Szarlotka z budyniową pianką

in #polish6 years ago

DSC_5162.jpg

Zatrzęsienie jabłek w tym roku w moim ogrodzie, stąd rozpoczęłam poszukiwania ciekawych, nowych, ale jednocześnie nie skomplikowanych przepisów na ciasta z jabłkami. Zaciekawił mnie przepis, na który trafiłam na platformie Steemit - pojawił się u @mykitchenlab, zmodyfikowałam go i oto jest - szarlotka z budyniową pianką.

Klasyczne kruche ciasto, do tego kilogram najlepiej kwaśnych jabłek, piana z białek z dodatkiem budyniu (proszku) i już jest wspaniałe ciasto. Poza cudownym smakiem, który przypomnia mi wypieki mojej babci, ciasto wygląda świetnie. Ponadto możesz używać różnych rodzajów budyniu, dzięki czemu uzyskasz ciekawy efekt wizualny.

Zobacz poniższy filmik, przekonasz się jakie to łatwe a przy okazji zobacz mój kanał na You Tube, całkiem sporo przepisów już się tam nazbierało. Sama nie wiem kiedy i jak, ale jest ich już ponad 180, wiele z nich nie pojawiło się na blogu, więc zajrzyj.

Szarlotka z budyniową pianką - www.thermomania.com.pl

Składniki:

  • 80g ksylitolu lub cukru
  • 250g masła
  • 450g mąki orkiszowej lub pszennej
  • 4 jajka
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • łyżeczka esencji waniliowej
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 kg jabłek (waga po usunięciu gniazd nasiennych)
  • 3 łyżki budyniu w proszku (u mnie budyń malinowy bez cukru)
  1. Do naczynia miksującego wsypać 80g ksylitolu lub cukru, włożyć 250g zimnego masła pokrojonego na małe kawałki, 4 żółtka, płaską łyżeczkę proszku do pieczenia, szczyptę soli, łyżeczkę esencji waniliowej i 2 łyżki kwaśnej śmietany – wymieszać 30s/obr.5.
  2. Ciasto podzielić na dwie części – 1/3 zawinąć w folię i włożyć do lodówki, 2/3 wyłożyć dno i boki formy do pieczenia o wymiarach około 30x40 cm.
  3. Do naczynia miksującego włożyć 1kg odpestkowanych jabłek (ja nie obieram jabłek do ciast), posiekać 5s/obr.5. Jabłka wyłożyć na ciasto. Umyć naczynie miksujące.
  4. Do naczynia miksującego włożyć motylek. Wlać 4 białka i dodać szczyptę soli. Ubijać ze zdjętą miarką 2-3min/obr.3,5 – obserwując stopień ubicia.
  5. Ustawić kolejne ubijanie 1min /obr.2, przez otwór w pokrywie dodać stopniowo 4 łyżki budyniu (proszku). Jeśli po tym czasie budyń nie wymieszał się z białkami zdjąć motylek i delikatnie wymieszać zawartość naczynia przy pomocy kopystki. Pianę z budyniem wyłożyć na jabłka.
  6. Rozgrzać piekarnik do 170 °C.
  7. Wyjąć z lodówki wcześniej odłożoną porcję ciasta. Rozwałkować ją pomiędzy dwiema warstwami papieru do pieczenia na grubość maksymalnie 2 milimetrów. Jeśli w czasie wałkowania ciasto stanie się zbyt klejące włożyć je razem z papierem na kilka minut do zamrażarki. Po tym czasie ciasto kroić na przykład na pasy i układać ozdobny wzór na wierzchu piany z białek.
  8. Piec 50- 60 minut w 170°C.

DSC_5168.jpg

Jeśli chcesz to ciasto zrobić bez urządzenia wielofunkcyjnego:

