#3 Wege Kotlety: przepis na KOTLETY JAGLANE 👌

in #polish6 years ago

Witajcie!

Dzisiaj przedstawiam Wam kolejny przepis z serii Wege Kotlety. Ogromnie się cieszę, że mogę podzielić się z Wami moimi ulubionymi "niemięsnymi" kotletami, których głównym składnikiem jest niezwykle wartościowa dla zdrowia kasza jaglana! Wiem, że dla części z Was przepis może wydawać się pracochłonny i skomplikowany, ale zapewniam Was, że z czasem dojdziecie do wprawy i przygotowanie zajmie Wam 15 minut.

Do zrobienia kotletów jaglanych często wykorzystuje ugotowaną kasze jaglaną, która została mi np. ze śniadania czy obiadu. Wystarczy dodać do niej warzywa oraz przyprawy i gotowe! Nie musicie też stać nad patelnią i bać się, że opryska Was gorący olej :) Ten czas przeznaczcie dla Waszych bliskich, bo kotlety będą piec się spokojnie w piekarniku.

 

Składniki:

  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka (korzeń)
  • po garści: pestek dyni, słonecznika i sezamu niełuskanego
  • ½ słoika suszonych pomidorów w oleju z ziołami
  • ½ szklanki mąki kukurydzianej
  • przyprawy: pieprz, ½ łyżeczki kurkumy, ½ łyżeczki słodkiej papryki,¼ łyżeczki chili
  • sól himalajska
  • garść natki pietruszki

Wykonanie:

1. Kaszę jaglaną wsypujemy do suchego garnka i prażymy przez kilka minut. Następnie płuczemy pod wodą. Wlewamy około 2 szklanki wody, dodajemy szczyptę soli i gotujemy pod przykryciem, aż kasza wchłonie całą wodę. Podczas gotowania kaszy nie mieszamy. 

Pod koniec gotowania zmniejszamy gaz do minimum i zostawiamy kaszę pod przykryciem, aby delikatnie się rozgotowała i była "klejąca", a nie sypka.

2. Suszone pomidory kroimy na paseczki. 

3. Cebulę i czosnek drobno kroimy. Podsmażamy przez chwilę na oliwie pozostałej w słoiku z suszonymi pomidorami.

4. Marchewkę i pietruszkę obieramy i ścieramy na drobnej tarce.

5. Mieszankę pestek prażymy przez kilka minut na suchej patelni.

6. Natkę pietruszki siekamy. 

7. Ostudzoną kaszę wkładamy do dużej miski i dorzucamy wszystkie pozostałe składniki, wraz z mąką i przyprawami, cebulkę i czosnek dodajemy wraz z olejem, na którym smażyliśmy. Mieszamy dokładnie i łyżką "zagniatamy" masę, tak by się kleiła. W razie potrzeby dolewamy olej pozostały w słoiku z suszonymi pomidorami. Sprawdzamy czy masa jest wystarczająco słona i pikantna. 

8. Z masy formujemy kotlety, możemy panierować je w mące kukurydzianej i/lub sezamie. 

9. Gotowe kotleciki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy ok. 30 min. w 180-200 stopniach. W trakcie pieczenie kotlety można obrócić na drugą stronę. 

 

Kotlety jaglane nadają się do burgerów, do kanapek na drugie śniadanie lub jako przekąska na zimno. Można je także mrozić.

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Wyglądają jak kawałek dobrego mięcha:))) a tak poważnie to nigdy nie jadłem wegetariańskich kotletów. One udają mięsiwo czy smakują całkiem inaczej?

Ooo nie pomyślałam, że przypominają mięso, ale to chyba dobrze, dla tych nieprzekonanych do wege wydziwiań hehe
Moją intencją nie było, żeby kotlety jaglane miały udawać mięso, tutaj kasza sama się broni! Po prostu pomysł na pyszne i bardzo zdrowe danie :)

Już się głodny zrobiłem od samego czytania. Zastanawiam się czy użycie zamiast kaszy jaglanej jako bazy płatków owsianych dałoby podobny efekt?

Mam dwa ulubione przepisy na kotlety z dodatkiem płatków owsianych, więc jak najbardziej można ich użyć, ale efekt będzie zupełnie inny niż z jaglanką, inny smak i struktura.
Postaram się wkrótce dodać przepis na kotlety z płatkami owsianymi. Pozdrawiam! :)

Bardzo fajne skladniki Monia, az mi sie cieplo zrobilo jak czytalem od jedzenia wyciagnietych z piekarinka placlow😁😍

😊 Cudownie, ciepło bardzo potrzebne na przednówku wiosny!

Wyglądają nieziemsko. Bardzo lubię wszelkie kotleciki tego typu. Pasują i na kanapki i na obiad :)

Dziękuję ;) Tak, kotleciki na ciepło jako burgery też sprawdzają się idealnie :)

I just upvoted You! (Reply "STOP" to stop automatic upvotes)

Thank you!

Mmmm, rewelacyjka :) Umieściłem filmik o potrawie z banana jak znajdziesz czas to zobacz

Dzięki! Obejrzałam i skomentowałam :)

Dzięki za przepis. Jaglanka działa na mnie rewelacyjnie. Zamieniłem ją zamiast ryżu narazie. Świetna do wszyskiego. Jeszcze pozbywam się piersi kurczaka na rzecz piersi indyka. Różnica w jelitach na duży plus😀

O tak , jaglanka jest świetna dla układu pokarmowego, pracy jelit. Polecam wypróbować kotleciki na obiad, do ziemniaczków i surówki ;))

A co dokładnie sie zmieniło w kwestii zdrowia jelit? Moje czesto “narzekaja” na przeróżne produkty spożywcze:(

Nie czuje się pełny, zapchany. Mniej gazów. Normalne wydalanie. Bynajmniej ja tak mam.

Dzięki za odpowiedź!

Przyznam szczerze - nie jadłem i zapewne wypróbuję, za to uwielbiam kotleciki sojowe ( te gotowe) ciekaw jestem czy z kaszą gryczaną były by równie dobre?

Kasza gryczana to rarytas sam w sobie więc myślę, że Twe kotlety będa udane:)

Nie robiłam identycznych kotletów, z kaszą gryczaną zamiast jaglanej, więc nie wiem jaki będzie efekt, spróbuj i daj znać! ;)

Na sam wpierw :) hihi zrobię według Twojego przepisu, potem pokombinuję z kaszą gryczaną, którą uwielbiam i podzielę się z Tobą - z Wami smakiem :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 56681.24
ETH 3016.79
USDT 1.00
SBD 2.28