Kruche ciasteczka z drażami kokosowymi✨

in #polish6 years ago

          Draże kokosowe produkowane przez firmę Skawa stały się inspiracją dla dzisiejszego przepisu. Wspomniane draże to słabość mojej żony, która jeszcze za czasów studenckich miała zawsze schowane w szufladzie opakowanie "Korsarzy" i jak to wtedy mawiała: "to tak na czarną godzinę"  😊 . Te czasy już minęły, a ja postanowiłem zrobić jej niespodziankę i przypomnieć jej o legendarnych drażach, lecz pod trochę inną postacią. 

         Kruche ciasteczka najczęściej pieczemy z kawałkami czekolady, ja jednak pomyślałem aby czekoladę zastąpić drażami, które żeby dobrze trzymały się ciasta, poprzekrajałem na połówki. Efekt? - Sami oceńcie :) Ciasteczka wyszły bardzo kruche, a kokosowo-czekoladowa nuta ciekawie urozmaiciła smak. 

Składniki:

  • 1 szklanka mąki 
  • 1/2 kostki masła  (100 g)
  • 1/4 szklanki cukru 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • dodatkowo około 35 g draży kokosowych


          Z podanych składników zagnieść ciasto. Draże poprzekrajać na połówki. 

         Uformować 8-9 ciastek i umieścić na papierze do pieczenia. Na każdym ciasteczku wcisnąć kilka połówek draży. 

         Pieczemy około 15-20 min w temp. 180 stopni (do zarumienienia). Po wyjęciu wystudzić. Po wystudzeniu ciasteczka nabiorą kruchości. 

 Smacznego!!!   😊      
 



Sort:  

Te draże to smak mojego dzieciństwa, muszę koniecznie wypróbować Twój przepis.😊

Koniecznie pochwal się efektem 😊

Mogę się tylko domyślać ile zabawy jest z krojeniem draży na pół. :D Efekt super!
Zostawiam follow i czekam na więcej! ;)

Hehe trochę się obawiałem, że krojenie takich małych kulek na pół zajmie mnóstwo czasu, ale koniec końców nie jest to takie czasochłonne jakby się wydawało 😊

Za Korsarza masz mój głos :)

hehe dziękuję! 😊

Kolega ze studiów miał stronę o drażach. Dzięki niemu poznałem niesamowite smaki:)
Ale Korsarz to klasyk.

wow prawdziwy pasjonat draży z Twojego kolegi skoro poświęcił im stronę internetową 😊 Korsarz to klasyk, bez dwóch zdań 😊

hehe też pamiętam ten smak, to były czasy..
A jeszcze słodsze niż Twoje ciasteczka jest to, że zrobiłeś je, by sprawić radość żonie 😊
Ps. Przepisy bez mięsa możesz tagować pl-wege będzie łatwiej wyszukać 😉

Dziękuję! Niespodzianka się udała 😊 Będę pamiętać o tagu pl-wege, bardzo fajny pomysł! 😊

Ojejku! Jak ja dawno draże jadłam! Nie wierzę, że zupełnie zapomniałam o nich.

Trzeba będzie na nowo zapoznać siê ze smakami draży. Kokos uwielbiam!

Te draże to klasyk, a kokosowe są najlepsze 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 63824.30
ETH 3420.53
USDT 1.00
SBD 2.54