Przepis: Pasta kanapkowa z suszonymi pomidorami 🍞🍅

in #polish7 years ago

Witajcie!

Chyba każdy kto gotuję ma swoje ulubione składniki. U mnie numer 1 to suszone pomidory w oliwie z ziołami. Ktoś zwrócił mi kiedyś uwagę, że dodaję je do każdego mojego przepisu haha Ale one naprawdę działają cuda! Dosmaczają szpinak w tarcie na kruchym cieście, idealnie komponują się w sosach do makaronów, są świetne do farszów i pasztetów. Ale prawdziwymi mistrzami stają się w połączeniu z wędzonym tofu 😋 

Jeśli nigdy nie jedliście tofu lub macie do niego dużo uprzedzeń, zacznijcie od tej prostej pasty kanapkowej. Wystarczy zaledwie kilka składników oraz blender i problem: "z czym zrobić kanapki" macie z głowy!

Składniki:

  • 1/2 kostki tofu wędzonego (około 100 g)
  • kilka pomidorów suszonych wraz z łyżką oliwy z ziołami
  • szczypta pieprzu świeżo mielonego
  • łyżka pestek dyni
  • natka pietruszki
  • łyżka kaparów (opcjonalnie)

Wykonanie:

Tofu łamiemy na kawałki i wrzucamy do miski, dodajemy suszone pomidory wraz z olejem oraz doprawiamy pieprzem i blendujemy na pastę. 

Pestki dyni prażymy chwilkę na suchej patelni. Do pasty dodajemy pestki oraz siekaną natkę pietruszki i mieszamy. Przekładamy do miski lub czystego słoika, dekorujemy kaparami. 

Pastę przechowujemy w lodówce max 3 dni. 

Pastę z tofu i suszonych pomidorów używamy do smarowania pieczywa, grzanek itp. oraz np. do przekładania naleśników.

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

w końcu zdradziłaś swój sekret suszone pomidory w oliwie z ziołami teraz to nawet ja będę w stanie przyrządzić coś smacznego

ha! ;) Pod warunkiem, że lubisz suszone pomidory :)

I just upvoted You! Reply STOP to stop automatic upvotes

Wygląda przepysznie, muszę spróbować to zrobić :)

Polecam ;))

I problem z czym zjeść kanapkę, rozwiązany, bardzo fajny przepis. A suszone pomidory to fakt, pasują do bardzo wielu potraw:) Osobiście bardzo lubię je wykorzystywać w swojej kuchni 😊

Spróbuj tej pasty też jako nadzienie do naleśników na słono, ja nadziewam gryczane naleśniki ;)

Świetny pomysł! Na pewno wypróbuję tym bardziej, że ostatnio chodzą za mną naleśniki właśnie na słono :D

Uwielbiam suszone pomidory! :D
Dowiedziałem się, że to jest 6 smak tzw. "UMAMI" który wprowadzili w życie Japończycy i większość produktów które mi podchodzą najbardziej to właśnie smak UMAMI.

Dziękuje za ten przepis, skorzystam ze smakiem :)

Wow! Nie wiedziałam, o tym! To teraz wszystko jasne czemu tak dosmaczają mi każdą potrawę ;)

Dlaczego japońskie jedzenie jest takie smaczne - UMAMI!

Link do YT. Niestety Gonciarz nie tworzy jeszcze na DTube ;)

Ja do wszystkich gotowanych dań pieprz ziołowy dodaje !!!

Samo zdrowie, nic tylko zajadać ;)

Smacznego! ;))

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 60637.64
ETH 2405.36
USDT 1.00
SBD 2.60