Iz prakse: kako imam backup urejen doma.steemCreated with Sketch.

in #steem5 years ago (edited)


Še ne prav dolgo tega me je klical znanec. Bil je ves paničen, kajti zgodilo se mu je to, na kar sem ga že dalj časa opozarjal. Backup je najpomembnejša stvar na svetu - in on ga ni imel.

"Matic, prosim, pomagaj, če lahko. V telefonu imam 128 GB micro SD kartico, na njej so praktično vse družinske fotke, ki sem jih naredil v zadnjih 3 letih. In od včeraj ni na kartici nič več, kopije na računalnik si pa nisem naredil."

Kaj sem mu lahko svetoval? Kartico je nesel v Kotar reševanje podatkov in čeprav so najboljši laboratorij za reševanje podatkov daleč naokoli, mu tudi tam niso mogli pomagati, kajti SD kartica, ki jo je imel v telefonu, je bila čudnega kitajskega porekla in kakovosti.

Znancu torej ni preostalo drugega, kot da se je vdal v usodo in pozabil na fotografije in 3 leta družinske zgodovine in spominov.

Backup je najpomembnejša stvar

Pozabi na to, kako močan računalnik imaš, kako velik zaslon, koliko terabajtov imajo tvoji diski v napravah in na koliko gigahercih tečejo procesorji. Vse to je zares drugotnega pomena, pa čeprav se ukvarjaš z video produkcijo ali še čim bolj zahtevnim.

Backup, ki ga je treba
ročno poganjati, ni backup.
Pravi backup se izvaja avtomatično.

Če nisi sposoben v vsakem trenutku obnoviti podatkov, ki si jih ravnokar (ali pa prejšnji teden) po nesreči pobrisal, potem nima pomena, da sploh kupuješ računalniško in drugo tehnologijo.

Matic, kako imaš pa ti doma urejen backup?

Okej, lahko bi nakladal in se seveda zlagal, da imam bullet-proof backup in da me ne more nič presenetiti. Ne, seveda ne, nimam idealno rešenega backupa. Poskušal sem se pa čim bolj približati pravilu 3-2-1, ki pravi, da je edini pravi backup tisti, pri katerem imaš podatke v 3 kopijah, na vsaj dveh različnih medijih in vsaj 1 kopija je off-site, oziroma na neki drugi lokaciji.

Komponente mojega backupa:

  • Synology DS418play v njem 4 diski po 6 TB,
  • Synology DS710+ (9 let star in še vedno deluje), 2 diska po 8 TB,
  • Veeam Agent for Microsoft Windows Free,
  • Office365 Business Essentials (in v njem OneDrive for Business).

Kot si lahko ravnokar prebral, moj "sistem" temelji na Synology NAS napravah, o katerih sem eno malenkost že napisal. V prihodnje pa bom še več, kajti po mojih izkušnjah gre za izjemno vsestranske serverje za domačo in poslovno rabo.

Backup po Matičevo, step-by-step

  1. Na Synology DS418play imam narejeno posebno mapo, ki je namenjena izključno backupu računalnikov in vanjo sme pisati le en uporabnik (iz naslednje točke).
  2. Izključno za potrebe backupa imam na Synology DS418play narejenega uporabnika, ki sme pisati samo v mapo za backup.
  3. Na vsakem računalniku imam nameščen Veeam Agent For Microsoft Windows. Gre sicer za odlično plačljivo orodje, ki pa ga Veem zaradi svoje poslovne logike, češ da naj bi bil backup končnih točk vedno (endpoint) brezplačen, pusti uporabljati tudi brez licence. Stvar je torej povsem legalna, le nekaj bolj naprednih funkcij manjka - ampak te pridejo najbolj prav v večjih okoljih podjetij.
  4. Ko konfiguriram Veem Agent, uporabim podatke o mapi in uporabniku, ki sem ju naredil v koraku 1. in 2. Še posebej pazim, da podatkov o uporabniku ne vpisujem nikamor drugam, kot le v Veeam program.
    Mape torej nikakor in nikoli ne smem odpreti v "raziskovalcu" oziroma v explorerju, kajti v tem primeru si bo operacijski sistem shranil podatke za dostop. In če se mi slučajno zgodi, da bi se okužil z izsiljevalskim virusom, bi ta shranjen dostop takoj izkoristil tudi virus in bi mi popapcal vse backupe. In počutil bi se kot Sizif.
  5. Ker imam dovolj prosta na diskovju, si lahko privoščim, da se mi shranjujejo arhivi za zadnjih 30 dni, kar pomeni, da lahko v vsakem trenutku povrnem stanje datotek, kot je bilo pred enim mesecem.
  6. Celotna mapa z backupom se vsak dan kopira na moj prastari, a še vedno odlično delujoč Synology DS710+.
  7. Okej, imam dve kopiji, ki sta sicer na isti lokaciji. Bolje kot nič.

Kaj pa podatki, ki jih že imam v oblaku?

Že pred kakšnimi 7 leti sem ugotovil, da je ena izmed boljših storitev pisarne v oblaku kar Microsoftov Office 365. Po mojem skromnem mnenju poseka Googlov Suite na celi črti.

Marsikdo si zmotno predstavlja, da so podatki v oblaku že sami po sebi rezervno kopirani in da je, seveda, naloga ponudnika, v tem primeru Microsofta, da poskrbi za backup. Malo morgen, ja.

Se moram kar sam čim bolj zaščititi in poskrbeti, da imam tudi storitve Office 365, Dropbox, GSuite in podobne, rezervno kopirane. Lahko jih kopiram v drug oblak, lahko jih kopiram k sebi.

Kako backupiram podatke v oblaku?

Kot sem že napisal, uporabljam Office 365, pa tudi Dropbox.

Za backup Office365 uporabljam kar Synologyjev brezplačen program, ki mi dnevno backupira celoten Office 365 tenant, nastavitve, elektronsko pošto in datoteke iz OneDrive for Business. Torej: vse, kar je v Office365 si backupiram na prvi Synology, nato pa avtomatično še na drugega.

Datoteke v Dropboxu pa kopiram v OneDrive for Business takoj, ko se na Dropboxu zgodi kakšna sprememba. Kako? Stvar postane precej enostavna, ker si celoten proces avtomatiziram z Microsoftovim orodjem Flow, ki je na voljo v Office365. Če se ti Microsoft ne dopade, pa lahko uporabiš druge storitve, kot sta na primer storitev IFTTT, Zapier ali drugi.

Aja, seveda, sem pozabil omeniti: celoten Dropbox predal si prav tako kopiram na Synology diska.

Bi rad imel podobno urejeno backupiranje?

Seveda, brez problema lahko uporabiš moj način in si ga prirediš po svojih željah. Če pa se ti kje zatakne, me pa pocukaj za rokav, pokliči ali pa mi piši. Moje podatke imaš v glavi spletne strani.



Posted from my blog with SteemPress : https://www.bizkorner.si/kako-imam-backup-urejen-doma/

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 58389.55
ETH 2482.59
USDT 1.00
SBD 2.38