Aangehouden!

in #politie7 years ago (edited)

Heb ik m'n moeder opgehaald uit Brabant, afgelopen maandag zou ik gaan maar ik had vrijdag in m'n hoofd...

Nu belde m'n moeder 's avonds want ik rijd altijd 't liefst 's avonds of 's nachts. "Enriqué, als je er bent kijk je maar even in de koelkast als je nog wat wilt eten of drinken". "Wat bedoel je?" vroeg ik. "Je zou toch vanavond komen?" Shit dacht ik, dat is ook zo...

Dus als een gek spullen inpakken en dat heeft bij mij veel tijd nodig omdat ik altijd bang ben wat te vergeten. Omdat ik er geen rekening mee had gehouden dat ik die dag zou gaan moest alles dus op 't laatste moment...

Om 02.45u had ik alles ingepakt, nog even snel met de hond uit. Om 03.00u reed ik en daar baalde ik van als een stekker, omdat ik dan ongeveer om 05.00u op de randweg Eindhoven zou komen, (begin van de) spits dus; zo'n hekel aan en het loopt daar regelmatig vast. De volgende dag zou toch al verloren zijn, dat is dan niet anders dacht ik. Maar wel even de sokken er in, wat ik eigenlijk nooit doe maar elke minuut eerder was meegenomen i.v.m. spits dus.

Bijna niks op de weg, een enkele vrachtwagen, dus dat ging lekker. Al bijna 10 minuten eruit gereden. Totdat ik bijna bij knooppunt Lankhorst was, daar voegden 2 auto's in die ongeveer 100-120 km/h gingen. Maar snel even voorbij dacht ik...
Toen ik er bijna naast zat, zag ik echter dat de laatste een politieauto was. Dat heb ik weer. Maar goed, ik ga de manoeuvre niet meer afbreken; dat zou helemaal raar zijn...

Eenmaal ingehaald zet de politieauto de achtervolging in, zoals verwacht, haalt me in en gaat op de rem. Ja, ik dacht; ik weet niet wat je van plan bent maar als er geen bordje 'stop politie' aan gaat, rij ik 'm gewoon weer voorbij....
Niks achter de achterruit, op het derde remlicht na dan. Maar wat ik eerst over het hoofd zag is dat tegenwoordig kennelijk de bekende tekst op het dak van de auto verschijnt. Dus ik moest flink remmen terwijl hij, gevolgd door mij de vluchtstrook op ging.

Goedenavond... ehh, morgen mijnheer, weet u dat u helemaal geen achterlicht heeft? Dat kan niet, zei ik en liep direct mee om te kijken. Zelfs ook één lampje van de kentekenplaat niet, zei ik tactisch. Ja, hij komt net bij de garage vandaan, vervolgde ik, wat ook zo is. Mag ik uw rijbewijs even zien, vroeg de agent, terwijl zijn collega met een zaklantaarn in m'n auto zat te loeren. (Het leek wel een Amerikaanse film...) De collega merkte op dat er een hond in zat, ja, dat wist ik zelf ook wel. "Nog nooit een hond gezien", lag op 't puntje van m'n tong maar niet gezegd gelukkig... XD

Intussen gaf agent no. 1 mij m'n rijbewijs terug. "Ja, ik durf zo niet verder te rijden", probeerde ik. Ja, ik had het wel gedurfd natuurlijk maar niet echt met plezier. "En ik had naar Brabant gemoeten en dat wordt nu ook al niks meer", ging ik verder. Als u nou de afrit Staphorst neemt, kunt u beneden bij de Shell wat veiliger staan met meer licht en een lekker kopje koffie" zei de aardige man. "Trakteren jullie" was hier wel een goeie geweest maar ook niet gezegd; gemiste kans, haha! Vrijwel tegelijk dacht ik; "Waarom zetten jullie me dan niet aan de kant op die veiligere plaats" welke maar een minuut rijden was. Domme *** dacht ik erbij ongeveer, haha!

Nee, ik wil geen kwaad woord over de agenten zeggen eigenlijk, ik ben blij dat ze het opgemerkt hebben. Regelmatig controleer ik alle verlichting maar deze keer niet en bij de achterlichten heb ik nog nooit bij gehoeven. Maar dolblij dat 't zo afliep want hier thuis ligt nog een rekening van de garage van bijna 700 Euro dus daar wou ik niet graag een bekeuring bij. Geluk gehad, de voor mij juiste agenten getroffen en bij deze: Dank jullie wel! ;-D

Sort:  

haha gelukkig ging t over je licht lol ipv te hard rijden want daar leek het heen te gaan :-)

Ja, daar was ik ook bang voor, haha! Toch had ik verwacht voor 't licht wel een boete te krijgen omdat het meerdere lampjes waren... Ach, 't mag ook een keer meezitten toch? Haha!

Jij mazzel dat je verlichting stuk was en opviel anders had je wellicht eenbon gekregen voor je rijgedrag :P

Ja, ik heb bij een aanhouding nog nooit een bekeuring gehad. Zou het komen omdat ik zo lief ben? Whahaha!

Nou je hebt wel een schattig, onschuldig koppie dus dat zal het zijn LOL

Hahaha! XD Dank je wel!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.17
JST 0.033
BTC 63986.43
ETH 2745.97
USDT 1.00
SBD 2.66