Penting sangat ka Harga Murah-Murah ni?

in #smarphone7 years ago

Penting sgt ka soal harga ni?
.
Dlm hal ni aku suka guna henpon sebagai subjek. Perang Oppo vs Huawei sekarang ni. Baca sampai abes tau.hehe
.
Perang mereka bermula dgn Huawei dgn Nova 2i dan Oppo F5. Korang pilih yg mana? Aku tak tahu, sebagai pembeli korang akan pilih jenama yg mana satu.
.
Boleh jadi, korang pilih model telefon ni sbb kene dgn bajet korang. Dua2 model ni ada tanda harga yg sama. Atau mungkin korang pilih sebab spec utk kedua2 model. Atau korang dptkan sebab selalu nampak iklan model ni berperang kt televisen. Dua2 pulak tu gunakan retis as a ambassador. Huntonglorr pakai henpin yg Fattah Amin pakai.haha.
.
Okla. Tp korang perasan tak. Utk dua2 model ni apa USP yg mereka gunakan?
.
USP mereka simple je. Selfie, selfie dan selfie. Haha. Masing2 ckp mereka pakar selfie. End up korang kene pilih nk beli henpon ni utk apa? Takkan nak selfie memanjangkan?
.
Soal harga dua model ni sama. Tp kalau korang go deep lagi, Huawei ada spec yg jauh lagi baik dari Oppo.
.
Jadi, berbalik pada penting sgt ke soal harga ni?
Bagi aku penting tapi bkn keutamaan. Yg penting bg aku USP. Oppo sendiri dah buktikan. Spec mereka yg rendah boleh dijual dgn harga yg tinggi. Mereka main USP Selfie aje. Mereka fokuskan pada satu segmen pelanggan yg giler selfie. Hasilnya henpon pesaing yg mempunyai harga sama dan spec yg jauh lebih baik tak terjual mcm mereka. Bukak tv nmpk Oppo, pergi kedai bersusun henpon oppo. Haha.
.
Jadi korang yg usahawan ni tonjolkan USP yg korang ade tak semestinya kt produk je, pada servis pon boleh. Kot2 boleh buat customer blm order lagi produk, korang dah hantar. Haha.
.
Sentiasa igtkn kat pelanggan korang, korang ni sape. Kalau korang jadi agen pada produk kecantikan, korang bersaing dgn agen2 sykt korang buat, tmbh lagi korang pon bersaing dgn agen sykt lain. Jgn pula harini korang jual produk kecantikan esok korang jual baju muslimah. Fokus pada satu dan sentiasa upgrade.
.
Samalah dgn aku sendiri. Nasib baik ade support yg baik dari HQ. Kalau takde dh lama aku tertido.
.
Korang dah baca smp abes ni dpt sesuatu tak? Kalau dpt, tinggalkan jejak ok. Senang nanti aku nak jejak korang. Hehe.

Ok dah. Tamat :)

Sort:  

Congratulations @fuzaimyfelany! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Aku rasa harga penting gak..tapi bukan keutamaan la mcm kau cakap. Kalau orang tu ada duit banyak memang tak kisah dengan harga tapi kalau agak2 sengkek tu , harga akan memainkan peranan. Tapi pada aku , kalau kita ada produk utk dijual , jangan fokus pada nak jual barang terus. Buat orang kenal kita dulu..kasik diaorg suka dan percaya...bila semua tu dah dibuat , kau letak harga apa2 pun aku rasa orang akan beli.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 58478.56
ETH 2523.24
USDT 1.00
SBD 2.36