You are viewing a single comment's thread from:

RE: Küçük Bir Yarışma [Ödül 5 Steem]

in #steem6 years ago

Yarışmayı sen yaptığın için katılma gereği duydum. Hanımı Antalya'ya ablasının yanına bıraktım. O yüzden eski günlerin özleminin hatırına biraz birşeyler karalayabilirim sanırım.

Öncelikle Steemit ben ilk girdiğimde bir blogdan fazlası değildi. Hatta yanlış hatırlamıyorsam dünyanın en büyük blogu olma hedefindeydi. Topluluklar vardı ve bu toplulukları küstürmemek adına gerek kendi yatırımlarını kıymetlendirmek gerekse yeni üyeler çekmek adına destekler mevcuttu. Şimdi ise topluluk destekleri gözle görülür şekilde azaldı. İlk önce curation projeleriyle başladı, şimdi ise daha çok sosyal medya platformu olma yönüne odaklı projelerle devam ediyor.

Önceleri üye çekmek için kırk takla atılırdı. ama bunun kırılma noktası Utopian oldu. Bu proje sayesinde bir çok developer ve tercüman Steemit'e dahil oldu. Developerların katkısını söylemeye gerek yok sanırım. Yeni yeni projelerin açığa çıkmasını sağladılar ve daha çok sosyal medya yönüne doğru ilerlemesini. Tercümanlar içinse; 2-3 dil sayısı çok azken globalleşme adına bu kişilerin buraya dahil olması çok faydalı oldu.

Yeni projelerden bahsetmişken; görünürde olan projelere bakıldığında Youtube Facebook gibi birçok büyük projeye kafa tutar hale gelmeye başladı. Youtube için konuşursak mesela, yeni başlayan birisinin orada tutunması ve o youtuberların arasına girmesi çok zor. Dlive, dtube gibi projeler onun önünü açtı. Dsound gibi projelerde üzerine biraz baharatı gibi oldu. Ayrıca en son Discord'ta gördüğüm bir sosyal yardım projesi tarzında sesli kitap olaylarıda var. Çok yönlülükte her yönden saldırılmaya başlandı Steemit'e.

Birde Steem ve SBD fiyatındaki artışa gelelim. Çok yerinde bir hamleydi. Beni ters köşe yaptı ama olsun :) SBD ve Steem üzerindeki çok büyük artışlar yatırımcılarında dikkatini çekmesini ve artık Steem ve SBD'nin büyük bir potansiyeli olduğuna herkesin inanmasını sağladı.

Artık yeni üye çekmek için yapılan taklaların devri bitti. Bu potansiyeli gören herkes kendi kendine bu platformda yer edinmeye uğraşmaya başladı.

Tabi tüm bunları söylerken Spammerları unutmamak lazım. Başedilmesi zor bir hal almıştı en son dönemimde :) Muhtemelen durum dahada kötüdür. İnsan sayısı çoğaldıkça bu normal tabi.

Botlar konusuna gelecek olursak; eskiden balinalar haricinde herşey botlardan ibaretti. Yani bota parayı ver seni oylasın az biraz ordan kar et gibisinden. İnsanlar artık botları daha çok görünürlük için kullanmaya başladı. Getirdiği kar oranı Steem ve SBD fiyatındaki bu oynaklık sebebiyle çok fazla olmuyor çoğu zaman. Şimdi çoğu kişi projelerde kendine az yada çok bir yer edindi. Oralardan da az yada çok birşeyler kazanmaya devam ediyorlar.

Ödül dağılımda daha adaletli bir sistemin geleceğini düşünüyorum. Bir tık daha iyi. Çünkü alıp başını gitmiş çok fazla hesap var. Bu durumda aşırı büyük bir dengesizliğe neden oluyor.

Ben bırakmadan önce gözlemlediğim en büyük şeylerden biride insanların o bonkör zamanının pek kalmamış olması. Elbette para kazanılan bir platform ama eskiden, yani benim senin başladığımız ilk günlerde para ve keyif almanın oranı %50-50 ise şuan %90-10. Kaliteli içeriğe azda olsa kıymet verilmeye çalışılan günlerin çok geride kaldığını görebiliyorum. İnsan hırsının çok fazla olduğu bir platform haline geldi. Ama fazla entrika dönmüyor artık. Herkes kendi yağında kavrulduğundan. Birileri çıkıp şu şunu yaptı falan artık çok fazla olmuyor. Bu son söylediğim bizim topluluk için geçerli. Sen anladın.

Yatırımcılar ve diğerleri( yani bizler) i neler bekliyor dersek; SMT ile beraber birçok şeyin değişeceğini düşünüyorum ve yatırımların çok kıymetleneceği. Tabi SBD artar ya da Steem artar gibi birşey demek çok zor. Bu piyasalar ters köşe yapmaya çok müsait. Ama verilen sözler tutulursaki çok akılcı bir politika yürütüldüğünden bunu başaracaklarına eminim, kıymetli bir madenin üstünde oturuyor olabiliriz. Sırf bu nedenle elimde bir miktar yatırımı hala tutuyorum.

Son olarak ben kazanırsam ödülü bir yere bağışla. Kafana göre farketmez. Yarışma için teşekkürler.

Sort:  

Ben bırakmadan önce gözlemlediğim en büyük şeylerden biride insanların o bonkör zamanının pek kalmamış olması. Elbette para kazanılan bir platform ama eskiden, yani benim senin başladığımız ilk günlerde para ve keyif almanın oranı %50-50 ise şuan %90-10. Kaliteli içeriğe azda olsa kıymet verilmeye çalışılan günlerin çok geride kaldığını görebiliyorum. İnsan hırsının çok fazla olduğu bir platform haline geldi

Vallaha haklısın üstad o kadar kendi halimdeyimki platformu bıraktığını bile farketmemişim saolasın bu detaylı geribildirim için

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 56208.10
ETH 2476.58
USDT 1.00
SBD 2.26