You are viewing a single comment's thread from:

RE: A może jednak nie?

in #reakcja4 years ago (edited)

Piszesz że interesujesz się tematem od “pół dnia”, ja od dwóch lat i powiem Ci że wszystko co proponujesz było już omawiane i obalone jako pomysły destrukcyjne

Oczywiści masz dużo racji postrzegając moje propozycje jak noobowskie. jednak widzisz może i tematem głosowania na steemie interesuję się od niedawna ale systemami politycznymi, polityką i funkcjonowaniem społeczeństwa interesuję się od wielu lat. Rozwijam też własny system RPG oraz zmodyfikowałem kilka innych i wiem całkiem sporo o balansowaniu różnych współczynników oraz o tym jak duży wpływ na zbalansowanie równowagi sił w systemie jak i jego stabilności ma nawet marny 1% dodany tu i ówdzie.

Patrząc na to z innej beczki, zdarzyło mi się również parę razy że zupełny noob w temacie wytknął mi bład którego nie dostrzegałem ani ja ani inni doświadczeni towarzysze tylko dlatego że będąc tak zaangażowanym i siedząc tak długo w temacie nie dostrzegałem oczywistego nonsensu.

sorry ale nikt by nie chciał inwestować w taki token gdzie jakiś gołodupieć z pustymi kieszeniami będzie miał większy wpływ na platformę niż poważny inwestor.

Biorąc pod uwagę powyższe uważam że patrzysz na moja propozycję dość 0:1. mi nie chodzi o to aby byle gołodupiec miał np równy głos tak jak np odebrał to @czcibor360

Ja widzę to raczej jako drobny modyfikator do siły głosu dla tych kórzy naprawdę wykazali się czymś na steemie czyli np:

za posiadanie powyżej 60 70 80 reputacji np +1% Mvestów za każdy poziom.

Za staż konta +2 lata np +1%

Za opublikowanie pierwszego 1000 +1% wpisów przy założeniu że reputacja wynosi więcej niż 60 aby uniknąć spamerów.

co daje dajmy na to takiemu @gtg czyli osobie z co najmniej 2 letnim kontem i reputacją powyżej 70 zaledwie 4% vestów do siły głosu oddanego na witnessa więcej. Nie jest to dużo a żeby mieć taką reputację i taki staż oraz naprodukować tyle wpisów dobrej jakości (dlatego zabezpieczenie aby osoba z 1000 wpisów miała dobrą reputację) to raczej nie da się być tu byle "gołodupcem" jak to nazywasz. Sam jesteś osobą która bardzo wiele dla platformy zrobiła a masz zaledwie 62 reputacji ;]

to 4% to nie jest dużo ale gdyby każdy użytkownik spełniający wymagania miał przynajmniej 1% więcej siły to bardzo prawdopodobnie że sun dawno byłby przegłosowany.

Zauważ też że ten system nie daje nic "gołodupcowi" który nie ma dużo Steem power tylko właśnie poważnym inwestorom którzy dbają tu o swoja reputację. I tym samym czyni system reputacji bardziej sensownym. Bo np taki sun który z powodu swojego nieetycznego podejścia do platformy oraz z małym stażem nie cieszy się poparciem, ma pewną drobną aczkolwiek w przypadku dużej liczby głosów innych inwestorów, znaczącą karę względem innych bardziej uczciwych inwestorów.

Jednak nie prowadzi to do patologii jaka by nastapiła gdyby np każdemu Steemianowi dać równą siłę głosu.

System taki nie musiał by z resztą być liniowy ani skokowy.

Wracając ogólnie do propozycji poważnych zmian w ilości głosów ja np jestem na nie ponieważ w obecniej chwili mamy system który widzieliśmy jak zadziałała w sytuacji kryzysowej a wprowadzanie tak radykalnej zmiany jak np ograniczenie ilości głosów do 4 czy nawet 1 to strasznie radykalna zmiana i rodzi nowe trudne do przewidzenia konsekwencje.

Nie wiem ja który ale ja dużo pewniej czułbym się na tym blockchainie jako inwestor wiedząc że osoby z dłuższym stażem i cieszące się od dawna moim poparciem mogą decydować nie tylko swoimi udziałami które każdy przecież od czasu do czasu chce wypłacić bo w końcu wszyscy tu jesteśmy żeby czerpać też z tego jakieś zyski a nie tylko patrzeć na duży stan konta czyż nie ?

nam o to chodzi by trafił tu jak największy kapitał, tylko wtedy cena STEEM wzrośnie

tak ale tylko wtedy jeśli intencje tego kapitału będą czyste ;]

Nie każdy wielki kapitał pojawia się po to aby coś rozwijać. Czasem są to pieniądze zainwestowane po to aby zniszczyć i wydrenować konkurencję czyli nas:P I w cale bym się nie zdziwił gdyby to było tu powodem. Dlatego też zostało tak rozegranie aby cena steema nie wzrosła.

ILOŚĆ głosów oddanych na danego witnesa - to jest bez sensu, sam mam kilkanacie kont, które założyłem dla tokenów SE + kilka tys. darmowych kont, które mogę założyć w każdej chwili

no przy proponowanym systemie te konta nie znaczyły by nic tak długo jak długo nie rozwijałbyś ich przez długi czas i nie posiadał tam znaczącego SP Musiałbyś naprawdę niewspółmiernie dużo czasu spędzić na ich tworzeniu żeby w ogóle miały one jakiekolwiek większe znaczenie iż konta innych gołodupców. ;]

Sort:  

Ja jestem zwolennikiem jak najprostszych zasad. Pojawiła się propozycja budowy nowego blockchainu, być może Twoje propozycje się tam przydadzą

https://steemit.com/blockchaindev/@theoretical/c3cjk-hello-world

A no czytałem. Tyle że ja ogólnie jestem przeciwny rozłamowi. Spójrz ile lat rozwijał się steeem i przez ile trudności przeszedł żeby osiągnąć to co jest teraz a i tak po tych wszystkich latach gdy w końcu dojrzał do wersji w której zaczął zdobywać popularność, okazało się że system ma poważna wadę.

Ja jestem zwolennikiem ulepszania i usprawniania tego co jest chyba że okaże się od podstaw zepsute ;] W przypadku Steem to jednak wszystko działało tylko natknęliśmy się na zaniedbanie związane z czynnikiem ludzkim które mogło być już dawno naprawione ale wszyscy wierzyli po prostu Nedowi na słowo ;]

Niech koleś rozwija oczywiście coś nowego. z pewnością się zainteresuję. Być może idąc za twoja radą zamieszczę tam swoja wypowiedź nawet co o tym myślę.

Ja jestem zwolennikiem jak najprostszych zasad.

ja też niestety o ile zasady wymyślane przez ludzi, często są proste to techniczne egzekwowanie ich i implementacja, nastręcza często urwania głowy :D

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 58495.14
ETH 2461.74
USDT 1.00
SBD 2.36