Interweniowałem w sprawie pałacu. Właściciel straszy prokuraturą!

in #polish6 years ago (edited)

Od 2006 roku właścicielem pałacu w Orłowie Murowanym jest Włoch o polskich korzeniach.
Zrobiłem wszystko co w mojej mocy! Pisałem do Konserwatora Zabytków, telewizji i gazet.

Media zainteresowały się sprawą. Jak to jest, że można kupić pałac od Skarbu Państwa za 350 tyś złotych, nie robić z nim kompletnie nic, a dziś żądać 800 tyś?

Pałac w Orłowie pochodzi z 1848 roku. Został zaprojektowany przez Marconiego na zlecenie hrabiego Kajetana Kickiego.
Po śmierci majątek należał do Towarzystwa Osad Rolnych i Przytułków Rzemieślniczych. Od 1940 roku był to posterunek SS. Dopiero po 1950 roku powstała tu Szkoła Podstawowa aż do 2006 roku kiedy to Gmina Izbica podejmuję decyzję o jej likwidacji.

Właściciel spółki Giordani prowadzący interesy w Somali miał wybudować tu hotel ze spa. Na planach się zakończyło.
Do dziś budynek stoi pusty a właściciel chce sprzeda budynek za 800 tyś złotych.
Po moim apelu Telewizja Polska zainteresowała się całą sytuacją. Powstała seria reportaży, w których ukazano dramatyczną sytuację tego zabytku. Jak i telewizja to i gazety, również zainteresowały się problemem. Mimo, że według Konserwatora Zabytków właściciel nie był uchwytny udało się odnaleźć właściciela, który szybko się pojawił.

Otrzymałem ciekawy list, że właściciel stracił zdrowie i uważa, że jest to jego prywatna własność a ja urządziłem na nim nagonkę.
Pałac w 2006 roku nie wymagał dużego nakładu finansowego, dziś zamienia się w ruinę. Jedna z oficyn została pozbawiona stropu a budynek główny boryka się z wilgocią i grzybem.

Kontrola Konserwatorska wykazała pewne nieprawidłowości i nakazała poprawienie tej sytuacji. Do dziś nie ma reakcji a właściciel straszy mnie prokuraturą...
Uważa, że uwziąłem się na niego a on przeze mnie stracił zdrowie. Uważa, że to jego własność i może zrobić z nią co ze chce.

Nie boję się, bo walczę o swoją małą ojczyznę, która ginie w oczach przez nieodpowiedzialnych urzędników i innych ludzi, którzy chcą dorobić się na zabytkach!

Reszta informacji znajduję się pod linkami oraz na zdjęciach zapraszam do wczytania się w problem:
https://www.dziennikwschodni.pl/chelm/palac-w-orlowie-murowanym-zamienia-sie-w-ruine-skontroluje-go-konserwator,n,1000181801.html
http://dziedzictwokicki.blox.pl/2017/01/Palac-w-Orlowie-Murowanym-ulega-degradacji.html

Tak wygląda pałac dziś:
20160803_172458.jpg
palac-hrabiego-kajetana-kickiego-88217.jpg20160803_172437.jpg20160803_172524.jpg20160803_172508.jpg20160803_171707.jpg20160803_171739.jpg20160803_172243.jpg2016-06-02 09.33.15.jpg

Jak widzicie sytuacja tego obiektu jest dramatyczna. To ostatni moment na działania. Zastanawia mnie bierność władz na utratę Dziedzictwa Narodowego. Do dnia dzisiejszego Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego milczy.

Interwencja TVP LUBLIN.
2016-06-02 10.38.16.jpg
Materiał TVP o całej sprawie:
https://lublin.tvp.pl/26435461/niszczejacy-zabytek-co-dalej-z-palacem
https://lublin.tvp.pl/25822750/uchronic-przed-ruina-mieszkancy-walcza-o-palac

Dopiero jesień odkryła dramat tego miejsca!
20170302_143141.jpg
20170302_143127.jpg

Trzymajcie kciuki!
Powiedziałem, że nie odpuszczę! Chyba, że mnie do więzienia wsadzą!!
Trzeba za wszelką cenę chronić dobro Rzeczpospolitej Polskiej! <3
Pozdrawiam!

Sort:  

No bo to jest tak: jak zwykły człowiek chce wyciąć drzewo czy zmienić okna na zabytkowej działce, to zasypie sie papierami i kontrolami, a cwaniaczkom wolno wszystko.
Doskonały przykład to zamek (prawdopodobnie Kulczyków) obszar natura 2000 i park krajobrazowy, gdzie zwykły człowiek wysrać sie nie może. a Państwo Kulczyk osuszają jezioro sypią wyspę i budują zamek 200 metrowej długości, ekoterroryści siedzą cicho a konserwator przyrody mówi , że nic sie nie stało. chociaż chwilę wcześniej skakał w Białowieży, że kornika mordują...

Dokładnie! Wystarczy posmarować i masz wszystko! Gdzie jest Państwo prawa?! Jest owszem dla elit kosztem zwykłych obywateli! :/

@nice-steemer zastanawia mnie Twoja flaga!?
Możesz mi to wyjaśnić?
Bez tytułu.png
Bardzo przykro, że w sposób nieuprawniony niszczysz czyjąś pracę!
Jak widzę w Twoich statystykach flagujesz wszystko co popadnie!

Dałem resteem*. Działalność od podstaw w regionie, to rozumiem. Edit *autokorekta na telefonie

Bardzo dziękuję za Twoje wsparcie! Pozdrawiam :)

Przepiękny budynek, oczy bolą jak się patrzy co się z nim dzieje.
To kuriozalne, że człowiek wgl nie związany ze sprawą o to walczy gdy tak na prawde w kraju pełno ludzi, którzy mają wielki hajs za to, że w teorii powinni pilnować porządku w takich sprawach. Ignorancja urzędników nie ma granic.
Szacunek dla ciebie za to, że nie jestes obojętny.

Tu się urodziłem, tu wychowałem i chodziłem do szkoły. Spędziłem tam najpiękniejsze lata. Tam właśnie nauczono mnie walki o historię i zabytki :)

Jak chcesz chronić dobro, to dołóż ze swojej kieszeni chociażby złotówkę do remontu takiego obiektu. Albo kup taki pałac za 300tyś (Skarb Państwa wciąż sprzedaje takie obiekty) i wykonaj jakiś, chociaż najmniejszy remont.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64432.28
ETH 2648.26
USDT 1.00
SBD 2.78