❤ DESER KAWOWY ❤ wegański, bezglutenowy, BEZ CUKRU!!!

in #polish7 years ago

Halo halo! Czy są tu miłośnicy kawy?

Przedstawiam Wam słodki i kremowy deser kawowy, którym możecie zajadać się bez wyrzutów sumienia!

Bazą deseru jest kasza jaglana, nazywana królową kasz i polskim superfood. Dzięki zawartości krzemu zadba o kondycję naszych stawów, mocne włosy i paznokcie. Dostarczy niezbędnych witamin i mikroelementów oraz zrównoważy ph organizmu, przez co my poczujemy się lepiej.

Składniki:

  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej
  • 1 laska wanilii
  • 1 szklanka mleka roślinnego
  • szczypta soli Himalajskiej
  • 150 g daktyli
  • 2 łyżki oleju kokosowego nierafinowanego
  • filiżanka espresso
  • opcjonalnie: łyżka rumu lub np. Amaretto

Karmelizowana pomarańcza do dekoracji:

  • 1 bio pomarańcza
  • łyżka cukru trzcinowego nierafinowanego

Wykonanie: 

Kaszę jaglaną prażymy kilka minut w suchym garnku. Następnie płuczemy pod wodą. Wlewamy mleko, dodajemy szczyptę soli i rozciętą laskę wanilii. Gotujemy pod przykryciem, aż lekko się rozgotuje, nie mieszamy! Daktyle namaczamy w ciepłej wodzie, a gdy zmiękną, odsączamy. Dodajemy wraz z olejem do ugotowanej kaszy. Całość dokładnie miksujemy blenderem ręcznym. Pod koniec blendowania dodajemy kawę i rum.  

W garnku rozpuszczamy cukier w wodzie. Pomarańczę kroimy na plasterki i wrzucamy do garnka i gotujemy kilka minut. Odsączamy i dekorujemy deser.

Deser kawowy przechowujemy w lodówce.

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Chyba się skuszę ;)

Koniecznie! 😋

Może być zwykłe mleko? Takie 3.2% lub prosto od krasuli?

Tak :))

Nie mam pod ręką migdałów :(

To dobrze, bo w tym przepisie migdały nie są potrzebne! 😋

Pokręciło mi się :P Jadłam migdały i o nich napisałam ;) Daktyli nie mam...

:) Migdały super są, odkwaszają organizm, tez często podgryzam!
A daktyle trzeba koniecznie mieć, idealne do słodzenia deserów.

To prawda :) Już gdzieś czytałam o daktylach jako dodatku słodzącym. Jednak tu gdzie mieszkam daktyli nie spotkałam (za wyjątkiem tych na drzewach) albo źle szukałam. Muszę poszperać efektywniej bo przepis jest bardzo kuszący a zapewne masz i inne równie smakowite :)
Pozdrawiam z wyspy Korfu :)

Ten przepisik musze wypróbować. Bo uwielbiam kawe w deserkach :) A wygląda przepysznie :)

Bardzo polecam, jest przepyszny ;))

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 65955.30
ETH 3276.19
USDT 1.00
SBD 2.70