Türk toplumu olarak bizden 🤔 olur mu?

in #steemitr6 years ago (edited)

616x321-1519714250522.jpg

Birçoğunuzun bildiği üzere Steemit'e kısa bir süre katılmış olsam da Türk toplumu ile ilgili gözlemlerime dayanarak birlik beraberlik adına neler yapabilirimin peşine düşüp Steemitr.com projesini hayata geçirmeye çalışmıştım. Aslında deneyimli bir eğitimci olarak günlük yaşantımda da birçok farklı insanla iletişimde bulunduğum için nelerle karşılaşacağımı az çok tahmin etmiştim.

Başlamadan önce bir konuya da açıklık getirmemde fayda var. Burada ifade ettiklerim kısa süre de olsa gözlemlediğim kadarıyla Türk topluluğu olarak neleri yanlış neleri doğru yaptığımıza dair ufak bir farkındalık yaratmaya çalışmak. Bunu yaparken de hiçkimseye herhangi bir şekilde kırgınlık, sitem, şikayet, eleştiri vb. yapmadan çuvaldızı önce kendimize batırarak toplumumuza deneyimli bir eğitimci olarak ayna tutmaya çalıştım.

Tolum olarak acaba neleri yanlış yapıyoruz?

Bunu aslına bakarsanız burada anlatmak oldukça zor. İşin psikolojik, sosyolojik, toplumsal vb. birçok etkeni var. Belki de önümüzdeki dönemlerde başta psikolojide olmak üzere bilim insanlarının üzerinde en çok kafa yoracağı modern çağımız hastalıklarından biri olarak tanımlayabileceğimiz "Amannnn bananeeecilik!"

Reel hayatımızın birçok alanında da ne yazık ki toplum olarak bu hastalıklı anlayışa sahip olmaya başladık. Toplumda kadın cinayetleri artarken, bununla ilgili kampanyalar yapılırken sokakta eşine yada bir kadına sözlü yada fiziksel şiddet gösteren birine müdahale edemedik! Etmeyi de düşünmedik! Çünkü biz de kendimizce haklıydık! Ya adamdan önce kadın çıkıp aile işine ne karışıyorsun, sanane kocam sever de döver de dese ne diyecektik? Yada kadınını onlarca insan içinde hırpalayacak kadar gözü dönen bir adam o psikolojiyle bize neler yapmaz diye de haklı olarak çekindik!

Yıllarca okullarda haktan hukuktan bahsettik ama en çok hakkı hukuku biz çiğnedik. Allah'ın affetmediği büyük günahlardan biri olarak kul hakkını öğrendik ama en çok onu biz çiğnedik. Öyle çok büyük şeyler yapmadık aslında, birazcık uyanıklık o kadar!

Yalanın kötülüğünden bahsettik ama en çok biz yalan söyledik. Telefonda arayan arkadaşımıza, eşimize, aklınıza gelebilecek herkese... Dürüst olamıyoruz.. Bazı şeyleri kaybetme korkusundan kendimizi, özümüzü, belki de kişiliğimizi kaybetmeye başladık...

Ahlaki ve kültürel olarak büyük bir yozlaşma ve çöküş içerisindeyiz!

Nacizane Belçika, Fransa, Yunanistan, Çin vb. gibi birçok ülke gezdim. Oralarda psikoloji öğrencisi olarak o dönemde birçok gözlemde bulunma şansım oldu. Oradaki Türklerle sosyokültürel yapıyla ilgili güzel paylaşımlarda bulunduk. Birini paylaşmak istiyorum.

Belçikadaki kadın arkadaşım: "Burada biz Türklere genelde güvenmezler. Kendilerini acındırarak muhtaçlığı öne sürerek saçma sapan oyunlarla devleti dolandırmaya ve yardım parası almaya çalışırlar. İş aradıklarında da genelde tüm kapılar yüzlerine kapanır. Yakından tanıdığım bir belçikalıya bunun nedenini sorduğumda demişti ki 1-2 gün çalışıp hastayım vb. bahanelerle doğru dürüst işe gelmez, yattıkları yerden para kazanmaya çalışırlar. İşçi yok ama ben boşa parasını ödüyorum ve bizim vergilerimizle çalışmadan yattığı yerden para kazanıyorlar." demişti.

