Jak zrobić sobie pseudo Smart TV samemu.

in #polish6 years ago (edited)

Witam dzisiaj przedstawię wam sposób jak ze zwykłego telewizora zrobić sobie telewizor z pełnym dostępem do internetu, aplikacji android i gier pc. Niestety nie mogę wrzucić swoich zdjęć bo telefon mam w serwisie, dlatego przyozdobię post tym co znajdę w sieci. Ale opiszę wam co po kroku należy zrobić. Nie jest to nic trudnego każdy bardziej ogarnięty w temacie elektroniki, a nawet tej znajomości nie trzeba mieć za bardzo, poradzi sobie z tym zadaniem. Poradnik może okazać się przestarzały, ponieważ ceny takich telewizorów obecnie nie jest tak duża i za ponad 1000 zł jesteśmy w stanie coś kupić. Bardziej kieruje go dla osób które nie mają takiego telewizora w domu, ale mają odpowiednie narzędzia by go samemu zrobić. Co więcej taki telewizor daje nam więcej możliwości niż te które mają w sklepie. Od razu chciałem zrobić post Q&A w którym zadawalibyście mi pytania a ja bym na nie odpowiedział w przyszłym poście. Dzięki temu mogli byście mnie trochę lepiej poznać. Pytania kierować możecie pod tym postem. Zaczynamy!!!

Telewizor :

Za przykład posłuży mi mój 7 letni telewizor LG 37LD420 który ma 37 cali. Nie chcę go zmieniać bo jeszcze się nie wysłużył dlatego idealnie się do tego nadaje by zrobić z niego coś lepszego. Pamiętajcie że by telewizor miał wejście HDMI żeby mieć dobrą jakość obrazu. Bez tego trzeba używać innych wejść w telewizorze.

Laptop :

Najlepiej żeby miał przynajmniej 4 gb ramu i żeby był po wgraniu systemu na nowo, by płynnie działał. Ja mam mocniejszego laptopa z dedykowaną kartą graficzną więc mogę sobie pozwolić na więcej. Wydaje mi się że wiele osób posiada takiego laptopa, a jeśli nie, zawsze można użyć do tego zwykłą stacjonarkę którą łatwo ukryć, tak jak laptopa. Stacjonarka też powinna mieć przyzwoite parametry do zadowalającego efektu. Im lepszy sprzęt macie tym lepiej.

Akcesoria :

Potrzebnymi akcesoriami są takie przedmioty jak :

Kabel HDMI najlepiej długi jeśli nie macie gdzie schować blisko pc/laptopa.

Myszka najlepiej jakby była bezprzewodowa, będzie dawała największą wygodę. Oczywiście do tego podkładka, żeby móc operować myszką z kanapy lub fotela.

Klawiatura również bezprzewodowa. Dla pełnego komfortu.

Opcjonalnie pad od konsoli dzięki któremu będziemy mogli grać na telewizorze w gry które pad obsługuje. Taka słabsza konsola nam wtedy wyjdzie jeśli używamy laptopa.

Oczywiście zapomniał bym o dostępie do internetu. Ja łącze się przez router z laptopem. Jest to najważniejszy punkt by mieć dostęp do internetu w telewizorze.

Co musimy zrobić :

  1. Na sam początek ustalmy sobie gdzie telewizor ma stać tak by była dobra widoczność siedząc na kanapie lub fotelu. Gdy już wybierzemy miejsce. Schowajmy laptopa tak by nie rzucał się w oczy by nasz wzrok się na nim nie skupiał, ja chowam go po lewej stronie koło telewizora, stoi tam pudło z rzeczami, mam teraz remont w sąsiednim pokoju więc to pudło jest bardzo pomocne do maskowania laptopa, jeśli mamy stacjonarkę nie musimy jej przesadnie chować, wystarczy że mamy obok biurko typowe pod schowanie komputera. Jeśli nie to trzeba kombinować. Bym wam pokazał jak to u mnie wygląda ale niestety chwilowo nie mam czym zdjęcia zrobić. Kiedyś na pewno zrobię i wam pokażę.

  2. Gdy już wszystko ustaliliśmy, podłączamy telewizor kablem HDMI z laptopem lub komputerem. Ustawiamy w telewizorze ekran tak by widać było wyraźnie cały pulpit ze wszystkimi ikonami. Żeby to zrobić wystarczy pogrzebać w ustawieniach telewizora szukając najczęściej opcji ekran. Tam już powinniście znaleźć odpowiednie funkcje by ten obraz ładnie ustawić. Gdy macie laptopa należy zgasić mu ekran robimy to za pomocą PPM na pulpicie (klikamy prawy przycisk myszy na pulpicie) > Opcje grafiki > Wyjście na > Telewizor cyfrowy. Wtedy ekran laptopa gaśnie, a my cieszymy się widokiem pulpitu tylko na telewizorze, żeby włączyć znowu ekran w laptopie należy z powrotem ustawić takie same ustawienia w Opcjach grafiki jakie były przedtem czyli Zdublowane urządzenie wyświetlające.

