You are viewing a single comment's thread from:

RE: Czy każdy Ateista to Racjionalista.

in #steemit6 years ago (edited)

Obowiązek udowodnienia leży po stronie twierdzącej, że coś jest.

W swoim temacie uznałem wiarę za irracjonalną ponieważ Carrioner tak twierdzi i chciałem użyć jego argumentu przeciw niemu samemu i wydaje mi się, że na razie udaje mi się bronić swojego zdania.

Nic do Carrionera nie mam, sam go oglądam. Nie znaczy to jednak, że zgadam się z nim we wszystkim co mówi. Mam swój rozum i swoje poglądy i zwyczajnie lubię czasem skonfrontować je z innymi.Jak ktoś przedstawi mi odpowiednie argumenty których nie potrafię obalić to przyznaje mu racje ale jak ktoś po prostu pisze "Każdy racjonalista to ATEISTA. Jak wierzysz w bełkot, to nie jesteś racjonalistą koniec kropka." to to nie jest dla mnie argument, ponieważ nie odnosi się w żaden sposób do moich argumentów.

Sort:  

Warto byłoby też zauważyć pewien aspekt wiary w Boga - wymyka się ona prowadzeniu dysputy na zasadzie udowadniania zasadności swojego punktu widzenia z dwóch przyczyn:

  • pasowej sytuacji: zarówno ateista nie może przedstawić niepodważalnego dowodu, że boga nie ma jak i wierzący nie może udowodnić niepodważalnego dowodu że bóg istnieje - całość opiera się na wyrażaniu wiary, że bóg nie istnieje lub że bóg istnieje.
  • Dodatkowo sytuacje komplikuje fakt, że nauka która jest głównym argumentem ateistów nie dyskredytuje czy wyklucza teorii kreacjonizmu przynajmniej części religii - a wręcz potrafią razem tworzyć znośną całość(chodzi mi głównie o łączenie nauki ze stworzeniem świata opisanym w starym testamencie. Z pewnością znajdziesz nawet jakieś przykładne, amatorskie tekstu, a jak pogrzebiesz głębiej może znajdziesz prace jakiś ważniejszych osób związanych z religiami

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 56560.74
ETH 2390.02
USDT 1.00
SBD 2.34