  1. Wyrobić w misce 80g ksylitolu lub cukru, włożyć 250g zimnego masła pokrojonego na małe kawałki, 4 żółtka, płaską łyżeczkę proszku do pieczenia, szczyptę soli, łyżeczkę esencji waniliowej i 2 łyżki kwaśnej śmietany do połączenia się składników.
  2. Ciasto podzielić na dwie części – 1/3 zawinąć w folię i włożyć do lodówki, 2/3 wyłożyć dno i boki formy do pieczenia o wymiarach około 30x40 cm.
  3. 1 kg odpestkowanych jabłek zetrzeć na tarce lub pokroić na mniejsze i większe kawałki. Jabłka wyłożyć na ciasto.
  4. Ubić 4 białka ze szczyptą soli. Gdy piana będzie sztywna dodać do niej 4 łyżki proszku budyniowego, wymieszać delikatnie łopatką lub rózgą. Pianę z budyniem wyłożyć na jabłka.
  5. Rozgrzać piekarnik do 170 °C.
  6. Wyjąć z lodówki wcześniej odłożoną porcję ciasta. Rozwałkować ją pomiędzy dwiema warstwami papieru do pieczenia na grubość maksymalnie 2 milimetrów. Jeśli w czasie wałkowania ciasto stanie się zbyt klejące włożyć je razem z papierem na kilka minut do zamrażarki. Po tym czasie ciasto kroić na przykład na pasy i układać ozdobny wzór na wierzchu piany z białek.
  7. Piec 50- 60 minut w 170°C.

DSC_5160.jpg

DSC_5179.jpg

DSC_5188.jpg

You can also find me/znajdziesz mnie także:
Blog: https://www.thermomania.com.pl
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC5HhWiXCAp9Zqj7bbcbs-gw
Instagram: https://www.instagram.com/thermomania_przepisy/
FB: https://www.facebook.com/Thermomania.przepisy/
Pinterest: https://pl.pinterest.com/thermomania/

Unless otherwise mentioned, all the photographs are taken by me and the content published on this blog are the property of @thermomania. Please DO NOT copy the material or photos in full or in any part without my permission. All rights reserved. Thanks!

Wszystkie treści i zdjęcia są własnością @thermomania, wszystkie prawa zastrzeżone. Nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej zgody. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

Sort:  

World of Photography
>Visit the website<

You have earned 6.50 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.30
Block time: 2018-08-04T06:39:00
Account Level: 1
Total XP: 123.50/200.00
Total Photos: 19
Total comments: 0
Total contest wins: 0
And have also received a 1.00 percent upvote.

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Szarlotkę z budyniem i kruszonką robi od lat moja Mama. Dziękuję Ci za przywołanie pysznych wspomnień z dzieciństwa i nie tylko :)

@thermomania muszę przyznać, że czekałam na ten post ! jeeeej, jestem zachwycona !!! aż chce się zjeść ! ojooj. ty to masz talent :) muszę przyznać, że Twoje zdjęcia mnie urzekają! mogę zapytać, masz stałe miejsce, gdzie zawsze focisz? tło fotograficzne też? używasz jasnego obiektywu międzie F1.0 do F2.8?

widziałam twój filmik. po głosie słychać, że Pani profesjonalistka :) przyznam że świetny pomysł, żeby ciasto najpierw rozwałkować, a potem pokroić w paseczki, u mnie właśnie wyszły za grube. nastpęnym razem tak zrobię - dziękI!

Ps JAK JA JESTEM ZAKOCHANA W TYCH JABŁUSZKACH <3

Ps 2 jeśli i tak i tak robisz video, to polecam abyś wrzuciła je na dtube :)

Dzięki, dzięki i jeszcze raz dzięki :)
Robię zdjęcia krążąc po całym domu, zależnie od pory roku, pory dnia, itd. Teł sobie trochę zrobiłam sama, w różnych kolorach i na pewno jeszcze sobie kilka dorobię. Obiektyw mam jeden ulubiony - Tamron 70-200 f2,8 (więc wcale nie jakiś turbo jasny), ale najbardziej podobają mi się zdjęcia nim robione. Czasami gdy potrzebuję zrobić zdjęcie z góry albo w ogóle jakiś szerszy kąt jest mi potrzebny używam obiektywu 50mm Nikona albo 35mm Sigmy. Natomiast staram się nie zmieniać obiektywu w czasie robienia zdjęć jednej potrawy bo każdy obiektyw inaczej "maluje" i potem ciężko jest to wszystko ze sobą zgrać. ;)
Odp. na Ps 2 - czasem wrzucam coś na Dtube ale mi tam się coś krzaczy i załadowanie filmu trwa wieki, muszę to robić po kilka razy, itd, ogólnie frustrujące, irytujące i w związku z tym rzadko korzystam, bo szkoda mi czasu na takie korowody.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63330.55
ETH 2645.93
USDT 1.00
SBD 2.82