Normy smogowe przekroczone o 500 proc.

in #polish6 years ago

kanarekl-22uty2018.PNG
Dziś rano w mojej okolicy niedaleko Piaseczna pod Warszawą normy pyłów zawieszonych PM 2,5 wyniosły 520% dopuszczalnej w Polsce normy. Biorąc pod uwagę, że polskie normy smogowe są czterokrotnie wyższe niż europejskie, to zanieczyszczenie przekroczyło aż 2000% normy!

Z uwagi na to, że od kilku lat prowadzę firmę organizującą zajęcia pozalekcyjne dla dzieci w Warszawie i okolicach obserwuję odwróconą zależność wysokiego zanieczyszczenia powietrza w stosunku do frekwencji dzieci na zajęciach. W zeszłym tygodniu we wszystkich grupach brakowało ok 30% dzieci. Dziwnym trafem okazuje się, że najczęściej chorują na infekcje dróg oddechowych.

Z uwagi na tryb mojej pracy przemieszczam się często między oddalonymi od siebie szkołami, przez co ostatnio również i mnie złapało lekkie przeziębienie, z którego teoretycznie się wyleczyłem, ale nadal męczy mnie przewlekły katar. Jestem pewien, że jest to związane z zapyleniem powietrza, bo wieczorem kiedy wracam do domu wydmuchuję z nosa sadzę, a rano po przebudzeniu razem z katarem wychodzą skrzepy krwi. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym?

Wybaczcie te naturalistyczne opisy, ale scyzoryk otwiera mi się w kieszeni, kiedy widzę, że rząd praktycznie od zeszłego roku nic nie zrobił, aby poprawić stan powietrza, którym oddychamy. W porównaniu do pieniędzy wydanych na budowę strzelnic, wydatki na doinwestowanie wymiany pieców węglowych wychodzą w proporcjach 10 do 1. Na domiar złego rząd dobija również branżę elektrowni wiatrowych, na rzecz węglowych. Jak w tym kraju żyć i normalnie oddychać? Czasem ogarnia mnie zwątpienie...

Źródła:
Screenshot z aplikacji Kanarek
https://lodz.onet.pl/strzelajac-smiechem-na-strzelnice-rzad-moze-wydac-10-razy-wiecej-niz-na-walke-ze/b2kvwer
https://www.polskieradio.pl/42/3167/Artykul/1802813,Nowelizacja-ustawy-o-OZE-dobije-ostatecznie-branze-zielonej-energii

Sort:  

I just upvoted You! (Reply "STOP" to stop automatic upvotes)

Moja dziewczyna przez smog ma kaszel, który nigdy nie przejdzie dopóki się nie wyprowadzimy. Przykre, firmy odpowiedzialne zapłaciły milionowe kary i szkodzą dalej, bo dla nich pare milionów to nic, a kary idą do państwa. Wszyscy zadowoleni

Głównie to szkodzą Janusze paląc tanim węglem i posiadając stare piece (już o umiejętności palenia węglem nie mówiąc) - dlatego głównie zimą jest tragedia

Ja wiem, że niektórzy palą plastikowe butelki, stare kasety video, i śmieci, to jest najgorsze

Dziś dowiedziałem się od kilku znajomych, że ten katar z krwią to również dzieci mają ostatnio :(

Trąbią w telewizji i radiu, że nasz rząd zaczyna walczyć z zanieczyszczeniem powietrza, jednak nie oszukujmy się, że jest to raczej mydlenie oczu, niewiele się zmieni..

No i oczywiście to co dzieje się ostatnio w polityce zagranicznej to typowa zasłona dymna, czyli odciąganie uwagi od spraw na prawdę ważnych poprzez grę na emocjach.

Dlatego wyprowadziłam się z Warszawy kilka miesięcy temu :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63688.35
ETH 3125.30
USDT 1.00
SBD 3.97