Owoce Natury OPUNCJA FIGOWA / Fruit of Nature PRICKLY PEAR by @dedarknes

in #steemit-health7 years ago (edited)

Opuncja figowa chyba każdy z was mnie zna :)
prickly-pear-1415525_960_720.jpg


Liczę sobie 150 gatunków.


Rosnę na kaktusie i jestem wieloletnia.


Pochodzę z kontynentu amerykańskiego czyli :

  • Meksyk

  • USA

  • Kanada

  • Ameryka Środkowa i Południowa.


Później zadomowiłam się również w :

  • południowej Afryce

  • Indiach

  • okolicach Morza Śródziemnego

  • Australii.


Moja nazwa - Opuntia ficus-indica, pochodzi od Kolumba, który z Ameryki {wtedy myślał ze jest w Indiach} sprowadził mnie do Europy.


Posiadam wydłużony i owalny kształt w procesie barw od zielonej, potem żółtą, pomarańczową i na koniec czerwoną.


Skórka jest średnio twarda z wypustkami, miąższ jest soczysty z drobnymi nasionami.


Jestem źródłem :

1 ) witamin :

  • A,

  • B1,

  • B6,

  • C,

  • E.


2 ) składników mineralnych :

  • wapń

  • magnez

  • sód

  • potas

  • fosfor

  • żelazo

  • błonnik.


cactus-974807_960_720.jpg
3 ) kwasy organiczne :

  • flawonoidy

  • terpeny

  • alkaloidy

  • laktony

  • betalainy


4 ) cukry :

  • arabinoza,

  • ksyloza,

  • glukoza,

  • galaktoza,

  • ramnoza.


Nie jestem tylko wartościowa, ale również posiadam pewne właściwości :

  • zmniejszam wchłanianie tłuszczu

  • zapobiegam problemom trawiennym

  • poprawiam samopoczucie

  • zwiększam uczucie sytości

  • reguluje masę ciała

  • hamuje głód

  • pomagam nerkom w odtruwaniu

  • wpływam na pracę wątroby.


Możesz mnie jeść na wiele sposobów :

  • surowo

  • duszone

  • przetwory :

  • soki

  • galaretki

  • koncentraty

  • herbaty

  • wywary

  • sałatkę.


Jestem dobrze tolerowana w tych opcjach, ale mogą wystąpić też reakcje niepożądane takie jak :

  • łagodne biegunki

  • ból głowy

  • nudności

  • wzrost objętości

  • częstotliwości oddawania stolca

  • łagodna niedrożność okrężnicy.
    cactus-334173_960_720.jpg


Dziękuje polecam się w postaci herbatki.



Prickly pear probably every one knows me :)


I count 150 species.
cactus-949234_960_720.jpg


I grow on a cactus and I am for many years.


I come from the American continent, that is:

  • Mexico

  • USA

  • Canada

  • Central and South America.


Later, I also settled in:

  • Southern Africa

  • India

  • around the Mediterranean

  • Australia.


My name - Opuntia ficus-indica, comes from Columbus, who from America (then thought he was in India) brought me to Europe.


I have an elongated and oval shape in the process of colors from green, then yellow, orange and finally red.


The skin is medium hard with protrusions, the pulp is juicy with fine seeds.


I am the source:

1 ) vitamins:

  • A,

  • B1,

  • B6,

  • C,

  • E.


2 ) minerals:

  • calcium

  • magnesium

  • sodium

  • potassium

  • phosphorus

  • iron

  • fiber.


prickly-pear-9384_960_720.jpg
3 ) organic acids:

  • flavonoids

  • terpenes

  • alkaloids

  • lactones

  • betalain


4 ) sugars:

  • arabinose,

  • xylose,

  • glucose,

  • galactose,

  • rhamnose.


I'm not only valuable, but I also have some properties:

  • I reduce the absorption of fat

  • I prevent digestive problems

  • I improve my mood

  • I increase the feeling of fullness

  • regulates body weight

  • suppresses hunger

  • I help the kidneys in the detoxification

  • I influence liver function.


You can eat me in many ways:

  • strictly

  • stewed

  • processed products:

  • juices

  • jelly

  • concentrates

  • tea

  • decoctions

  • salad.


I am well tolerated in these options, but there may also be adverse reactions such as:

  • mild diarrhea

  • Headache

  • nausea

  • increase in volume

  • stool frequency

  • mild colonic obstruction.


Thank you I recommend my self in the form of tea.
cactus-58415_960_720.jpg


pixbay--picture


magician-3047235_960_720.jpg

Sort:  

uwielbiam herbatę z opuncją :)

Jadlem wielokrotnie..... pyszne.
Super fotki.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 61739.92
ETH 2432.22
USDT 1.00
SBD 2.65