  3. Gdy już to wszystko zrobimy, możemy korzystać w pełni wszystkich laptopa/komputera za pomocą myszki i klawiatury bezprzewodowej. Możemy włączyć przeglądarkę internetową jaką tylko chcemy. Oglądać filmiki na yt, włączać filmy z dysku, gry komputerowe. Sam osobiście na padzie od Xboxa 360 testowałem Fifę 18 i Fallout New Vegas. Bardzo przyjemnie się gra i nie trzeba męczyć oczy. Ale to nie wszystko. Pobieramy program Bluestacks i instalujemy go na laptopie/komputerze. Od teraz możemy się cieszyć wszystkimi aplikacjami mobilnymi ze sklepu play na naszym telewizorze. Możecie sobie zainstalować Netflix'a i oglądać wasze ulubione seriale tak jakbyście to robili na normalnym Smart TV.

Jakie jest wasze zdanie czy pomysł się wam podoba, bo mi bardzo. Dobrze się u mnie sprawdza, bo nie lubię jak męczą mi się oczy przy laptopie. A tak mogę to wszytko robić na telewizorze.

Pochodzenie zdjęć :

Telewizor : https://img01-olxpl.akamaized.net/img-olxpl/647590053_3_644x461_wyrazisty-telewizor-lg-37ld420-lcd-full-hd-zestaw-telewizory.jp g

Laptop : http://s3.ap-south-1.amazonaws.com/storytap/articles/gadgets/laptop_pics/acer-aspire-v3-571g-73614g50makk-min.jp g

Kabel HDMI : https://9.allegroimg.com/s512/01ce63/c62d5a094e0d9026234cd7d331e9.jp g

Jeśli ci się podobało został upvote. Miłego dnia!!!

Sort:  

Podobnie zrobiliśmy kiedyś z bratem. Granie w GTA San Andreas na 32 calowym telewizorze było czymś wspaniałym.

Ja też tak uważam. Dlatego u siebie zrobiłem tak żeby mieć w telewizorze wszystko.

Zaimponujesz mi jak zrobisz Ambilight dla ubogich, który będzie prosty w realizacji. I najlepiej możliwy do przeprowadzenia na laptopach :D

Nigdy nie słyszałem o Amblight. Sprawdziłem co to jest i powiem że fajny bajer. Coś takiego znalazłem, ale dotyczy monitora, ale nie widzę problemu by zrobić tak z laptopem, ja jak będę to robił to wykorzystam telewizor.

Próbowałem coś podobnego zrobić na malince, niestety uruchomienie na niej netflixa to wyzwanie, na które nie miałem dość cierpliwości.

Ja często mam takie momenty że mnie szlak trafia jak coś nie wychodzi, a siedzi się przy tym dużo czasu.

Hameryka! Komputer pod TV podłączają! No nie wyczymie :D
Są 3 ważne aspekty które pominąłeś żeby tego typu połączenie miało sens.

  1. Wsparcie dla Chroma 4:4:4 istotne jeśli chcemy używać TV do przeglądania internetu lub pracy. Niestety większość tanich konstrukcji nie wspiera tego. Jeśli jest obsługiwany trzeba ręcznie ustawić TV w tryb Grafika lub podobny - tu już odsyłam do instrukcji telewizora.
  2. Rozdzielczość FullHD. HDready w telewizorach bardzo źle się skaluje.
  3. Niski Input lag jeśli chcemy grać.

Więcej informacji można doczytać tutaj https://hdtvpolska.com/input-lag-co-to-za-diabel-i-jak-duze-ma-rogi/

Obecnie każdy telewizor można rozbudować do SmartTV, albo nawet zaktualizować obecnie już posiadany SmartTV jeśli wbudowany soft jest już niewspierany albo powolny. Za kwotę ~200-250zł nabędziemy sensowną przystawkę i będzie to bardziej eleganckie i prostsze w obsłudze rozwiązanie niż podpinanie PC/laptopa pod telewizor.

Jak grałem w ogóle nie odczuwałem opóźnienia. Dodatkowo w telewizorze można ustawić tryb obrazu na gra. A z korzystając z przeglądarki czy programu typu excel nie czułem dyskomfortu. Żeby cały pulpit był widoczny wystarczy pogrzebać w ustawieniach obrazu w telewizorze i wszystko ładnie wyświetla bez ucinania obrazu, z daleka mogę nazwy ikon na pulpicie przeczytać.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 59588.19
ETH 2572.25
USDT 1.00
SBD 2.50