Jan Olszewski - Człowiek Który ODSZEDŁ 2 RAZY - O Politycznym Układzie, Nocej Zmianie itd.steemCreated with Sketch.

in #polish5 years ago

(Oglądając je film na YouTube pomagasz mi, gdyż: Dajesz mi zarobić. Poprawiasz pozycjonowanie filmu w YouTube. Wystarczy, że klikniesz na tytuł i zostaniesz przeniesiony do YouTube

Sort:  

W 1992 roku odszedł, bo jego rząd był dramatycznie słaby (sejmowa artmetyka, wewnętrzne skłócenie, wpływy obcych na podważenie jego wiarygodności). Niestety - pomysł by było tak wiele partii w sejmie jeszcze nie zakiełkował. A to przecież była podstawa stabilizacji, by w koalicji były 2, max 3 partie.

To prawda, w Sejmie było wtedy dużo partii i sejmowa arytmetyka dla tego rządu była niekorzystna.
Należy przypomnieć, że wtedy w Sejmie były takie twory jak: Polska Partia Przyjaciół Piwa, w której był min. aktor i satyryk Janusz Rewiński (Siara z "Kilera", gdyby ktoś nie kojarzył), czy aktor Krzysztof Ibisz. Pamiętam te czasy i te ich spoty w TV.

Przyznam szczerze, że czytając kilka pozycji o pppp to mam wrażenie, że z tego całego zalewu ówczesnych partyjek ich program i tak nie był taki dramatyczny.
Inna sprawa to był czas... Kurski , Siemka, Olewnik, Lis.... Koledzy i przyjaciele....

Wczoraj wieczorem przed snem zacząłem oglądać Twój vlog na YT, ale ze zmęczenia mi się przysnęło. Teraz właśnie obejrzałem już w całości.

W bardzo obrazowy sposób przedstawiasz kulisy tamtych wydarzeń, oraz film "Nocna Zmiana" Jacka Kurskiego (dawno nie oglądałem go). Osoby, które nie interesują się polityką po 1989 roku, albo niepamiętające tamtych czasów, mogą się z tego vloga nieco nauczyć najnowszej historii. Ja miałem wtedy 9 lat i nie zdawałem sobie sprawy z tego co się dzieje.

Odpowiadając na Twoje pytanie. Wtedy już Związku Radzieckiego nie było. Rozpadł się pod koniec grudnia 1991 roku. Nawet chyba w tym samym dniu, w którym przyznano wotum zaufania rządowi Jana Olszewskiego (23 grudnia 1991), albo w okolicach. Nie chce mi się sprawdzać, a pamięć już nie ta :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63815.31
ETH 3124.40
USDT 1.00
SBD 3.99