Satu Batas Yang Kita Anggap Sudah Tiada | Sebaliknya

in #steembahasa6 years ago

Batas


Batas tergolong dalam pelbagai acara.Dari sentuhan,dari gaya,dari percakapan. Segala aspek boleh dijadikan alasan untuk batas.Tetapi,bagaimana kita boleh hilangkan batas dan mengapa?

Satu kejadian agak mengejut berlaku,ianya mengajar aku bahawa jangan beranggapan batas itu sudah tiada walau bagaimana rapatnya silaturahim.Sedangkan lidah boleh tergigit,apatah lagi antara yang rapat.

Aku anggapkan jenaka boleh dikategorikan sebagai bukan batas bagi yang sudah mengenali aku dengan rapat.Mulut aku,binasa ayat aku, bagi yang rapat dengan aku,dorang tahulah azabnya bila sudah aku berjenaka. Berat jenaka,bagi yang tidak biasa,mereka akan beranggap aku kejam,jahat , apa sahaja yang boleh mereka labelkan.

Aku dibesarkan dalam kalangan keluarga yang happy go-lucky,sosial kawan yang boleh dikatakan golongan ketawa tidak ingat dunia menjadikan aku mempunyai sifat lawak yang general untuk semua.Adakalanya aku terjumpa manusia yang sekepala dengan aku,aku merasa selesa untuk bercerita,aku pasti akan selitkan dua tiga susunan ayat yang berbaur seperti menghina tapi sebenarnya cuma anjakan penguat kata untuk berlawak.Aku pasti dalam medan lawak,ianya dipanggil "punch line"

Tapi hari yang indah,telah mengajar aku untuk berbatas sebab bukan semua orang selesa dengan perwatakan aku,pergaulan aku,mungkin ini akan membuat aku lebih berhati hati untuk berkawan,mungkin juga akan membuat aku berasa tidak selesa untuk berada dalam satu golongan yang tidak dapat menerima perwatakan aku tapi apakan daya, life must go on.

Apapun,
Aku tetap gembira

eyon
si bodoh yang melampau

IMG-20180616-WA0009.jpg

Sort:  

You've been upvoted by TeamMalaysia community. Do checkout other posts made by other TeamMalaysia authors at http://steemit.com/created/teammalaysia

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

Congratulations! Artikel anda masuk peringkat 5 kategori Tulisan Dengan Upvote Terbanyak, di 10 Besar Tulisan Hari Ini di https://steemit.com/peringkat/@puncakbukit/10-besar-tulisan-hari-ini-jumat-6-juli-2018 .. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 62759.93
ETH 3112.27
USDT 1.00
SBD 3.87