Facebook zmienia algorytm - Akcja Reakcja

in #polish7 years ago (edited)


Czy zauważyliście łańcuszek na temat nowego algorytmu Facebooka, który rzekomo zawęża widoczność do 10-25 tych samych osób na tablicy? Wielu moich znajomych zaczęło kopiować ten tekst, kierując się prawdopodobnie obawą, że ich widoczność na Facebook'u znacząco zmaleje, jeżeli nie zmotywują znajomych do zostawienia komentarza pod wpisem.

Oto treść kopiowanego wpisu:

"Zostaw komentarz pod spodem, bo chcę Cię widzieć :-)
Cześć wszystkim - jeśli zastanawiasz się, dlaczego twoje aktualności wydają się ostatnio takie inne: Widzimy tylko posty z tych samych 25 osób w kółko i w kółko. W ogóle widzimy tylko 10 Tak, facebook ma nowy algorytm! Więc, pytam Cię, czy mógłbyś wyświadczyć mi przysługę? Jeśli czytasz ten post, to proszę nie lubić... zostaw komentarz (cześć! Jest w porządku) dzięki temu będę widzieć wasze posty w moich aktualnościach. W przeciwnym razie facebook wybiera kogo ja widzę, a ja nie potrzebuję facebooka do wyboru moich znajomych!
Chcę dalej słuchać o tym, co robisz!
Dzięki!"

Popularności łańcuszka dodaje fakt, że publikują go również znane i wpływowe osoby z branży rozwoju osobistego takie jak Łukasz Milewski.

Korzystając z okazji pomyślałem, że jest to świetny sposób na promocję Steemit, jako alternatywy dla Facebooka i Youtube, które w coraz większym stopniu ograniczają swobodę, ucinają zasięgi, cenzurują, usuwają konta i inwigilują użytkowników. Popularność wpisu o zmianie algorytmu, który przytoczyłem, stanowi przykład narastających w ludziach obaw, a nieraz frustracji. Bo, któż wie, kiedy pan Cukrogóra, albo wujaszek Google Mogle po raz kolejny wprowadzą jakieś zmiany w regulaminach i politykach prywatności, przez co umożliwią sobie bezkarne usuwanie niewygodnych dla siebie treści i użytkowników. Zwłaszcza, że usunięcia popularnych kont na Youtube i Facebooka, z nie do końca jasnych powodów, nie są już wcale rzadkością.

Kilka przykładów usunięcia kont ze scentralizowanych portali społecznościowych:
Carrioner - więcej mówi o swoich przejściach z Youtube w swoim powitalnym filmie na D.Tube.
Wiem co ćpiem - po długiej batalii zostało przywrócone.
Ocean Energii - konto zostało w całości usunięte bez uprzedzenia z powodu braku autoryzacji kilku tłumaczeń wywiadów z Moojim. Kilka dni temu Vincenty też założył konto na Steemit.
Podobnych przykładów jest znacznie więcej.

Oddolna akcja promocji Steemit na Facebook'u

W związku z powyższym uważam, że warto abyśmy sami, oddolnie przy okazji widocznych przejawów niezadowolenia Facebookiem i wspomnianego łańcuszka uświadamiali swoich znajomych o tym, że istnieją już alternatywne platformy takie jak Steemit i jakie odniosą oni korzyści przenosząc swoją aktywność tutaj.

Oto treść wpisu, który wrzuciłem na swoją tablicę i który zainteresował kilkunastu moich znajomych do tego stopnia, że postanowili dowiedzieć się czegoś więcej o Steemit:

"NIE WALCZ Z WIATRAKAMI !!!
Facebook i tak będzie nas tu inwigilował i zmieniał algorytmy tak, jak mu się podoba, żeby monetyzować naszą twórczość, nie oddając nic w zamian.
W odpowiedzi na nawałnicę wpisów o zmianie algorytmu informuję, że istnieje już alternatywna i sprawnie działająca od 2 lat platforma Steemit (celowo nie wklejam linka, bo mam podejrzenia, że wiadomość dotrze do mniejszej liczy osób).
Platforma ta działa na technologii blockchain i jest zdecentralizowana, przez co nie kontroluje jej żadna firma ani instytucja. Nawet twórcy zrzekli się administrowania tą platformą i pełne kompetencje ustalania zasad i zarządzają treścią oddali w ręce użytkowników. Oczywiście ma to swoje plusy i minusy, ale wierzę, że dzięki świadomym ludziom w społeczności wszystko idzie w dobrym kierunku.
Autorzy publikujący najciekawsze artykuły, video, zdjęcia, podcasty, transmisje live oraz osoby, które na nich głosują, otrzymują wynagrodzenie w kryptowalucie Steem, którą można później wymienić na PLN. Zarobki są przyzwoite, o czym przekonałem się sam mając tam konto zaledwie od miesiąca. Kiedy się rozwijasz i zdobywasz wiedzę jak się tam poruszać, możesz z tego uczynić podstawowe źródło utrzymania, o czym piszą już różni Steemersi.
Osobiście widzę Steemit jako nowy system ekonomiczny oparty na wartościach, w które wierzą użytkownicy. System ten ewoluuje wraz ze społecznością i to jest na prawdę nowa jakość w mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej, poszukaj na własną rękę lub dodaj komentarz, że chcesz dołączyć do zamkniętej grupy edukacyjnej o Steemit.
Ta wiadomość może być śmiało kopiowana, udostępniana itp. Niech dotrze do jak największej liczby osób.
Pokażmy Facebookowi środkowy palec!!! "

Skoro mój pojedynczy wpis zainteresował kilkanaście osób, co jest niewątpliwym sukcesem, to stworzenie lawiny podobnych wpisów, może zadziałać jak reklama retargetowana, która chodzi za użytkownikiem aż do skutku. Korzystając z niezadowolenia Facebookiem możemy zwiększyć świadomość, tego czym jest Steemit i znacząco poszerzyć reprezentację polskiej społeczności na tym portalu.
Tak jak wspomniałem wyżej, możecie kopiować ten wpis i dowolnie zmieniać. Jeżeli dołączycie do akcji to zostawcie komentarz i oddajcie swój głos na ten wpis, a po wszystkim dajcie znać jak Wam poszło :)

*Źródło obrazka Pixabay.

