10.5 причини да преместим социално-мрежовата си зависимост от Фейсбук към Стиймит

in #steemit6 years ago (edited)

10.5 причини да преместим социално-мрежовата си зависимост от Фейсбук към Стиймит 😉


Преди около година си зададох въпроса: „Защо давам времето си (а както знаем, времето е пари) на онлайн платформа, която не само, че не ме възнаграждава за съдържанието, което създавам в нея, а дори ме кара да плащам, за да могат хората, които се интересуват от мен, приятелите и близките ми да виждат това, което публикувам?“

BGTimeLostFacebook.png

И така, опитвайки се да си отговоря на този въпрос, стигнах до Стиймит. След малко повече от половин година (не много активен) живот в тази сравнително нова, базирана на блокчейн технология, социална мрежа, мога с абсолютна убеденост да потвърдя, че бъдещето НЕ е във Фейсбук. Използвайки паралелно двете мрежи, забелязвам, че прекарвам все повече време в Стиймит и все по-малко във ФБ (и Инстаграм, визуалното му братче).


1. На първо място, разбира се… Да! Стиймит се отплаща, когато създавам и споделям качествено съдържание, което се харесва. Ето скрийншот от една моя публикация:

steemit.png

Получавам криптовалута (токени) за качване на съдържание. Тя, изненадващо, нали, се казва STEEM и Steem Dollar. Игра на думи от „steam (пара, енергия, сила)“ и “esteem (оценка, мнение, уважение)”;


2. Възнаграждения получавам и за куриране на чуждо съдържание, в случай, че не съъъъм чак толкова креативен в съответния момент;


3. Харесванията (които се наричат upvotes) имат парична стойност, като мога да реша с какъв процент да гласувам и съответно колко токени (криптовалута) да отидат към съответната публикация. Т.е. имам гъвкавостта да поощрявам качествено, според моя вкус, съдържание;


4. Това е децентрализирана система, разположена на хиляди сървъри, която не е собственост на една корпорация, чиято основна цел е печалбата чрез постоянно пробутване на реклами и продажба на личните ви данни на други корпорации;


5. За да съм напълно коректен, в Стиймит може да се рекламира, но т.нар. „промотирани“ публикации са в отделен раздел и не са смесени с „нормалното“ съдържание. Т.е. трябва изрично да кликна на този раздел, за да ги гледам, в случай, че съм решил по някаква причина да се самонаказвам 😂


6. Репутация и мощност (Steem Power). Това са два параметъра, които са супер яки, според мен. Мога с един поглед към потребителя да разбера неговото ниво на качество и принос към мрежата. Репутацията се натрупва изцяло като се допринася с активност, която е оценена от другите потребители, а мощността дава възможност на потребителя да въздейства на мрежата по свое усмотрение, т.е. да я променя в по-дългосрочен план. Мощността, SP, може или да бъде натрупана като възнаграждения от предишни публикации и куриране, или да бъде купена чрез инвестиране в мрежата;


7. Има защита от спам и прекалено коментиране. Всеки потребител си има т.нар. „Resource Credits“, които намаляват при всеки коментар в мрежата, т.е. не може да напишете на хиляда потребителя „Супер яка снимка, моля, стани ми приятел“ или нещо подобно с цел трупане на его/последователи/известност. На подобен принцип работят и харесванията (upvotes). И двата параметъра се възстановяват с времето;


8. В Стиймит има абсолютна финансова прозрачност. Мога да видя действията на всеки потребител и да разгледам портфейла му! Отначало това ми беше супер странно, но сега съм убеден, че това е много положителна особеност на мрежата – всички „работят на светло“ 😉


9. Чувствам се като пионер, навлизайки в нови и модерни технологии 😉


10. Във ФБ винаги ме е дразнило как някои потребители си свалят чужда картинка и после я качват на своя профил. За мен това е абсолютна интелектуална кражба. Независимо за какво се използва. Ако това се случи в Стиймит, излиза предупреждение за повторно качване. Ако то се пренебрегне, има сериозен риск за голяма глоба под формата на отнемане на токени и репутация. Браво, Стиймит! 🙌 🙋


10.5 Накрая, в любимото ми „цяло и пет“, слагам може би най-силното предимство на Стиймит пред ФБ – липсата, според мен, на лицемерие.
Или принципно следиш някой, или не. И това е видимо. Точка. 😁

Задължително трябва да спомена и специалния хаштаг “nsfw (Not Suitable For Work)”. Изображенията, маркирани с него, са прикрити по подразбиране, като потребителя сам решава дали да ги вижда или не. По тази причина в Стиймит няма осакатени изображения с лентички, на които пише “Censored/for Facebook/”. Ако кача, например, еротична фотография и забравя да сложа хаштага, ме заплашва глоба. Доста добър модел, нали?


Пишейки тези точки с причини, се сетих поне за още толкова, но не искам сега да отнемам повече от времето ви. Разбира се, една хубава дискусия не е за изпускане! 😁

Ето и профила ми в Стиймит: https://steemit.com/@lightcaptured

Ще се радвам да се видим там!

Sort:  

Чудесна статия. Напълно споделям написаното и освен, че гласувах я рестиимвам

Благодаря за статията, като нов член на мрежата, ми беше много полезна и въвеждаща!

Добре дошла!

Поздравления, страхотна статия.
Resteemed!

Благодаря! Не само за споделянето, а и за солидната постоянна подкрепа, която оказвате на скромната (засега) българска общност тук! ;)

Как да не му се прииска на човек да се включи в платформата след това изложение.
Мислех си, след като си направим Discord канал, да направя една подканваща публикация към приятелите ми да се включат във Steemit. Позволяваш ли да ги насоча към твоята статия за въвеждане в основните принципи на платформата?

Разбира се, че можеш, ще се радвам ако помогнем на някой да вземе правилното решение! ;)


SteemitBannerLightCaptured400px.jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 67491.07
ETH 3345.66
USDT 1.00
SBD 2.72