[1] Jak sobie radzić w sytuacji zagrożenia? "Bezsens lekcji PO”

in #polish6 years ago (edited)

Witam przedstawiam wam nowy cykl, który pojawiać się będzie raz w tygodniu na moim blogu. Będzie on przedstawiał podstawy jakie każdy z was powinien znać by wiedzieć jak się zachować w różnych sytuacjach, które zagrażają nie tylko waszemu zdrowiu i życiu ale i także waszych bliskich. Mam nadzieje, że wam się ta seria spodoba.

Źródło obrazka: https://pixabay.com/pl/grupy-gwa%C5%82towny-ludzi-cz%C5%82owiek-3348989/

Żyjemy w świecie gdzie zagrożenie czyhać może za każdym rogiem. Na lekcjach PO w szkole średniej nie dowiecie się jak sobie radzić w sytuacji zagrożenia, ba nawet nie dowiecie się jak to zagrożenie rozpoznawać. Pamiętam jakby to było wczoraj, jak na jednej z takich lekcji mówiono mi, że jak mamy konflikt, bądź na naszym terenie dzieją się nieciekawe rzeczy to powinniśmy zakrywać ciemnymi płachtami okna w swoich domach i wtedy będziemy bezpieczni bo nieprzyjaciele nie będą wiedzieć czy jesteśmy w domu czy nie. Na moje pytanie „Co na to termowizja?” do dziś nie mam odpowiedzi. Nie oszukujmy się prowadzenie tych lekcji w szkołach, a w zasadzie poziom jaki za tym idzie to dno. Jedyne czego dane było mi się dowiedzieć to na jakiej zasadzie działa broń palna oraz jakie są rodzaje i podział broni ogólnie. Udało mi się także dowiedzieć, że uczy się nas programu, bezpieczeństwa opracowanego w latach ’60 i ’70 XX wielu. Jest to o tyle smutne, że już na początku szkoły średniej żywo interesował mnie temat bezpieczeństwa. Najsmutniejsze jest to, że zarówno nauczyciel jak i my uczniowie wiedzieliśmy, że ta nauka jest bez sensu, a mimo to brnęliśmy w to bo taki jest przecież program nauczania. Jedyne czego pożytecznego dane było mi się nauczyć to jak tamować rany i jak wiązać bandaże.

Dzisiejszy wpis wyjątkowo nie jest oparty na źródłach jak to mam w zwyczaju, a na moich własnych odczuciach i wspomnieniach. Chce wiedzieć czy tylko u mnie w szkole były tak beznadziejne zajęcia z tego przedmiotu. Pomoże mi to opracować ten cykl, który jest tak niezmiernie ważny dla społeczeństwa. Piszcie w komentarzach jak przebiegały u was te lekcje, a ja już w przyszłym tygodniu na tej podstawie pojawi się pierwszy wpis z tego cyklu.

All rights reserved by @veroniq 2018

Sort:  

Hmmm... przypomniał mi się dowcip opowiedziany kiedyć na lekcji PO (a propos reagowania na zagrożenia) - co należy zrobić w przypadku ataku atomowego? Założyć ciemny garnitur i spokojnym krokiem udać się na cmentarz. A dlaczego spokojnym krokiem? Żeby paniki nie wywołać 😂

Lekcje PO zawsze były beznadziejne, a tzw. wojsko na studiach to już była totalna masakra.

Po raz pierwszy mam styczność z tym dowcipem i powiem Ci pozamiatał. haha

Bo to stary dowcip jest - jakiś późny Gierek albo coś koło tego 😛

Lekcje PO to był największy bezsens. Później jak poszedłem do wojska (raczej na 10 miesięczne kolonie o profilu wojskowym), to też nas uczyli tych bzdur. Jak zakładać maski, OP-1, jakieś alarmy. Ale jak orzyjdzie co do czego, wybuchnie wojna, to nie będziemy wiedzieć co zrobić.

Edit: Jakby pierdykła atomówka, to te płachty w oknach rzeczywiście pomogą :)

Zakrywanie okien plachtami jest przewidziane przy spodziewanym ataku z powietrza. Jedyną korzyścią tego działania jest to, że jakieś pomniejsze, wolniej poruszające się odłamki np. pękających szyb mogą się zatrzymać (ale nie muszą). Dziś jako ukrycie obecności praktycznie nie zdaje egzaminu, zresztą lepiej użyć rolet lub żaluzji, zgasić swiatło i mieć nadzieję, że po drugiej stronie nie mają akurat termo.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63209.62
ETH 2570.91
USDT 1.00
SBD 2.76