Ciasto z malinami na serku mascarpone ✨

in #polish6 years ago

                Nie wiem jak Wy, ale ja już nie mogę doczekać się letnich owocowych smaków. Żeby poczuć odrobinę lata postanowiłem przygotować bardzo szybkie ciasto na bazie serka mascarpone i malin. Ostatnio bardzo dużo pracuję ze wspomnianym serkiem, a to z racji tego, że daje on ogromne możliwości kulinarne. Nie jest za słodki, a w towarzystwie bitej śmietany i owoców daje świetne rezultaty smakowe.

               Ciasto, które Wam dziś przedstawiam, nie wymaga pieczenia, wystarczy zrobić go dzień wcześniej, zostawić na noc w lodówce i na drugi dzień cieszyć się smakiem lata. Zamiast malin możemy oczywiście użyć truskawek lub mieszanki owoców leśnych więc jeśli macie jeszcze w zamrażalnikach mrożone owoce z ubiegłego roku to zachęcam do wykorzystania ich i zrobienia miejsca na nowe tegoroczne zbiory :)

Składniki:

  • 350 g ciasteczek owsianych
  • 100 g masła, roztopionego
  • 15 g żelatyny
  •  60 g wody
  • 500 g serka mascarpone
  • 200 g cukru
  • 400 ml śmietanki UHT 30%
  • 500 g malin
  • 2 opakowania galaretki malinowej 
  • 800 ml gorącej wody

Przygotowanie:

  1. Ciasteczka pokruszyć i wymieszać z rozpuszczonym masłem, a następnie tak przygotowaną masą ciasteczkową wyłożyć spód formy do ciast.
  2. Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie i odstawić na kilka minut. W tym czasie ubić śmietankę z 100g cukru. Resztę cukru dodać do mascarpone i utrzeć. 
  3. Żelatynę podgrzać lekko, aż się rozpuści (uważać by się nie zagotowała). Dodać do żelatyny łyżeczkę mascarpone, wymieszać dokładnie, a następnie uzyskaną miksturę wlać ostrożnie do serka mascarpone i bardzo dobrze wymieszać (najlepiej zmiksować).
  4. Do mascarpone dodać ubitą śmietankę i dobrze wymieszać. Masę wylewamy na ciasteczkowy spód, a na wierzchu układamy maliny (jeśli używamy mrożonych to można dodać jej do galaretki i wszystko razem wylać na masę z serka mascarpone).
  5. Galaretki rozpuścić w 800 ml przegotowanej, gorącej wodzie. Odstawić do ostygnięcia. Gdy galaretka zacznie tężeć wylać ją na masę serową i odstawić do lodówki najlepiej na całą noc.

 Smacznego!!!   😊    




Sort:  

Wygląda pięknie! Ciasto z kremem, galaretką i owocami to dla mnie synonim lata i przypomina mi moje torty urodzinowe, który robiła dla mnie Mama 😊

Oj tak latem takie lekkie owocowe desery jak najbardziej się sprawdzają 😊 Już nie mogę się doczekać sezonu truskawkowego, wtedy to dopiero będzie szaleństwo 😉

Super! Wyglada oszałamiajaco!

Będę jutro robić tort bazujacy na mascarpone i bitej śmietanie. U mnie nadal króluje czekolada więc nie będzie tak lekki i letni jak Twój.
Przypuszczam, że już następny to owocowy hit! Twoje zdjęcia bardzo zachęcaja do jego wykonania:)

Wow jeszcze nigdy nie robiłem tortu ;) bardzo jestem ciekawy Twojego wykonania :D może coś podpatrzę, bo w sierpniu szykują się pierwsze urodziny naszej córeczki i chciałbym przygotować na tą okazję właśnie tort 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63510.75
ETH 3065.54
USDT 1.00
SBD 3.82