Jak narysować model ważki w 3D? ✒️

in #polish7 years ago (edited)

dragonfly3dpen.jpg

W tym wpisie prezentuję jak narysować ważkę długopisem 3D. Potrzebny będzie oczywiście 3D Pen i kilka kolorów filamentów PLA.

Rysunek 3D, czyli rysowanie długopisem 3D, to obecnie moja ulubiona forma plastyczna. Pozwala ona tworzyć modele i rzeźby bezpośrednio w powietrzu, a efekt pracy jest od razu gotowy i utwardzony. Materiały, których używam, czyli filamenty PLA, są nietoksyczne i biodegradowalne.

Oto film, w którym zobaczycie krok po kroku jak narysowałem model ważki i posklejałem go.

Ja narysowałem swoją ważkę z głowy, ale jeżeli będziecie chcieli pokazać swojemu dziecku, jak dokładnie wygląda ten owad i odrysować go z szablonu, to wydrukujcie sobie ten obrazek, który bardzo ładnie oddaje anatomię ważki.
Szablon ważki
Żródło: publicdomainpictures.net

Pamiętajcie, że końcówka długopisu 3D podczas pracy nagrzewa się do ponad 180 st.C, więc można się tym oparzyć. Teoretycznie producenci długopisów 3D zalecają ten sprzęt jako dozwolony od lat 8, natomiast moja córka nauczyła się obsługiwać 3D Pen'a już w wieku 3 lat, więc jeżeli jako rodzice macie zaufanie do swojego dziecka i jesteście obecni przy zabawie, to już tylko od was zależy.

Mi osobiście, ogromną frajdę sprawia wymyślanie różnego rodzaju pomysłów na zajęcia i zabawy z dziećmi. Cierpię prawdopodobnie na przypadłość PNP (Permanentny Nadmiar Pomysłów), choć nie konsultowałem tego z żadnym lekarzem ani farmaceutą ;) Z tego też powodu zacząłem prowadzić zajęcia dodatkowe z dziećmi w szkołach i przedszkolach. Dzięki temu udało mi się połączyć pasję z pracą, która sprawia mi wiele satysfakcji.

Póki co nie znalazłem na polskim Steemit większej bazy pomysłów na kreatywne spędzanie czasu i zabawy z dziećmi. Jedyny tag, na którym jest już kilka wpisów o podobnej tematyce to #pl-diy. Jestem ciekaw, czy wśród polskiej społeczności znajdą się osoby zainteresowane tą tematyką, bo zazwyczaj czytają to głównie rodzice. Jako tata, staram się w ten sposób umilać czas swoim dzieciom, więc przy okazji chętnie będę się dzielił inspiracjami. Dajcie znać w komentarzach i głosując, czy chcecie tu więcej tego typu contentu.

Sort:  

Chętnie bym zobaczył, kolejne etapy powstawania takiego dzieła. Dla mnie wygląda to bajecznie. 🌄🎨

I just upvoted You! (Reply "STOP" to stop automatic upvotes)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 57983.67
ETH 2465.71
USDT 1.00
SBD 2.41