4 edycja konkursu #pl-filmy - mój gust filmowy w pigułce

in #polish6 years ago (edited)

Nie było mnie parę dni, bo byłem na wyjeździe integracyjnym, przez który nie miałem weny by zaglądać na Steem (wiadomo, nic tak nie zniechęca do internetu jak prawie całodobowe, nieustające imprezy przez tydzień), a tu po powrocie czeka mnie miła niespodzianka w postaci konkursu na #pl-filmy. Cóż, dzięki za jego zorganizowanie, oto moje odpowiedzi na zadane pytania.

  1. Jaki jest Twój ulubiony film?
    Właściwie mam cztery, po prostu nie jestem w stanie zawęzić moich ulubionych filmów do mniejszej ich liczby. Przed wami cztery najlepsze (moim zdaniem) filmy w dziejach:
    “Mechaniczna Pomarańcza” za niesamowity i przerażający klimat, grę aktorską i reżyserską maestrię Kubricka;
    “2001: Odyseja kosmiczna” za najlepszą warstwę wizualną oraz muzyczną w historii kinematografii, a także za niesamowitą, niepowtarzalną warstwę metaforyczną;
    “Ghost in the Shell” (1995) za genialny cyberpunkowy klimat, fantastyczną animację i jeszcze lepszą muzykę, a także za fascynującą głębię filozoficzną;
    “Conan Barbarzyńca” (1982) za perfekcję audiowizualną, spójność filozoficzną, świetny scenariusz oraz niesamowitą przygodę.
  2. Przy jakim filmie ryczysz jak bóbr?
    “Bogowie ulicy” z 2012. To zdecydowanie nie jest typowy wyciskacz łez, ale za każdym razem gdy oglądam ten film, ryczę pod koniec nawet gorzej od bobra.
  3. Jaką filmową postacią chciałbyś być?
    Danilą z “Brata” (1997). Twardy i męski, a zarazem totalnie zagubiony w życiu chłopak. Trochę go rozumiem, trochę się z nim utożsamiam, trochę mu zazdroszczę.
  4. Której aktorki nie możesz zdzierżyć na ekranie?
    Milla Jovovich.
  5. Jaki jest Twój ulubiony aktor?
    Denzel Washington. Absolutny bóg aktorstwa i najlepszy czarnoskóry aktor w dziejach.
  6. Jaki serial mógłbyś oglądać bez końca?
    Wszystkie sezony “Gwiezdnych Wrót”, zarówno SG-1, jak i Atlantis oraz Universe. Niektóre odcinki oglądałem po pięć-sześć razy. Kocham ten serial całym moim sercem, a każdy odcinek dowolnej z serii powoduje u mnie ciepełko na serduchu.
  7. Który film animowany potrafi obudzić w Tobie dzieciaka?
    Oryginalny “Dumbo” z lat czterdziestych, a także “Potwory i spółka” oraz pierwsze dwie części “Shreka”.
  8. Jaką aktorkę z radością obserwujesz na ekranie?
    Rebecca Hall.
  9. Który aktor powinien według Ciebie zająć się czymś innym?
    Tom Cruise, zamiast gry w gniotach niech reklamuje tą swoją śmieszną, żałosną sektę.
  10. Jaki jest najczęściej oglądany przez Ciebie gatunek filmowy?
    Horror oraz filmy akcji.
  11. Ścieżkę dźwiękową do którego filmu kochasz najbardziej?
    “Conan Barbarzyńca”, “Ghost in the Shell”, “Władca Pierścieni". W tej kolejności.
  12. Który reżyser powinien Twoim zdaniem tworzyć w nieskończoność?
    Stanley Kubrick, zdecydowanie. Świat wiele stracił na jego śmierci.
  13. Którego artystę ze świata filmu chciałbyś przywrócić do żywych?
    Poza Kubrickiem? Christophera Lee oraz Marlona Brando.
  14. Jaki jest Twój ulubiony czarno-biały film?
    “Przygoda” (1960) w reżyserii Antoniniego, choć aż tak wielu filmów czarno-białych znowuż nie widziałem.
  15. Jaki film jest według Ciebie największym nieporozumieniem?
    “Resident Evil: Ostatni Rozdział”. Najgorszy i najnudniejszy szajs, jaki kiedykolwiek widziałem.
  16. Który polski film jest według Ciebie najlepszy?
    “Przypadek” Kieślowskiego. Po piętach depcze mu “Amator” oraz “Człowiek z marmuru” Wajdy. Natomiast moim ulubionym polskim filmem są prawdopodobnie nieśmiertelne "Psy" Pasikowskiego.
  17. Jakiej filmowej postaci nienawidzisz?
    Pomimo mojej ogromnej sympatii do Żebrowskiego, nie znoszę Skrzetuskiego z “Ogniem i mieczem”. Taka męska Mary Sue, tylko chyba nawet gorsza.
  18. Jaka filmowa scena najmocniej utkwiła Ci w głowie?
    Scena z "Ghost in the Shell", w której major do rytmu głównego motywu muzycznego przemierza miasto. Estetyczne arcydzieło, piękna symbolika.
  19. Za co uwielbiasz kino?
    Za wszystko, ale nade wszystko za dostarczanie emocji, możliwość doświadczania wspaniałych historii oraz za obcowanie z absolutem, którym jest dla mnie sztuka.
  20. Dlaczego marnujesz swój czas na oglądanie filmów i seriali? :D
    Bo to kocham. :D Po prostu. Nie mógłbym przeżyć bez sztuki, w tym filmów i seriali. To jest tak głęboko wpisane w potrzebę mojego jestestwa, że głębiej się nie da.

Jeżeli komuś chciało się dotrzeć aż dotąd serdecznie chciałbym podziękować za lekturę i życzyć miłego dnia/poranka/wieczoru/nocy oraz zaprosić do obserwowania mojego profilu.

Sort:  

Cieszę się, że mogłem Ci zrobić niespodziankę tym konkursem :) Dzięki za Twoje odpowiedzi!

Kilka tytułów dopisałem sobie na listę do obejrzenia :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64848.13
ETH 3173.84
USDT 1.00
SBD 2.55