Tabi hocam herkes mi böyle, bunu yapanlar var diye tüm topluluğu zan altında mı bırakacağız dediğinizi duyar gibiyim. Tabiki değil dostlar. Belirttiğim gibi burada amacımız kendimizi ve değerlerimizi küçümsemek yada kötülemek asla değil. Yalnızca bir farkındalık sağlamak. Ama kabul edin yukarıdaki örnek hepimize çok tanıdık değil mi? Hepimizin içindekini az çok temsil etmiyor mu?

Niye yurtdışı örneğini verdim, çünkü bu platformda da aslında aşağı yukarı aynı şeyi yaşıyoruz. Evet belki sanal bir ortam gibi düşünebilirsiniz ama dünyanın artık küçük bir sosyal ağ olduğunu düşündüğünüzde buradaki ilişkiler de bence bir o kadar gerçek!

Steemitr için neler yapabilirim, delegasyon vb. işlerini araştırıp @ned'le yazışmaya başladığımda yine de tüm iyi niyetimle ve umutla yazışmıştım. Ama daha sonra burada gözlemlediğim şeyler, Türk toplumu olarak daha önce yaşanılanlar ve yaşanılmaya devam edilenler, birlik ve berberlikten uzak bir görüntü sergilememiz hatta olayı bir tık daha ileriye taşıyıp işi birbirlerine düşmanca tavırlar sergileyen kişiler, gruplar... Geçen ki buluşmada arkadaşlara dedim ki Ned'in yerinde olsaydım delegasyon verir miydim, inanın cevabım hayır:)
climb-climbing-rock-stone-person-sunlight-hd-1080P-wallpaper-middle-size.jpg

O yüzden bu saatten sonra bireysel olarak yoluma devam ediyorum. Artık eğlenceli komik içerikler, videolar paylaşacağım:) Steemitr benim kişisel bir projem olarak kalacak. Belki de ilerde farklı bir yöne evrilecek. Ama Türk topluluğuyla ilgili herhangi bir faaliyette bulunmayacak, bugüne kadar olduğu gibi kimseden herhangi bir şekilde destek yada bağış almayacak! Biz toplum olarak birliktelik sağlayıncaya kadar bir de sosyal bir deney mahiyetinde yabancı fake bir hesap açıp onu nerelere getirebileceğime bakacağım:) Belki de ileride katil bir balina olur ne dersiniz:)

Burada yeri gelmişken projeye başladığımda yalnızca iki değerli arkadaş sağolsun destek mahiyetinde para göndermişti. Bu arkadaşlarım @matematikciemre (3,000 SBD) ve @baycan (0,300 SBD) göndermişti. Daha sonra zaten onlara da paralarını bu düşüncelerimi ifade edip geri iade ettim. Tekrar teşekkürlerimi sunuyorum. Siz değerli dostlara da bu çetrefilli ve zorlu Steemit yolculuğunda başarılar dilerken düşüncelerinizi merak ediyorum:

Ne dersiniz? Bizden olur mu?

Sort:  

İsponyollar, Endonezyalılar kadar olamadık. Tag sıralamaları çok iyi. Endonezyalılar iki tagi de iyi sıradalar. Maalesef birbirini kötülemekten ileriye gidemiyoruz. Bu da kendimize zarar veriyor.

Durum tr taginin sirasi dusunulurse ortada :(

Aynı düşüncelerdeyiz @mesafe bazı iyi niyetli dostlar hala düzeltebileceğimiz birşeyler olabileceğini söylüyor ama yakın dönem için pek olanaklı görmüyorum bunu. Çünkü yaklaşık 1 yıldır güzel bir dönemde bile bu sağlanamamış. İnş ilerde sağlanır diyelim.

İnşallah Türk topluluğu olarak birlik olmanın önemini farkedebilen bir toplum oluruz. Kısa ve öz fikrim budur.

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 67563.69
ETH 3470.63
USDT 1.00
SBD 2.68