You are viewing a single comment's thread from:

RE: Spektroskopia dla (nie) kompletnie zielonych #1 Światło, Fale i Mechanika kwantowa

in #polish6 years ago (edited)

Oj daj spokój z tymi nudnymi wstawkami o robieniu czegokolwiek innego niż czytanie o fizyce! ;) Czekam na Heisenberga , bo mam wrażenie, że moja nowa waga łazienkowa podpada pod tę zasadę ;) aa coś się z obrazkami niektórymi stało

Sort:  

Świat jest tutaj cichy, u mnie obrazki działają ;)

Czyli jak zwykle Busy krzaczy. Dobrze, że pryzmat kojarze ;)

Czyli jak dobrze rozumiem, w zależności od tego jak światło badamy, może być falą, albo cząsteczką. W zależności od narzędzi i sposobu?

W zasadzie to zależy od tego co chcemy udowodnić. Zgodnie z hipotezą kazdy obiekt jest jednocześnie falą i materią, także my ale dla tylko małych cząstek, np. fotonów można to zauważyć. Korzysta z tego też np. mikroskop elektronowy.

Jak to? jaka falą ja jestem? :)

to zależy od tego ile ważysz i jak szybko się poruszasz, ale ogólnie to raczej małą ;) Na tyle małą aby nie ujawniać właściwości falowych

czyli by zacząć falować muszę być cięższy i szybszy czy lżejszy i wolniejszy? :)

czyli by zacząć falować muszę być cięższy i szybszy czy lżejszy i wolniejszy? :)

lżejszy i wolniejszy ale i tak Ci się to nie uda ;)

no to pasuje! :)

Pytanie z innej beczki, czy od fizycznej strony biały i czarny są kolorami, czy poprostu stopniami jasności fali?

no to pasuje! :)

Pytanie z innej beczki, czy od fizycznej strony biały i czarny są kolorami, czy poprostu stopniami jasności fali?

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 59941.18
ETH 2627.53
USDT 1.00
SBD 2.46