Ramazanda Tok Tutan Besinler

in #ramazan7 years ago

Merhaba arkadaşlar sizlere benimde genel anlamda ramazanda çok fazla tükettiğim gıdaları yada besinleri söyleyeceğim.
Öncelikle ramazanda herkesin asıl sorunu yemekten çok su oluyor bu bir nevi başlı başına kişiler için bela oluyor desek yeridir.
Ama burada önemli olan su vucudumuz için temel bir ihtiyaç kaynağı diyebiliriz.

O yüzden suyu gerektiği kadar sahur zamanında tüketmemiz lazım.Birde şuda var genelde suyu iftar zamanı açan insanlarda olabiliyor. Yapılan en büyük hatalardan biri de iftar sırasında fazla su tüketmek. Yemekle birlikte tüketilen su, sindirimi engelliyor.Bu nedenle suyu yemek esnasında, orucu açacak şekilde tüketmek yeterli.

Asıl önemli olana gelirsek besinler özellikle sahurda kahvaltı yapmak herkes için ve tok tutması için en faydalısıdır diyebiliriz. Benim için mesela önemli olana geleyim yumurta olmaz ise o kahvaltıdan veya sahurdan bir şey anlamam o yüzden 2 yumurta mutlaka olur. Bir diğer besin kaynakları ise peynir çeşitleri,dil peyniri,tel peyniri,kaşar peyniri gibi..

Çay falan duruma göre ama unutmayın çay normalde susatıyor fazla içmemek lazım. Ben tercih ediyorum 1-2 bardak arası. Özellikle benim tükettiklerim arasında Fıstık ezmesi geliyor neden diye sorarsak

proteinli-fistik-ezmesi-500x500.png
Fıstık ezmesi içerisinde çok güçlü antioksidan bulunduran ve hücre yapısının bozulmasını engelleyen ve cildi güzelleştiren e vitamini'de içeriyor. Ayrıca fıstık ezmesinde protein oranı yüksek olduğu için kas gelişimine'de yardımcı oluyor bende bu yüzden tüketiyorum çok fazla. Ayrıca sağlıklı yağlar ve karbonhidrat'da bulunduruyor desek yeridir o yüzden besleyici bir besin kaynağı bana göre.

Gelelim benim bir tarifem var genelde ben bu şekilde yediğim zaman açlık hissetmiyorum diyebilirim ama herkes'de aynı durum olmaz tabi. Bir süt,Lifalif yulaf ezmesi ,muz ve tarçın bu üçü gerekli.

Öncelikle sütü biraz kısık ateşte pişirmeniz lazım. Bir kase alın ve içerisine yulaf ezmesinden göz kararı koyun çok fazla olmasın daha sonrasında sütü ekleyin, Ondan sonrasında 1 parça muzu alıp ince ince doğruyoruz içerisine atıyoruz daha sonrasında en son tarçın döküyoruz size kalmış tabi bu durum. Ben bazen bal olursa onuda katıyorum damak zevkinize göre.

Şöyle bir şey oluyor.
p3.jpg

Kısacası bu şekilde yaptığımda ben ramazan boyunca o gün tok hissediyorum denemenizde yarar var oruç tutanlar için tabi. :)
Suyu da iftarda fazla aşırıya kaçmamak gerekiyor şişkinlik yaratıyor.

Tok tutan besinler ve bir kahvaltılık tarif her zaman bunu yapmanıza gerek yok arada bir yapsanız da olabilir. Sadece ramazanda değil kahvaltıda veya ara öğünlerde iyi bir besin kaynağı diyebilirim.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 56858.44
ETH 2919.14
USDT 1.00
SBD 3.60