Hoeveel mensen heb jij al aan de Steem gekregen in je omgeving?

in #steemit7 years ago

Als je de mensen in je omgeving vertelt over dat je aan het betaald bloggen bent, vind eigenlijk iedereen dat best wel tof om te horen. Haast niemand reageert negatief, tenzij je er een fulltime baan van zou willen maken. Dan is het huis ineens te klein, en om eerlijk te zijn: als Steemit je eerste blog ervaring is, zou ik zeker niet meteen mijn baan opzeggen om fulltime te bloggen.


Source

Maar hoe krijg je nou andere mensen om je heen aan de Steemit? Want eigenlijk heb je er natuurlijk harstikke veel aan als er meer bekenden meer doen aan het grote blog-fiesta.

Laat ze je wallet zien.

Dat is eigenlijk elke keer het beste gebleken om mensen enthousiast te maken over Steemit. Natuurlijk is dit afhankelijk van wat voor mensen je om je heen hebt. Creatievelingen en schrijvers hebben er denk ik onwijs veel aan om op Steemit zichzelf te kunnen promoten. Wellicht dat Steemit zelfs de best betaalde promotie is geweest die ze ooit zouden kunnen hebben. En als ze dan zien dat ik bijvoorbeeld al meer dan 600 Steem bij elkaar heb gesprokkeld, terwijl ik echt geen wereldschrijver ben, dan werkt dat toch enthousiasmerend.

Ook echte bloggers, zeker bijvoorbeeld foodbloggers, reisbloggers, techbloggers hebben echt ontzettend veel potentie om op het grote bord succesvol te worden. Er zijn wereldwijd zoveel mensen die hier interesse voor hebben, uiteindelijk zullen ze jou ook vinden.

Ik zelf heb dus niet zoveel mensen weten te overtuigen van hoe veelzijdig Steemit it, grotendeels omdat ik eigenlijk weinig mensen ken die heel erg into het bloggen zijn. Daarnaast zijn er eigenlijk ook (nog) niet echt veel mensen die ik ken, die into the crypto zijn gestapt. Om met EN bloggen EN crypto ineens te beginnen lijkt nogal lastig, kan ik me zo voorstellen.

Alldutch

Het is tof dat er een community zoals bijvoorbeeld de Alldutch is vanuit waar mensen kunnen beginnen, en eigenlijk altijd een super warm welkom ontvangen. Steemit is ook zo waanzinnig veelzijdig en overweldigend in het begin, daar heb je gewoon af en toe hulp bij nodig in het begin.

Lastig....

Ik weet niet zo goed hoe ik het meer moet promoten bij kennisen. Dat we er allemaal baat bij hebben om een account aan te maken, en gewoon lekker te schrijven, dat begrijpen we allemaal. Maar lang niet zoveel mensen om ons heen hebben de tijd om een flink wat te kunnen schrijven. Want laten we daarin ook reeel zijn, Steemit kost tijd, en veel ook. Tijd die ik gelukkig wel heb, maar lang niet iedereen anders ook. Dus wil ik het ook weer niet teveel bij vrienden pushen, want ik weet hoe druk ze allemaal al zijn. Nog dingen erbij doen, en geen tijd hebben om commit te posten of om te reageren zal uiteindelijk namelijk weer niet werken.

Nederlanderssss

Ik weet dat er hier een boel Nederlanders zijn die elkaar ook persoonlijk kennen, en dan is het helemaal leuk om posts van elkaar te lezen. Lezen van bekenden is leuk!! Laten we Steemit nog eens wat meer promoten bij mensen in onze omgeving :)

En daarom moet @dersjoerd snel zn introductiepost afmaken en eens beginnen met posten ;)))
Sort:  

ik ben heel eerlijk.. precies 1.. en die is alweer weg

Precies ik ook ongeveer..wat zijn we niet handig aan het doen dan?

Ik heb mijn 2 kinderen erop gekregen en mijn vriendin.

Na een korte periode van activiteit doen ze er geen van allen veel mee.

De kinderen ( 19 en 22) zitten toch vooral op FB en de vriendin heeft ook andere bezigheden en belangstellingen.

Een vriend heeft zich aangemeld, maar die heeft er totaal niets mee gedaan. Mensen zijn sceptisch, vreemd genoeg. Ze zitten wel uren lang de bankrekening van Zuckerberg en co te spekken door daar hun flauwekul te posten, maar hier waar je er dan ten minste nog een paar cent voor krijgt, vinden ze het zonde van hun tijd.

