You are viewing a single comment's thread from:

RE: Czy miłosierdzie jest egoistyczne? (Rozważania nad egoizmem)

in #polish6 years ago (edited)

W dużej części ludzie są egoistami, nie poświęcą życia za obcą osobę. Za kogoś bliskiego może poświęcą bo były takie przypadki. Z drugiej strony często byłem światkiem pomocy ze strony ludzi gdy coś się wydarzyło. Głównie na wsi można coś takiego zaobserwować bo ludzie siebie znają, u znajomego ostatnio spłonęła stodoła po sylwestrze. Ludzie szybko zareagowali z zrobili zbiórkę po wsi chodząc od domu do domu ile kto da na wsparcie rodziny pokrzywdzonej. Więc z tym egoizmem u ludzi nie jest tak źle. Ja z sympatii pomagałem w bibliotece parę razy i też przy komputerach pomagałem paru osobom bez żadnych oczekiwań jak coś nawaliło u kogoś.

Sort:  

Ale z drugiej strony można się zastanowić, czy taka pomoc, o której napisałeś, to nie było coś w rodzaju zabezpieczenia? Może niektórzy pomyśleli: "Pomogę teraz sąsiadowi, żebym i ja taką pomoc dostał, gdy mi coś się stanie?"

Ja nie chcę tutaj dowodzić, że wszyscy ludzie są źli. Po prostu się zastanawiam, czy tak przypadkiem nie może być. I co tak nami naprawdę kieruje, kiedy pomagamy innym?

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 60147.86
ETH 2985.82
USDT 1.00
SBD 3.83