Polnische Wirtschaft muss sein!

in #reakcja6 years ago (edited)

Przeczytałem niedawno ten artykuł z wystąpieniem byłej pani premier Beaty Szydło na forum ekonomicznym w Krynicy.
Stoi tam:
'"W tej chwili chcemy, żeby nie tylko programy takie jak +Mieszkanie plus+, +Rodzina 500 plus+, były dla nich atrakcyjnymi w podejmowaniu decyzji o powrocie, ale przygotowane będą specjalnie dla nich dedykowane propozycje, ułatwienia przy zakładaniu firm w Polsce" - powiedziała Szydło.
Zaznaczyła, że propozycje dotyczą m.in. "preferencyjnych warunków zmniejszających okres i procedury administracyjne" przy zakładaniu działalności gospodarczej.'

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Szydlo-Przygotowujemy-propozycje-by-zachecic-Polakow-do-powrotu-do-kraju-4155141.html

Wszystko fajnie, bardzo cieszy mnie, że interesują się tym jak zachęcić do powrotu naszych rodaków, zamiast np. sprowadzać ludzi z Ukrainy, Filipin, Nepalu czy Indii, jak to robią obecnie.
Zastanawiam mnie natomiast, co stoi na przeszkodzie, żeby te "specjalnie dla nich dedykowane ułatwienia przy zakładaniu firm" rozciągnąć na ogół Polaków, także tych mieszkających w Polsce? Czy utrzymywanie zawiłych procedur biurokratycznych, które upośledzają państwo i które marnują wysiłki i kapitał Polaków, którzy z jakichś powodów próbują jednak swoich sił w Polsce, to konieczność? I że wyjątek robi się tylko dla tych co by potencjalnie mogli wrócić z krajów prostszych reguł i wyższej kwoty wolnej od podatku?
Czasami się tylko denerwuje i wściekam, ale czasami to mi się chce płakać.

Sort:  

Dzięki za te miłe słowa!
Miałem sporo dodatkowych rzeczy na głowie, więc musiałem się wyłączyć, ale teraz postaram się pisać na bieżąco. Zbliżają się wybory samorządowe, więc tym bardziej tematów nie braknie, bo ja głównie polityczny jestem. ;)
Pozdrawiam!

@prawdawtvmowili, I gave you a vote!
If you follow me, I will also follow you in return!
Enjoy some !popcorn courtesy of @nextgencrypto!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64447.43
ETH 3163.71
USDT 1.00
SBD 2.56