Ik ben bang dat we het hier zelf moeten rooien.

Maar zoals iemand anders hier ook zei: "we zijn er wel als een van de eersten bij" wat dat waard is zal op termijn moeten blijken....
Misschien gaat steem wel ooit naar 1000 euro en dan zijn we allemaal rijk.
Of het blijft kwakkelen en 1 steem is straks weer gewoon 1 cent waard...

Dan maar denken het gaat om de lol van het posten en delen.

Alle opties zijn mogelijk in deze! Nee ik denk niet dat steem helemaal niks waard gaan zijn, daarvoor gaan er teveel toepassingen op starten de komende tijd.

Inderdaad het gaat ook om de lol van het bloggen natuurlijk vooral!

Ik heb er ook alle vertrouwen in, maar goed, als ik mijn 1138 steempower zie zakken naar 1 cent per steem, heb ik in ieder geval genoeg voor zo'n pizza waar iemand ooit 10000 bitcoin voor betaald schijnt te hebben! Haha..

Maar ik heb natuurlijk ook liever dat 1 Steem over een tijdje gewoon 6000€ waard is: dan heb ik 6,8 miljoen!

Maar hoe het ook loopt: het is hier een leuke en tamelijk verslavende bezigheid.
De nog kleine club Nedersteemers geeft het een soort pioniersgevoel.

ahahaaaaaa de 10.000 bitcoin pizza..wie kent hem niet idd! :D

Inderdaad we hebben wel echt een leuke community zo waar we allemaal echt wel iets mee gaan kunnen. Ik denk dat er nog veel rek in zit in positieve vorm

Het zou misschien een idee kunnen zijn om een soort seminar te geven aan bekenden (en onbekenden). Zelf doe ik dat eens in de twee maanden en bouw daarmee een leuke club op die bezig is / wil gaan houden met crypto's.

In mijn presentatie haal ik ook steemit aan, dat wekt vaak meteen interesse, omdat ik het niet specifiek over bloggen heb maar over 'creatieve producten die je meteen kan presenteren en waar je direct voor kan worden beloond'. Dat is dus niet alleen bloggen/vloggen, maar bijvoorbeeld ook muziek plaatsen of photo's.

Na de vorige 'crypto-dag' heb ik veel vragen gekregen over steem en zal daar de komende sessie veel dieper op in gaan.

Misschien is dat een concept waar je wat mee kan ?

Heel slim zelfs! Zeer goede omschrijving die mensen zn interesse wekt en eigenlijk ook helemaal waar is. Zelf heb ik het idee dat hier voor de cryptomarkt veel potentie is met alle mega yachten die hier komen in de winter.

Daar zit zoveel geld in allemaal, dat moet toch vermeerderbaar zijn. En zeker al die mensen die op yachten werken hebben allemaal zoveel verhalen, zou perfect werken hier denk ik!

Gelukkig heb ik jou in elk geval enthousiast gemaakt hoewel ik zelf nog even on hold stond door de emigratie plannen :-) Ik heb ze niet geteld maar aardig wat members van daar zijn hier nu lid. En ja nog steeds hoor ik veel uhu ja ja eerst zien.. en als je dan vertelt dat je daadwerkelijk je geld in euro op de bank hebt gehad hoor je niet meer oh ok, dus toch van die mensen ;-) Maar geeft niks, sommigen hebben wat meer tijd nodig en ik denk dat de bloggers die goed zijn in wat ze doen uiteindelijk toch hier belanden, want uiteindelijk wil je toch een soort erkenning voor je harde werk, toch? En met de groeiende alldutch commumity zal ook de Nederlandse schrijver op den duur eerder om zijn ..

Inderdaad ik denk dat dat ook zeker helpt. Erkenning voor de Nederlandse schrijver.

En wat je zegt, hoe meer mensen van andere zien dat het loont, hoe meer mensen er uiteindelijk overstag zullen gaan.

