You are viewing a single comment's thread from:

RE: [Zapytaj niedźwiedzia]- obowiązkowa służba wojskowa

in #polish6 years ago

Tak. Moim zdaniem powinien zostać przywrócony w Polsce obowiązek powszechnej służby wojskowej. Służba wojskowa kształtuje charakter, uczy samodzielności i odpowiedzialności. Każdy mężczyzna powinien wiedzieć jak posługiwać się bronią i jak się z nią obchodzić by w razie potrzeby obronić siebie i swoich bliskich. Nic nie jest nam dane na zawsze tyczy się to również pokoju. To, że dziś nie żyjemy w kraju objętym wojną nie oznacza, że tak będzie zawsze. Może się zdarzyć, że nawet w podróży wakacyjnej otrzemy się o zagrożenie terrorystyczne. Umiejętność właściwego zachowania się w takiej sytuacji wsparta wiedzą dotycząca zachowania się na polu walki i obycia z bronią może nam lub naszym bliskim uratować życie.

Sort:  

@wolontariusz:
Muszę się zgodzić z Twoimi słowami iż każdy powinien wiedzieć jak się posługiwać bronią. To niewątpliwe bardzo ważna sprawa by w XXI wieku móc bronić siebie i swoich bliskich najlepszymi do tego środkami. Jednak czy robienie z kogoś niewolnika, zabieranie mu 12 miesięcy życia wbrew jego woli, jest właściwe? Poza tym po co obycie z bronią, skoro na dzień dzisiejszy legalne posiadanie broni jest dla przeciętnego Kowalskiego praktycznie nieosiągalne. Nawet dla mnie osobiście jest to coś o czym mogłem sobie pomarzyć, mimo iż np. do najbliższego posterunku policji mam 45 minut drogi samochodem i teoretycznie policja nie jest w stanie zapewnić mi ochrony mojego domu, mnie i moich bliskich, mieszkanie na konkretnym zadupiu ma swoje plusy i minusy:/
W tym momencie jestem za planem budowania strzelnic w całej Polsce, gdzie młodzież powinna móc za darmo uczyć się obsługi broni, niewątpliwie tak jak napisałeś to bardzo przydatna umiejętność.
https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/w-maleniskach-otwarto-pierwszy-obiekt-z-programu-strzelnica-w-powiecie,835311.html
Jednak mówię stanowcze NIE dla ZSW, życie ludzkie jest najcenniejsza rzeczą jaką człowiek posiada, nie można nikogo do niczego zmuszać, bo nosi to znamiona niewolnictwa.
Pozwolę sobie jeszcze zwrócić uwagę na to co napisał/zacytował tutaj @pibyk:
"z niewolnika nie ma pracownika"

Pzd.
Live long and prosper.

Zgadzam się z opinią @wolontariusz sam jestem po ZSW i uważam że każdy męszczyzna powinien pójść do wojska żeby czasem sam się nie zabił jak dostanie broń

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 55629.86
ETH 2914.29
USDT 1.00
SBD 2.28