İngilizce Öğrenmek İçin Kullandığım Yöntemler(0 dan 100 e )

in #steemit6 years ago (edited)

Öncelikle bu benim ilk yazım bundan dolayı geri dönütleriniz kendimi geliştirmem için gerçekten çok önemli. Başlangıç olarak şunu söylemem gerek bir şeyi ne kadar yapmak isterseniz o işi o kadar kolay yaparsınız. Benim başımdan geçen olaylar şu şekilde oldu: Ben ingilizce ile ilkokulda tanıştım ama sadece tanıştım ve öyle bıraktım orta okula geçtiğimde bu durum değişmedi daha sonra lise başladı ve benim bir amacım vardı ben okul birincisi olmalıydım bu nedenle ben tüm derslere düzenli bir şekilde çalışmaya başladım bu da demek oluyor ki ingilizce çalışmaya başladığım ilk dönemim lise dönemi oldu. İngilizce sınavında bir gün önce çalışma ile ben o dersi öğrenemezdim bundan dolayı araştırmaya başladım,öğretmenlerime sordum nasıl kendimi geliştireceğim hakkında tecrübeli birilerini dinledim ardından kendi programımı oluşturdum. Bu yolda babam çok yardımcı oldu çünkü kendisi gerçekten kusursuz bir program oluşturdu bana kalan ise sadece onu uygulamaktı.İngilizce öğrenmek için ilk iş bir kitapçıya gidip sözlük,grammer kitabı ve bir okuma kitabı(yeni başlayanlar için olanlardan)aldım.Kendime bir hedef koymam gerekiyordu mesela günde 5 kelime öğrenmek gibi benim hedefim günde 10 kelime bulup bunların eş anlamlılarını,zıt anlamlılarını bulup ayrıca bu kelimeleri cümle içinde kullanmaktı.Bu metodu kullanmamdaki sebep hem daha fazla kelime öğrenecektim hemde bu kelimeyi nasıl kullanacağımı görüyordum.Bu böyle 6 ay sürdü bundan sonra kendi kendime dedim ki artık kitap okumanın zamanı geldi ve kolları sıvadım başladım kitabı okumaya ancak bir sayfanın ancak yarısını anlayabiliyordum çünkü hala bilmediğim kelime çıkıyordu bende gittim sözlüğümü aldım ve tekrar okumaya başladım. Bu şekilde çok yavaş oluyordu ama anlamamaktansa yavaş olarak okumayı tercih ettim.Birinci kitabı bitirdikten sonra bir sonra ki bir sonra ki derken her gün yeni kelimeler öğrenmeye başlamıştım.peki grammer ne oldu diyorsanız onu şu şekilde halletim cümleleri okudukça gözünüz aşina olmaya başlıyor ayrıca benim lisedeki amacım birinci olmak olduğu için derslere katılıyordum onları eve geldiğimde tekrar ediyordum örnekler çözüyordum. Ben şuan İstanbul üniversitesinde okuyorum bu benim ilk yılım üniversitede ve ben hazırlık sınıfındayım şimdi şunu düşünebilirsiniz o kadar iyi ingilizcen vardı neden geçemedin.Bunun cevabı çok basit 1 yıl boyunca pratik yapabileceğim bir fırsatı kaçırmak istemedim bundan dolayı şuan hazırlık sınıfındayım. Asıl konuya gelicek olursak şuan ne yapıyorum, şuan Lingusta adlı bir metod(BKNZ:http://www.lingusta.com.tr/) uyguluyorum bu metodun bana kazandırdığı konuşma pratii yapmak oluyor önce dinliyorsunuz ardından tekrar ediyorsunuz ve böylece hem telafuzunu hemde konuşma beceriniz gelişmiş oluyor buna ek olarak bir de konuşarak öğren(http://www.konusarakogren.com/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=konusarak_ogren_branding&utm_campaign=formdoldurma&gclid=CjwKCAiAy4bTBRAvEiwAFtatHH6_MpjE4fUR5LhgOGcCFUcxv043ue8c9GilMAjpQfawmLmVLdRpnxoCh6QQAvD_BwE) adlı bir ana dili ingilizce olan lisanslı kişilerle konuşmamı sağlayan bir site ile çalışıyorum. Kısaca konuşarak öğreni açıklayayım, hafta içi her gün belli bir saatte skype üzerinden konuşma yapıyorsunuz.Böylece gerçek bir kişi ile konuşmuş oluyorsunuz buda sizin konuşma heyecanınızı alıyor yani herhangi bir ülkeye gittiğinizde çekinmeden kolayca konuşabilecek seviyeye geliyorsunuz.Eğer bu yöntemleri izlerseniz başarıya ulaşacağınıza inanıyorum çünkü ben yaptıysam sizde yapabilirsiniz.Ek olarak söyleyeyim yabancı dizilerden bahsetmedim çünkü artık bunlar çok temel şeyler hatta konusu açılmışken size bir site vereyim orada seviyenize göre dizileri sınıflandırmışlar(https://medium.com/turkce/i%CC%87ngilizce-%C3%B6%C4%9Frenmek-i%C3%A7in-dizi-listesi-bdeb48c09be2). Şimdiden başarılar dilerim.

Sort:  

bilgilendirici çok güzel bir yazı olmuş . teşekkür ederim.

zaman ayırıp okuduğunuz için ben teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 67508.70
ETH 3753.40
USDT 1.00
SBD 3.73