Obi Wan Kenobi Street in Northern Poland / Ulica Obi Wana Kenobiego w Polsce Północnej.

in #starwars7 years ago (edited)

Hi fellow Steemians!

Especially Star Wars fans out there - have a nice day! By accident, when I visited a small village Grabowiec in the area around Toruń (city of Nicolaus Copernicus) I came acros this street, which made my Star Wars' fan's heart beat a little bit harder.

Cześć Steemianie!

Szczególnie Ci spośród Was, którzy są fanami Gwiezdnych Wojen - życzę udanego dnia! Przypadkowo, gdy odwiedzałem małą wioskę Grabowiec w okolicach Torunia, natknąłem się na tę ulicę, co spowodowało, że moje serce, jako fana Gwiezdnych Wojen zabiło nieco szybciej.

Kenobi.jpg

So I asked a friend, who lives in the same village, about how did they come up with the name of this street this unusual for a small village in Poland. He said this was an idea of one of the locals, Mr. Jacek Frąckiewicz, who lives on this street, is a Star Wars fan himself and he managed for this new street's name to get accepted by the local borough with really big support.
In support of this motion, he stated, that Obi-Wan deserves a street being named after him, because of his "Mental stability, wisdom, his life experience and his faithfulness to the ideals of the Jedi". I am sure this has been more than enough to convince every decent council ;)

Zapytałem więc przyjaciela, który mieszka w pobliżu o to, jaka historia kryje się za nadaniem tej ulicy tak nietypowego jak na polską wieś imienia. Odparł, że był to pomysł jednego z mieszkańców i radnego, Pana Jacka Frąckiewicza, który mieszka na tej ulicy, jest fanem Gwiezdnych Wojen i udało mu się zdobyć akceptację dla nowej nazwy ulicy przez radę gminy z naprawdę wielkim poparciem. W uzasadnieniu swojego wniosku stwierdził, że Obi-Wan zasługuje na nadanie ulicy jego imienia, jako że wykazywał "Stateczność i mądrość oraz doświadczenie życiowe, a także wierność ideałom Jedi". Jestem pewien, że było to więcej niż dość, aby przekonać każdą porządną radę gminy ;)

IMG_20170817_182305.jpg

The locals complain a little about the fact, the police never believe them, when they say they live on The Obi-Wan Kenobi Street and sometimes get angry, beacause they think somebody is making a stupid joke. A small price to pay for living on a street with a name this cool if you'd ask me. Obi Wan Kenobi is my favourite hero of the Start Wars saga.

Miejscowi trochę narzekają na fakt, że policja nigdy im nie wierzy, gdy mówią że mieszkają na ulicy Obi-Wana Kenobiego i czasami się denerwuje, bo myślą, że ktoś robi sobie głupi żart. Jak dla mnie to bardzo mała cena za mieszkanie na ulicy z tak świetną nazwą. Obi-Wan Kenobi jest moim ulubionym bohaterem sagi Gwiezdnych Wojen.

IMG_20170817_182319.jpg

By the way, I am already waiting for the stand-alone Star Wars movie about Obi-Wan, that has been announced recently. Below - as a bonus - a fan made poster for this movie, which is not even in pre-production. Spaghetti Western style! May the force be with you!

Swoją drogą, już czekam na osobny film o Obi-Wanie, który niedawno został zapowiedziany. Poniżej - jako mały bonus - fanowski plakat do tego filmu, który póki co nie jest nawet w pre-produkcji. W stylu spaghetti westernu! Niech moc będzie z Wami!

kenobi poster.jpg

Sort:  

Niedługo film o nim :)

Kurde, przyjdzie parę lat poczekać... Ale na pewno dojdzie do skutku, skoro oficjalnie ogłosili, że to robią u Disneya.

Nie wierzę :D widziałem kiedyś zdjęcie, ale myślałem, że fake:)

Prawda najczystsza. Natknąłem się zupełnie przypadkiem - byłem w piątek u kolegi, który tam mieszka, poszedłem do pobliskiego sklepu, patrzę - po drodze ulica Obi-Wana :) Opowiedział mi historię tej nazwy, resztę doczytałem w necie. Bardzo fajna sprawa. Jest też reportaż i materiał video na stronie TVN24, który sobie w międzyczasie obejrzałem. Pozdrawiam!

It'll make for an interesting conversation.

"Hey, I live on Obi-Wan Kenobi street"

Me: "Yeah right."

Haha, yes indeed. And I heard it happens a lot for these people. Even though there are relatively few of them, as this is a newly built street from a couple of years ago.

Guess the group that named the street must be diehard Star Wars fans 😀

Lucasfilms even congratulated the guys on this. read more in English here: https://www.slavorum.org/the-obi-wan-kenobi-street-in-grabowiec-poland/

Ha! Też byłem przekonany o fejku z tą ulicą :)

Ja nawet nie byłem świadomy, że istnieje dopóki tam nie trafiłem ;) Patrzę na szyld z nazwą i myślę sobie "co???!" xD

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63815.31
ETH 3124.40
USDT 1.00
SBD 3.99