Jestem wolontariuszem... oszukać śmierć.

in #polish7 years ago (edited)

Jestem wolontariuszem.

Dzięki temu poznaję nowych ludzi. Odwiedzam nowe miejsca. Uczę się nowych umiejętności oraz tego jak zrozumieć siebie i innych ludzi. Przeżywam wiele wspaniałych przygód i niepowtarzalnych, magicznych chwil.

Dziś podzielę się z Wami historią, która wydarzyła się rok temu. Wtedy dzięki odwadze i determinacji ludzi udało się ocalić dwa końskie życia.

Udało się oszukać śmierć ponieważ te konie miały skończyć w rzeźni.

Rok temu na targu w Skaryszewie gdzie polskie konie sprzedaje się na rzeź fundacja Tara wykupiła wysokoźrebną klacz (to klacz która weszła już w 8 miesiąc ciąży trwającej, średnio 330 dni). Doszło rękoczynów, w stronę wolontariuszy poleciały obelgi i groźby, handlarze próbowali straszyć konia (co mogło na tym etapie ciąży skończyć się poronieniem) i uniemożliwić wyprowadzenie go z terenu targu, interweniowała Policja. Przy policyjnej eskorcie klacz udało się wyprowadzić i bezpiecznie przetransportować do schroniska. Klacz miała na imię Matuszka.

Znałem tą historię z opowiadań, nie było mnie wtedy w Skaryszewie. Do schroniska udało mi się przyjechać dwa tygodnie później i dostałem przydział pracy przy przebudowie zagrody dla Matuszki. Mieliśmy zabudować drewnianymi płytami dół ogrodzenia tak aby źrebak nie przetoczył się przypadkiem poza zagrodę.

Kilka tygodni później dostałem informację, że Matuszka oźrebiła się i na świat przyszedł ogierek, który dostał imię Life (ang. „życie”).

Pojechałem do Tary zobaczyć źrebaka, którego jeszcze w łonie matki jakiś człowiek chciał sprzedać do rzeźni. Dlaczego? Bo źrebna klacz waży więcej a handlarze dostają określoną stawkę za każdy kilogram wagi sprzedawanego konia.

To co zobaczyłem było czystą magią… nowe życie.

Jeszcze raz udało się oszukać śmierć.

W tym roku obrońcy zwierząt kolejny raz staną w Skaryszewie w obronie życia polskich koni. W nocy 18/19 lutego 2018 roku kolejny raz będziemy krzyczeć.
NIE! DLA SPRZEDAWANIA POLSKICH KONI NA RZEŹ!

Sort:  

Wielki, wielki szacunek.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60589.35
ETH 2628.62
USDT 1.00
SBD 2.53