Steemit vs. Facebook

in #steemit7 years ago

stvsfb.jpg

Facebook'un %99'unu işimin sayfasındaki aktivitelere bakmak için kullanıyorum. Ara sıra da sıkılınca birazcık bakıp kapatıyorum.

Bugün tekrar bi bakıyım dedim de, bakmaz olaydım. Ekrandaki karmaşa, reklamlar, oyun istekleri, tanımadığım onlarca kişiden arkadaşlık davetleri, defalarca paylaşılmış postlar, vs...

Berbat yaa, gerçekten berbat. Bana göre insanların çoğunun düşüncesi şu şekilde: "Bu videoyu, bu haberi, bu yazıyı ilk ben gördüm, Facebook'ta paylaşıyım da, herkes bunu bilsin ve "layklıyarak"bana kendimi özel hissettirsin."

"Bu yavru şu tatlış bakışlarıyla 10.000 like hak etmiyor mu?" diye paylaşılan yavru hayvan fotoları var birde. Hee evet ediyor. Hatta o yavru köpek/kedi, Facebook hesabını açıp baktığında o kadar çok seviniyor ki sormayın. Tebrikler, bugün de yavru bir hayvanı sevindirdiniz.

Bu arada söylemeden edemeyeceğim, bazı fotoğraflar ve videolar o kadar kötü çekiliyor ki, bir de bunu çeken, bunun farkında olmadığındandır herhalde, paylaşıyor bunu. Bulanık, elini titreterek çekilmiş fotolar, hızlıca sağa-sola sallanarak kayıt edilmiş videolar...

Ölüm haberleri ayrı bir konu. Dur bakıyım Ali ne paylaşmış öyle? "Şu şu şu akrabam, hakkın rahmetine kavuşmuştur." Hemen ne yapıyoruz, bir like atıyoruz. Adamın ölmesini "beğendik"! Eskiden sadece like vardı, illa bişeye tıklıycan ya, sen de ona tıklıyordun. Şimdi like, üzüntü, şaşırma vs. var. Adam hala ölümü "beğeniyor."


Liste bunun gibi bana saçma gelen şeylerle uzuyor ama ben uzatmıyım.


Gelelim Steemit'e. Dizayn olarak da, kalite olarak da, ortam alarak da, yıllardır aklımdaki sosyal medya aracı. Farkındaysanız, bir çok kaliteli firma, internet sayfalarında daha minimalist olmaya başladı. Geniş aralıklar, sade tasarım, bazen büyük büyük fontlar, genelde beyaz arkaplanlar gibi...

Steemit bana göre bunu başarılı bir şekilde uyguluyor. En önemlisi, direk hedefe odaklı, bilinçli kullanıcılar için yaratılmış olması. Bu hedef, aradığınız bir bilgi, yazdıklarınızdan para kazanmak, belirli bir topluluk ile iletişim içinde olmak gibi şeyler olabilir. Daha platformun başında olduğumuzdan, eklenecek-düzeltilecek bir çok şey bizi bekliyor. Bunların çoğunluğunu belki arayüzde göremeyeceğiz ama arka planda çalışan bir çok şeyi etkileyeceği kesin.

Bence steemit'in en güçlü özelliği ise kullanıcılara vermiş olduğu oylama gücü. Eğer yazıyı buraya kadar okuduysanız, lütfen ama lütfen bu işi sıkı tutalım. Kalitesiz, kolay yoldan para kazanmak için yapılmış, çalıntı işleri şikayet edip, onlara burada bu şekilde barınamayacaklarını hissettirelim.

Belki steemit'e katıldığımda buradaki arkadaşların sıcak karşılaması, belki yıllardır kendi kendime düşündüğüm "keşke böyle bir platform olsa" olayının gerçekleşmiş olması, belki de steemit'te mavi rengin kullanılması :) hoşuma gitmiştir. Ama kesin olan birşey var; yazacak birşeyim olduğu sürece burada olmak istediğim...


steemitsig (Small) (Mobile).png

BTC: 1Aui2zUxSX6BZyd7fhf6mdhsgG8Y7LvPsE
ETH: 0x5cbd5b6d9d505f8e504b6bb29eb2dc66c3e05878
LTC: LcxswbHeX7vejzFV46GYmWFMiS938ppbpX


https://www.genesis-mining.com/a/1295756

Genesis Mining Discount Code: uOTVUL

Sort:  

Çok doğru bir tespit olmuş. Şehrin kalabalığından sıyrılıp huzur dolu bir ortama geçiş yapmak gibi iki platform arası gerçekten de. Elinize sağlık.

Siz de çok güzel tasvir etmişsiniz, teşekkürler...

Yazdıklarına aynen katılıyorum aklımdakileri yazmışsın. Ben de steemit ile henüz yeni tanıştım ve benim düşüncelerim de aynı şekilde. Facebook ile burası arasındaki en büyük farkın steemit içerik üretilmesi adına kurulmuş bir sistem iken facebook saçma sapan şeyler üzerinden facebooka para kazandırma üzerine kurulmuş bir sistem.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by SelimBasak from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

Congratulations @samuraiselo! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 60836.17
ETH 2567.48
USDT 1.00
SBD 2.57