Sort:  

Niestety masz racje ,fb tak ucina zasięgi ze chętnie skopiuje i uświadomię znajomych ze mogą swoją sztukę udostępniać gdzie indziej . To samo dzieje się na instagramie . Moje posty nie docierają nawet do połowy moich folowersow. Wszystko po to żeby wyciągać od ludzi pieniądze za reklamy . Smutne . Osoba która zaczyna swoją promocje nie ma szansy wybić się bez płacenia :(

jak to mówią, nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. No ale trzeba powiedzieć że niezłe jaja się dzieją. Ja nie używam tego zbuka, nascie lat temu znajomi mnie zapraszali, ale chyba już wtedy przeczuwałem czym to śmierdzi.
Kontrola zaszła za daleko. Ale o to przecież chodzi wielkim korporacjom, poprzez kontrolę tłumu, produkowanie bezmyślnych baranów i nakierowywanie na sztucznie wytworzone trendy... aby wyciągnąć jeszcze więcej kasy. Ludzie, którzy wykazują jakieś oznaki samodzielnego myślenia są NIEWYGODNI i eliminowani ze społeczności. No bo myślącymi, którzy nie zachowują się jak stado baranów i innych pokornych owieczek, dość trudno wcisnąć każdy chłam i kit.
Nieraz już mnie bierze irytacja, gdy widzę, jak chcą mnie programować, chociażby co mam oglądać, czytać, co kupować, jakie treści są niby "najlepsze" dla mnie (tak, to przecież nie tylko cukrowo-pejsata twarzoksiążka potrafi). Nie mam ochoty, żeby ktoś za mnie decydował k jak "mam żyć", bo przede wszystkim interesuje mnie możliwość wyboru samodzielnie a nie dostawać to co oni uważają że powinienem dostać.

Dlatego postanowilam przejsc na ten portal... Wiec z biegiem czasu mysle, ze z Facebookiem stanie sie jak z naszaklasa.pl ... Tu przynajmniej nie martwie sie ze za moje poglady mnie zablokuja :)

Skasowali też RADIO SAMIEC za krytykę niektórych zachowań kobiet i innych rzeczy których krytykować nie wolno.

no to niezły numer, ale z drugiej strony... może to nic dziwnego, w końcu Marek ma "kontrowersyjne" poglądy. Ludziom we łbach się totalnie poprzewracało, bo teraz mówienie prawdy to są treści "kontrowersyjne"...
A może by go ściągnąć na Dtube? mogłby sobie spokojnie blogować i vlogovać i publikować samcze radia?

No właśnie wydaje mi się, że On nie wie o d.tube. Przeszedł na Vimeo. Ale tutaj by mu się bardziej opłacało.

Ale steemit nie jest zastępcą Facebooka, prędzej diaspora

To zależy jak do tego podejść. Facebook zamyka ludzi w monotematycznych gettach, a to zakrzywia obraz świata, bo wydaje Ci się, wszystko jest takie uładzone i jak wrzucisz zdjęcie to pojawią się kciuki. A tu na Steemit, jest jakby bliżej rzeczywistości, komuś przypadnie do gustu, co napiszesz, inny skrytykuje i znajdą się hejterzy, których nie można po prostu usunąć z grona znajomych. Ten szok kulturowy, może nie być na początku łatwy, ale ma swój urok. Moim zdaniem znaczną część potrzeb społecznościowych, na które odpowiada Facebook, Steemit również jest w stanie sprostać. Kwestia gustu i przyzwyczajenia.

Ależ można - mute, flaga, własny steemit. Wbrew pozorom moderacja na steem jest silna, tylko na polish się pobłaża :D

No jasne, są też wojenki na flagi, ale można się dogadać i dojść do kompromisów, osobiście wolę to niż monopol jednego gracza, który zawłaszcza sobie cały zysk i zamyka konta niewygodnym osobom :)

A ja wcale nie mialam na mysli o zastepstwie Facebooka (dla mnie pejsbuka) tylko raczej znalezieniu portala, gdzie wolnosc slowa jest doceniana i uzytkownik (oczywiscie w granicach nalezytej przyzwoitosci i kultury osobistej) nie musi obawiac sie i zwazac na slowa...Innymi slowy w koncu gdzies nie ma tej nienormalnej poprawnosci politycznej. image

Resteemed your article. This article was resteemed because you are part of the New Steemians project. You can learn more about it here: https://steemit.com/introduceyourself/@gaman/new-steemians-project-launch

Ja powiem tak Fejsbuk to permanentna inwigilacja. Doskonale to widać na przykładzie pisania na tematy z imigrantami. Teraz to nowy algorytm kiedys to był taki shadow ban ,którego otrzymałem za walkę z typowym zaślepionym i agresywnym lewactwem. Długo się zastanawiałem co się dzieje nie tak z moimi postami aż w końcu to odkryłem ,ze to taki ukryty ban heeeeh

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63931.73
ETH 2663.43
USDT 1.00
SBD 2.84