#1 Wege Kotlety: Kotlety z komosy ryżowej i jarmużu z sezamem, czyli 3 superfoods w 1 posiłku 👍👍👍

in #polish6 years ago

Cześć! Chcę podzielić się z Wami moimi przepisami na wege kotlety, czyli po prostu kotlety bez mięsa. Za to z dużą ilością bardzo wartościowych dla zdrowia składników. To taka "obiadowa suplementacja" ;) 

Jestem fanką warzywnych kotletów i stworzyłam już dziesiątki ich różnych wersji! Możemy zjeść je w tradycyjnym zestawieniu z ziemniaczkami i surówką, położyć na chlebie, zrobić burgera lub po prostu potraktować jako przekąskę na ciepło lub zimno. Spróbujcie poeksperymentować także z fajnymi sosami, bo roślinne kotleciki bardzo je lubią :)

Na pierwszy ogień (do piekarnika ;)) idą kotlety z komosy ryżowej, jarmużu i sezamu, czyli jak sposób jak przemycić do posiłku 3 superfoods!

Składniki:

  • szklanka komosy ryżowej 
  • 2 szklanki posiekanego jarmużu (bez łodyg)
  • 1 duży ząbek czosnku lub 2 małe 
  • 1 cebula 
  • 2 łyżki niełuskanego sezamu
  • sól himalajska i pieprz do smaku
  • olej kokosowy rafinowany do smażenia

Wykonanie: 

Komosę ryżową płuczemy kilkakrotnie pod wodą. Gotujemy do miękkości ze szczyptą soli. Na patelni podsmażamy posiekany czosnek i cebulkę oraz jarmuż na oleju. Do wystudzonej komosy dodajemy wszystkie pozostałe składniki i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Możemy dodać też ulubione zioła. Blenderem ręcznym łączymy wszystkie składniki aż masa będzie się lekko kleić. 

W dłoniach formujemy kotlety i kładziemy na tacy wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 20 – 30 minut w 180 st. C. W trakcie pieczenia kotlety możemy obrócić na druga stronę.  

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Interesujące. Lubie nowości, więc chętnie posmakuję przy którymś z obiadów. ;)

Polecam i zachęcam do eksperemyntów ze swoimi pomysłami na wege kotlety :)

Ja uwielbiam takie potrawy - nie jestem vege, ale zakochałem się w kotlecikach z bakłażana :D ten przepis też muszę sprawdzić.

Z bakłażana nigdy nie robiłam. Może podzielisz się przepisem? ;)

To przepis z netu, ale jeat naprawde dobry i sprawdzony.

http://kotlet.tv/pulpeciki-z-baklazana/

Za pierwszym razem moze zająć trochę więcej czasu, ale im czesciej zie je robi tym prościej ;)

Super! Dziękuję ;)

Nie mam komosy aktualnie. Spróbuję je zrobić z kaszy jaglanej :)

Mam w zanadrzu też genialny przepis na kotleciki jaglane ;)

Wygląda pysznie. Chyba muszę sobie zrobić takie i posmakować :)

Czy te kotlety nie twardnieja podczas pieczenia? Czy się krusza?

Mam sporo mrożonego jarmużu więc z chęcia wykorzystam Twój przepis.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 56681.24
ETH 3016.79
USDT 1.00
SBD 2.28