You are viewing a single comment's thread from:

RE: Moje życie z wrodzoną wadą wzroku.

in #polish6 years ago

Dzięki za kolejną opowieść. Na szczęście, żyjemy w czasach, gdy można sobie z tym poradzić. Samochody powinny roboty prowadzić, byłoby mniej wypadków. Dobrze, że możesz pływać - woda to jak kosmiczna wolność!

Warto wczytać się w Twoje słowa, bo często nawet podświadomie wykluczamy osoby z niepełnosprawnościa. Dzieciaki, wiadomo - są głupawe i okrutne, jednak zdarza się to dorosłym. A nie powinno.

Sort:  

Wiesz, najgorsze jest, kiedy człowiek naprawdę szczerze chce, a nie może ze względu na ograniczenia. To w takich momentach najważniejsze jest zauważenie tego ograniczenia. Nie litowanie się, tylko podjęcie działań wspólnie z taką osobą, żeby problem jakiś rozwiązać. To może każdy. Wystarczy zobaczyć chęć w innym człowieku.

Na szczęście, mam wrażenie,że to się odrobinę zmienia. Są jakieś rządowe PFRON'nowe programy. Od strony prawnej neguje się wykluczanie grupy niepełnosprawnych, są organizacje NGO. Warto się porozglądać. Naprawde nie potrafisz ocenić odległości? Zdarzają się z tym jakieś radosne wpadki? Tak dla rozluźnienia poważnej dyskusji :))

Z odległością, to jest trochę skomplikowane. Ubytek siatkówki w specyficzny sposób zniekształca widzenie.
Najzabawniejsze co zrobiłem to poszedłem na film z okularami 3D do kina. Zupełnie mi wyleciało z głowy, że to kompletnie nie dla mnie. Mocno się zdziwiłem jak się film zaczął. Miało być super, a skończyło się na moim wyjściu z premiery, jak się zorientowałem. Uśmiałem się solidnie sam z siebie i obejrzałem film na kompie :).

Haha wybacz rozbawiłem się :)) Tym bardziej, że nie raz ściagałem w kinie okulary 3D, by zobaczyć jak to widać bez nich. No nie da się tego oglądać... Gdyby to chociaż był anaglif to mógłbym taki psychodeliczny obraz dać radę zobaczyć. Mam nadzieję, że film chociaż był dobry :)

Film dobry :) Ja sam się z siebie śmiałem i ubaw miała pracownica kiny, która mnie zaczepiła jak wychodziłem. Widać taki program ma moje ciało, że pewne rzeczy są nie dla mnie. Z innej strony nie każdy przecież kosmonautą teraz zostaje i ma zaszczyt chodzić po Księżycu :)

Na szczeście zostaje ogromny wachlarz innych możliwości. A Księżyc jest nudny... nawet sera tam nie ma :) @astromaniak pewnie zaprotestuje. Jednak jest wiele więcej obiektów na niebie, znacznie ciekawszych. A do tego nawet jedno oko wystarczy, a ocena odległości i tak nie ma znaczenia dla nas :))

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 66795.37
ETH 3087.77
USDT 1.00
SBD 3.72