[Konkurs IMP] KABINELS?

in #polish6 years ago (edited)


Będąc małym brzdącem, gdy tata coś naprawiał stałem przy nim bacznie obserwując lub też podkradając mu narzędzia spod ręki, a że dwie meblościanki w domu zawalone, są od nich po brzegi, bardziej interesowało mnie, jak połączyć dwa elementy niepasujące do siebie, niż zabawa z klockami. Dzieci zazwyczaj, czy to w przedszkolu, czy też w domu dokładnie krok po kroku śledzili instrukcje, który element układanki powinien być na miejscu (np: w klockach lego), a ja z uwagi na moje doświadczenia, pokazywałem im nową perspektywę budując wszystko po swojemu, a z uwagi na możliwości, razem z ojcem, jak chcieliśmy mieć dodatkowy stolik pod komputer, biurko, szafkę to wykonywaliśmy to sami. Nie dojść, że taniej to jeszcze widok zrobionej rzeczy nie jest niczym ograniczony i tak zostało mi do dzisiaj, a że przed końcem 2017 roku miałem okazję być stażystą na spawalni, przekonałem się, że mam w domu więcej sprzętu, niż oni i że mój tata również jest nim z zawodu. Tak, tak, jak kiedyś miałem wymienić przed całą klasą kim jest mój tata spuściłem głowę, bo nigdy się go nie pytałem... Ślusarz, górnik, spawacz, ale przede wszystkim złota rączka i tak również wypełniłem swoje życie rzeczami, które sam potrafię zrobić, a nie być uzależniony od wybryku producenta i tak przeglądając oferty wśród przenośnych mini-kabin do nagrywania, zauważyłem, że osłaniają mikrofon jedynie z tyłu i lekko po bokach, a cały dźwięk z przodu, góry i dołu dociera, więc suma sumarum, jakiegoś szczególnego efektu przy nagraniach się nie uzyska, szczególnie gdy mikrofon jest kardioidalny, czyli zbiera dźwięki z jednego kierunku i tak wpadłem na pomysł, by stworzyć własną, ale miałem jeden warunek:
" Musi być wykonana cała z drewna + materiały wygłuszające i ograniczyć koszty z 400 do 200 zł. "
Na początku wiedziałem zaledwie z czego zrobię ściany i kupiłem płytę pilśniową na wymiar i opracowałem mniej więcej, jakby to miało wyglądać w amatorskim rysunku.

Kształt został dopasowany, by przylegała do ściany. Tak to mniej więcej miało wyglądać, a wersji, które narysowałem liczyłem w setkach, więc po stażu wracałem do domu i pracowałem nad swoim dziełem i wytłumaczę, dlaczego nie użyłem śrub, żeby poskręcać płyty do desek, a więc, by uniknąć wszelkiego rodzaju rezonansów( zakłóceń ) podczas nagrywania, dlatego użyłem kołków i kleju. Dla wyglądu zrobiłem dziury w całej konstrukcji i nie myślałem, że to przyniesie, jakikolwiek efekt, ale są :)



Na początku między płytami pilśniowymi chciałem dać watę mineralną, jako materiał wygłuszający, ale szybko z tego zrezygnowałem z powodu na właściwości drażniące, więc z allegro zamówiłem, jako alternatywę wszystko, co widziałem, że wygłusza i redukuje drgania, czyli:

  • mata filcowa
  • mata gumowa
  • mata bitumiczna oraz butylowa (takie, jak w autach)



    To nie koniec przygody, bo mając gotowe ściany przyszedł czas, żeby je pomalować, chodź mogłem zrobić to na końcu to chciałem spróbować użyć spreyu i niestety okazał się niewłaściwym wyborem, jak początkowo też kolor.

    Przyszedł czas na składanie całości. Najtrudniejszy etap, ponieważ wciąż nie miałem pianek akustycznych oraz góry i dołu całej konstrukcji oraz kabina nie mogła się rozpaść, a sklejana była wyłącznie klejem, więc najpierw sklep i w między czasie obmyślanie planu, aż do realizacji.




    Nie miałem pojęcia, czy zastosowane materiały przyniosą, jakąkolwiek korzyść, ale na pewno potrzebowałem lepszych warunków do nagrywania, więc postawiłem wszystko na jedną kartę " Wóz, albo przewóz " i w efekcie, uzyskałem taki efekt końcowy.


    Nazwałem kabinę : KABINELS
    Czas na sprawdzenie użyteczności i zakresu szumów w wtyczce Noise Reduction z Adobe Audition.
    Bez kabiny
    2.png
    Z kabiną


    Takie tam na szybko i zawsze wyjdzie lekko inaczej, ale bez kabiny wygląda to o wiele gorzej, a jak dam do środka telefon lub głośnik odpalony to z zewnątrz niemal go nie słychać, więc uważam, że jakość nagrań jest super, ale wiadomo jeszcze muszę być sam zazwyczaj w domu. No chyba, że dorobię się własnego mieszkania, gdzie zaprojektuje wszystkie meble i profesjonalne studio zrobię to będę mieć warunki i będę mógł się poświęcić całkowicie, dlatego warto mnie wspierać :)
    Temat zgłaszam do konkursu IMP - Materiał.
    Wszystkie zdjęcia oraz tekst, są mojego autorstwa :)
    Zapraszam do sprawdzenia mojego ostatniego posta biorącego udział w konkusie TemaTygodnia :)
    https://steemit.com/polish/@wmproductions/tematygodnia-wracam-w-myslach-do-korzeni

Sort:  

Świetna i pożyteczna robota. Bardzo miło było mi Cię poznać przez pryzmat tego posta! :)

Hehe Dziękuję :) Tutaj inne moje autorskie projekty, którymi pochwaliłem się na steemit: https://steemit.com/polish/@wmproductions/ponadczasowe-biurko
Pozdrawiam

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 61248.96
ETH 2375.80
USDT 1.00
SBD 2.55