Eerste marathon in de benen

in #sports6 years ago

Vandaag stond de eerste Noord-Oost marathon op het programma. Ik rijd de C1, oftewel het hoogste regionale niveau.

Helaas had ik wat last van de schaats, waardoor ik geen lekkere slagen kon maken. Desondanks de wedstrijd uitgereden op een 25e plek.

_20181021_210522.JPG

Sort:  

Hoeveel rondjes/ hoe ver is dat? En hoeveel mensen doen er aan zo'n wedstrijd mee? En hoe lang heb je er over gereden? En waarom was je, je Actifit vergeten?

Zo dat zijn denk ik wel even genoeg vragen 😀
De rest bewaar ik voor later 😬

Zeker genoeg vragen ;)
We rijden 60 ronden (24 km) en we zijn gestart met 35 man. Meestal doen we tussen de 33 en 35 minuten over de wedstrijd, dus dan rijden we ruim 40 km/uur gemiddeld.
Een schaatspak is niet erg geschikt om je telefoon met actifit mee te nemen. Daar komt bij dat je ook niet wilt dat, mocht je vallen, de telefoon in een val wordt meegenomen (al is dat bij fietsen natuurlijk ook het geval...).

Hoe is het met jou verder? Ik zie met name/alleen maar actifit rapporten langskomen. Geen tijd om te bloggen of geen/minder prioriteit?

Tsja ik kan nu zeggen dat ik er geen tijd voor heb. Wat ten dele waar is voor de laatste week & maand. Maar ik heb ook gewoon wat minder interesse in Steemit. Ik was natuurlijk al nooit een echt crypto/blockchain believer. En dat is de laatste tijd echt niet beter geworden. Dus leek het me logisch om mijn tijd weer aan andere dingen te besteden.

Qua tijd is oktober een drukke maand. Want het is jaar afsluiting omdat het gebroken boekjaar op 30-9 eindigt. En jaar afsluiting is altijd een mega drukke periode voor Financials.
De laatste week is helemaal dramatisch, want mijn vrouw is door haar rug gegaan. Die kan echt niets meer. Volgens de fysio was er nooit eerder iemand zo beroerd aan toe.

Dat klinkt niet best. Logisch dat andere dingen nu even belangrijker zijn.
Komt inderdaad bij dat Steemit op dit moment weinig oplevert, zeker in vergelijking met gewoon werk...

Hopelijk gaat het snel beter met je vrouw. Echt super vervelend als je alleen maar plat kunt liggen.

Dat is flink snel. Volgens mij schaatste ik in mijn beste tijd iets van 25-30 km per uur. Hetgeen zou betekenen dat ik 50-60 minuten nodig heb voor die afstand.

Ook niet onaardig. Meerijden met een peloton scheelt sowieso een hoop.

Ik ben idd nieuwsgierig of en hoeveel dat zou schelen? Komt dat puur door het uit de wind rijden?

Om dat ooit te kunnen zou ik wel mijn slag moeten aanpassen. Want ik ben iets over de 2 meter en had denk ik die mijn lengte altijd een hele lange slag.

Maar ach zoveel maakt het niet uit, want momenteel schaats ik gemiddeld 2-3 keer per seizoen.

Het scheelt vooral dat je niet de hele tijd op kop rijdt. Daardoor kost het minder moeite om dezelfde snelheid te rijden. Daar komt bij dat je wordt "meegezogen" met je voorgangers (en ook de mensen achter je zorgen voor een verminderde luchtweerstand).
De lengte van de slag hoeft geen groot probleem te zijn. Ik ben zelf vrij klein (172 cm), maar heb ook een relatief lange slag. Probleam is waarschijnlijk meer dat je een even effectieve slag moet hebben als de rest, want anders wordt het al snel "harken" en verlies je op een gegeven moment de coördinatie (en aansluiting).

Als jij op het hoogste niveau rijdt, hoeveel niveaus zijn er dan? En hoe snel gaat het laagste niveau?

Er zijn twee regionale niveaus tot 40 jaar en twee voor 40+ers. Daarboven zitten nog twee landelijke niveaus, dus helemaal het hoogste niveau rijd ik niet

Hi @erikklok!

Your post was upvoted by @steem-ua, new Steem dApp, using UserAuthority for algorithmic post curation!
Your UA account score is currently 1.470 which ranks you at #38084 across all Steem accounts.
Your rank has improved 656 places in the last three days (old rank 38740).

In our last Algorithmic Curation Round, consisting of 244 contributions, your post is ranked at #225.

Evaluation of your UA score:
  • Only a few people are following you, try to convince more people with good work.
  • Try to show your post to more followers, for example via networking on our discord!
  • Try to work on user engagement: the more people that interact with you via the comments, the higher your UA score!

Feel free to join our @steem-ua Discord server

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64534.17
ETH 3150.15
USDT 1.00
SBD 4.01