Boh rorom

in #steem2 years ago (edited)

image
image image image image image

good afternoon guys. I will introduce my regional cake. this is my dad's favorite cake. usually this cake is famous during Ramadan. I like to make it even though this is not the month of ramadhan because my father loves it, by the way I just for the material this is wkwkwkw. because the way is quite easy and it tastes good too
This time I make it use 250 grams Sweet Potato
50 grams Tapioca starch
60 grams of Red Sugar
1 gram of Salt
2 pieces Leaf Pandan (this time I do not wear pandan leaves)
1 coconut fruit
1 teaspoon Vanilla
to taste Water. how to make it search on google thank you. by the way the language is very confusing and crumbling lol 😂

selamat sore guys. Aku akan memperkenalkan kue daerah aku nih. ini adalah kue favorit ayah aku. biasanya kue ini terkenal saat bulan ramadhan. Aku suka membuatnya walaupun ini bukan bulan ramadhan karena ayah aku suka banget, ngomong-ngomong aku cuma bagi bahannya aja ini ya wkwk, karena caranya cukup gampang kok dan rasanya juga enak, kali ini aku membuat nya memakai 250 gram Ubi Jalar
50 gram Tepung tapioka
60 gram Gula Merah
1 gram Garam
2 lembar Daun Pandan (kali ini saya tidak memakai daun pandan )
1 buah Kelapa
1 sendok teh Vanili
secukupnya Air. cara membuatnya cari aja di google yaah . Thank you

Sort:  

Wooooww, very cool, cool, cool kren
Upvote aku juga ya dn follow
Saling membantu kawan