıttepe'ye yapılmış ve bu sayede günümüzde bir çok yerden rahatlıkla görülmektedir.

IMG_20181110_221108_HDR.jpg

*Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk 'ün 1936-1938 yılları arasında makam arabası olarak kullandığı otomobil

Sort:  

Ankara da yaşayan biri olarak bu hilal olayını bilmiyordum cidden. Hele Anıtkabirin dünyaca ünlü anıtmezar olduğunu da. Benim için hayli bilgilendirici oldu @oguzcan.Teşekkürler. Fotoğrafları siz mi çektiniz

Hilal şeklinde olmasını ben de yeni öğrendim. Fotoğraflarda benim, araba biraz bulanık olmuş ama daha sonradan fark ettim.

yok çok fark edilmiyor güzel çekmişsiniz elinize sağlık.

Ankarasız olmaz Ankara’yla hiç olmaz😀😀

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63057.34
ETH 2546.78
USDT 1.00
SBD 2.64