Darmowe campingi w Kanadzie i USA

in #polish6 years ago

pustynia.jpgDarmowe campingi w Kanadzie i USA to świetna opcja na zaoszczędzenie na noclegach. Niejednokrotnie korzystaliśmy z nich w naszej podróży do Kalifornii oraz na wakacjach w drodze do Banff. Czego możecie się spodziewać po darmowych campingach, czy nadają się dla wszystkich i jak ich szukać? Zapraszam do lektury.

Jak szukać darmowych campingów

Do tej pory używaliśmy aplikacji mobilnej WikiCamps CA w Kanadzie i WikiCamps US w Stanach Zjednoczonych. W aplikacjach są dane na temat wszystkich możliwych miejsc, w których możecie się zatrzymać, jednak aby znaleźć bezpłatny camping, trzeba wejść w filtry i wybrać odpowiednią opcję bezpłatnych campingów. Trzeba zwrócić uwagę na to, że nie wszędzie da się rozbić namiot. Aplikacja pokaże wam, czy rozbicie namiotu jest dozwolone, czy też nie.

Aplikacje niestety nie mają jeszcze kompletnej bazy danych i nie ma na nich wszystkich istniejących pól namiotowych. W tym roku, postanowiłam zająć się tematem troszkę bliżej i znalazłam trzy, dość obszerne strony internetowe, na których znaleźć można więcej miejsc, których czasami brakowało w aplikacjach. Bardzo pomocne są zdjęcia i opinie innych użytkowników, co do jakości campingów płatnych i darmowych.

Ultimatecampgrounds.com, Freecampsites.net oraz Campendium.com to najlepsze ze stron, które mogę polecić.

Darmowe campingi w USA

Są dosłownie wszędzie. W każdym stanie, prawie na każdym kroku. Jedynie w Kalifornii mieliśmy ciężko znaleźć darmowy nocleg, tylko dlatego, że aplikacja nie nie miała w bazie wszystkich dostępnych campingów. Postaram się opisać to, co udało nam się zaobserwować.

Powiedzmy sobie szczerze, to nie są miejsca, w których zostaje się z namiotem na dłużej. Nikt nie pilnuje twojego dobytku, bardzo często takie campingi nie mają nawet toalet. Nadają się głównie na szybki nocleg podczas podróży. Czasami grunt jest tak twardy, że nie da się robić namiotu. W takich przypadkach pozostaje jedynie możliwość przenocowania w samochodzie. Nie będą miały problemu osoby posiadające RV.
Nie jestem pewna czy są darmowe campingi, które mają więcej udogodnień, bo nigdy na takie nie trafiliśmy. My korzystaliśmy z darmowych opcji głównie blisko dróg, jako stop podczas podróży lub czasami nieopodal atrakcji turystycznych, tak jak w przypadku darmowego miejsca przy stanowym parku Valley of Fire. Często wybieraliśmy pobyt na darmowym campingu tylko dlatego, że płatne były pełne.

Darmowe campingi w Kanadzie

Jest ich zdecydowanie mniej niż w Stanach i nie są aż tak popularne. W Kanadzie większość miejsc zazwyczaj bywała pusta, a w Stanach czasami musieliśmy szukać wolnej przestrzeni na namiot, czy samochód. W Kanadzie darmowe miejsca campingowe były lepiej przygotowane. W Saskatchewan, byliśmy zaskoczeni, bo teren nie różnił się praktycznie od normalnych miejsc campingowych, za które trzeba płacić. Do dyspozycji mieliśmy miejsce na ognisko, ławkę i pięknie wykoszoną trawę, na której bez problemu dało się rozłożyć namiot. Dodatkowo stały prymitywne toalety i kosze na śmieci, czyli coś, czego na darmowych campingach w Stanach nie było.

Pomimo tego, że byliśmy zadowoleni z ich jakości, darmowe campingi w Kanadzie, najczęściej są dość sporo oddalone od miejsca docelowego. W mieście Kelowna są chyba aż trzy miejsca na darmowy nocleg, trzeba jednak jechać minimum 40 minut krętą, stromą drogą bez asfaltu, żeby załapać się na darmowy camping w środku lasu. Świetna opcja jeśli nie będzie już miejsc na okolicznych campingach, bo chociaż daleko od cywilizacji, ten camping również był bardzo dobrze przygotowany.

Za i przeciw

Tak jak już napisałam wyżej, darmowe campingi w Kanadzie i USA, to opcja na tanie podróżowanie. Super sprawa podczas dalekiej podróży samochodem, kiedy trzeba się szybko przespać i jechać dalej. Nie jest to opcja dla osób, które lubią mieć takie udogodnienia jak bieżąca woda, prysznic czy normalna toaleta. Absolutnie nie są to miejsca, w których bezpiecznie jest zostawić namiot na cały dzień bez opieki pod waszą nieobecność. Kiedy mamy tę świadomość i nie oczekujemy zbyt wiele, czasami możemy zostać naprawdę mile zaskoczeni ławkami czy miejscami na rozpalenie ogniska

Fajnie się czyta o takim "wypoczunku", jak sobie pomyśle ile więcej można tym sposobem zwiedzić-bo oszczędzasz na noclegach to aż chce się już wyruszyć :)

Powinieneś dodać tag #pl-podroze wtedy więcej ludzi miało by szanse trafić do twojej notki.

Congratulations @zycienaprerii! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!