Ik heb één collega @tijntje aan steemit gekregen. Verder krijg ik veel opmerkingen in mijn directe omgeving dat Crypto allemaal gebakken lucht is en al helemaal als je 'zogenaamd' betaald krijgt voor schrijven, filmen en posten hahahaha... De uitleg van Steemit (in woorden) komt ook best gecompliceerd over, maar dat is weg als je er midden in zit, dan klinkt het allemaal heel logisch. Maar het is vooral het ongeloof over het feit dat je er echt mee kan verdienen. En natuurlijk de tijd, als ik naar mij zelf kijk heb ik al heel wat uren in Steemit zitten. Wel hele leuke uren overigens :) Maar als we maar genoeg met z'n allen blijven promoten en zoals ook hieronder al ergens aangegeven wel aan verwachtingmanagement doen kan het toch niet anders dan dat steemit nog groter wordt onder 'ons Nederlanders ' :)

Verwachtingsmanagement! Perfecte omschrijving eigenlijk :)

Inderdaad ik heb er ook veel uren in zitten hoor maar heb ook het volste vertrouwen dat dit zich allemaal terug zal verdienen. En daarnaast is het ook gewoon super tof, maar ik heb inderdaad ook waanzinnig veel vrije tijd, dat maakt dingen ook al anders.

Er is inderdaad veel ongeloof.
Het heeft wat tijd nodig maar er komt nog een enorme switch van Facebook naar Steemit.
Zie de laatste tijd al steeds meer irritatie over Facebook.
Steemit is nu nog klein, heeft een enorme potentie.

Ik denk ook dat facebook bezig is aan zn ondergang and dat steemit een gedeelte over zal nemen! Moet je eens bedenken hoeveel gebruikers dat dat zijn

@tonyz leuk om nog een Nederlandstalige steemian te ontmoeten. beste er bestaat ook een Nederlandstalige steemit/discord community 'all dutch' meer informatie vind u hier

In mijn geval is het onmogelijk gebleken om bekenden op Steemit te krijgen. Dit om diverse redenen.

Men heeft geen tijd. Gelooft niet dat je er echt geld mee kan verdienen. Vindt het concept te ingewikkeld.

Mijn Wallet laten zien is echt nutteloos. Dat is enkel een extra signaal om het niet te doen.

En als ik eenmaal de sterke verhalen vertel over Scams, fraudeurs, etc. Dan is het helemaal voor eens en voor altijd bekeken....

Men heeft geen tijd is denk ik echt inderdaad een hele grote hoofdreden stiekem inderdaad. Geen zin en tijd om er echt in te verdiepen

als steem dadelijk weer omhoog gaat gaan er zeker weer mensen komen, durf ik om te wedden

Goed, duidelijk artikel Karin met nuttige tips, zoals de wallet laten zien!

Hij is toch openbaar weet je, niks om moeilijk over te doen!

Toch zag die wallet er beter uit toen steem een price van $8 had hahaha

Haha, ja, mijn wallet hoef ik echt nog niet te laten zien!!

Je haalt de woorden uit mijn mond. Om vroeger mensen aan Facebook te krijgen (of zelf aan Hyves) was niet zo moeilijk. Dat was op een of andere manier toch vrijblijvender. Maar Steemit is andere koek. Steemit houdt een belofte in (die zeker ingelost kan worden) maar het is moeilijk om te ronselen, te enthousiasmeren EN tegelijkertijd de verwachtingen te temperen.

Das een hele juiste omschrijving die je hebt daar. Inderdaad enthousiasmeren en temperen tegelijk!

Het voelt absoluut minder vrijblijvend

Ik denk niet dat er iemand van mijn wallet onder de indruk gaat zijn voorlopig, haha! Maar wie weet... Onbekend is onbemind inderdaad, dus promoten is de boodschap!

Nou na die knaller van de week van je, als je daarvan een power up doet dan gaat het ineens hard hoor stiekem!

Power up elke keer en je bent er in no time

Oh echt? Even afwachten tot die uitbetaald wordt dan! Spannend :)

Nou ik zie nu dat ie ongeveer 86 is..dan zul je iets van 30 sbd en 15 sp krijgen ongeveer. Als je die meteen convert en power up doet heb je 45 sp erbij in totaal.. klabammmmm

haha, allright!! Ben benieuwd :)

Idd, met die ene reward ben je direct van je delegated SP af. Ik ben wel nieuwsgierig wat het verhaal er achter is? Maw hoe hem je zo'n grote beloning verdiend?

Als dit veel vaker gebeurd met nieuwe gebruikers, dan heeft Steemit echt een goede kans om heel groot te worden door mensen aan zich te binden. Nu stoppen er veel te veel mensen na korte tijd van proberen.

Dat is helemaal dankzij de Alldutch community! Ik was genomineerd voor OCD (ben zelf pas aan het ontdekken wat dat is) en zo is dat gebeurd. Complete verrassing! Heel dankbaar ben ik daarvoor.

En de combo van je engels/nederlands verhaal heeft de vote nog dikker gemaakt! Chapeau!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64572.94
ETH 2630.79
USDT 1.00
SBD 2.82