DEDE

in #steemit9 months ago

Sizin dedenizden size ne kaldı? Doğal olarak hiçbir şey kalmaz. Tabi zengin bir aile değilseniz. Bizim aile yapımız çok zengin değil, dedeme zamanında hisse senetleri al demişler fakat dedem " o hisseye o parayı vereceğime bi büyük rakı açar suyun başında içerim " demiş. Güzelce de hisseleri almayıp içmiş.

Ayrıyetten dedem çok kolye bilezik tarzında eski takılardan (define takıları) bulmuş. O bulduklarını da meyhanede olan adama vermiş, o adam ise dedemlere bedava içki ısmarlamış.

Dedem erkek evlat çok istediği için 7 8 tane kızı olmuş, en son bir oğlu olmuş. Lan galiba artık bu basiret bozuldu diyip bir tane daha zorlamış. O da kız olunca dedemi istemsizce bir şey durdurmuş. Galiba anneannem artık çocuk üretemeyecek hâle geldiği için pes etmiş.

Benim dedemden bana miras kalmaz, 1 evi var ve ayrıyetten 8 9 tane toplam çocuğu var. İşin içine anamı katıp tüm kardeşlerini sayınca kafam karışıyor. İstesem annemin hakkını galiba giriş kapısının kolu ancak bana düşer.

Benim dedem'den bana miras kalmadı, teyze kaldı. Evet teyze, yıllar sonra öğrendik ki dedem sarhoş bir zamanında birisiyle birlikte olmuş. O kişiden de bir çocuğu olmuş, o da kız olmuş! Bari dayı olsaydı.

Dayı demişken dayım aklıma geldi, o diğer miras kalan teyzemi bulabilecek tek kişi dayımdır. Fakat dayımda mirasa ortak çıkar diye içtenlikle korkarak bulmuyor, sövsem akrabam. Ucu ha ebeme ha anama dayanır. Anlayacağınız dedem'den bana bırak mirası, bir hayr bile kalmadı.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66494.63
ETH 3508.10
USDT 1.00
SBD 2.66