You are viewing a single comment's thread from:

RE: #2 IQ overload: Niels Bohr | Przeciążenie IQ: Niels Bohr

in #science7 years ago (edited)

Dzięki za kolejny interesujący post, ale tym razem mam ogromny niedosyt. Wszystko się nagle urwało dokładnie w momencie, kiedy według mnie zrobiło się naprawdę 'gorąco': gdy doszedłeś do różnych interpretacji mechaniki kwantowej.

Moim skromnym zdaniem prawdziwe "przeciążenie mózgu" to byśmy sobie mogli sprawić organizując debatę o stanowiskach Einsteina, Bohra i koniecznie Everetta (który jak zapewne doskonale wiesz dopiero miał prawdziwy odlot!). Jest to o tyle dla mnie interesujące, że bezpośrednio wiąże się ze współczesnym światopoglądem i pytaniem, czy nauka nadal wyjaśnia nam świat w zrozumiały sposób. David Deutsch uznaje na przykład interpretację Kopenhaską za największe nieszczęście, jakie się przytrafiło nauce współczesnej i całkowite załamanie się metody naukowej. Napisał 'The Beginning of Infinity' aby coś z tym zrobić.

Gdy czytam, że 'cząstka określa swój stan dopiero podczas obserwacji' to mnie samemu także mózg się przegrzewa. Ale chciałbym więcej!

Sort:  

Seria ma mieć docelowo 29 części (o wszystkich uczestnikach 5 Kongresu Solvaya), więc wiele jeszcze przed nami. Przedstawiania bardziej współczesnych interpretacji jak np. wieloświaty Everetta nie miałem jednak w planach, ale... czemu nie? Myślę, że odpowiednią postacią przy której mógłbym je opisać jest Erwin Schrödinger. W każdym razie dzięki za komentarz ;)

No to czekam na Erwina :) Dzięki.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 59880.83
ETH 2301.55
USDT 1.00
SBD 2.50