Mirror Cube 3x3x3 - wprowadzenie

in #polish5 years ago (edited)

Dzisiejszy artykuł będzie nieco krótki. Przedstawię Wam w prosty i zrozumiały sposób bardzo ciekawą modyfikację tradycyjnej kostki 3x3x3 tzw. Mirror Cube. Modyfikacja jest bez problemu dostępna na naszym polskim rynku i każdy może bez problemu wejść w jej posiadanie.

Mirror Cube różni się od tradycyjnej kostki tym, że zamiast kolorowych klocków ma różnej wielkości prostopadłościany. Jeśli chodzi o sposób układania, to nie różni się kompletnie niczym od zwykłej kostki. Jednak ja miałem ogromny problem z jej ułożeniem.

Gdy zamówiłem sobie tę kostkę byłem pewny, że nie będę miał żadnego problemu. Myliłem się. Krew mnie zalewała, bo nawet pierwszego etapu nie mogłem przejść - zbudowanie krzyża. Żaden klocek mi nie pasował - albo był za mały, albo za duży, albo kompletnie nie pasował kształtem. Miałem chęć rzucić nią o ziemię.

Odłożyłem nieułożoną kostkę na półkę i o niej zapomniałem. Po dłuższym czasie znowu postanowiłem się z nią zmierzyć. Szukałem poradników na Youtube, ale jakoś żaden mi nie rozjaśnił sprawy. Jednak wszelakie tutoriale jakie obejrzałem naprowadziły mnie na dobry tor. W końcu zrozumiałem o co w tym wszystkim chodzi i sam doszedłem do wniosku, że jest to bardzo proste. Nawet ją polubiłem i stwierdziłem, że jest bardziej kreatywniejsza od tradycyjnej kostki.

Gdy rozłożymy tę kostkę sam jej wygląd może przerazić:

Jednak układaniem nie różni się praktycznie niczym od układania zwykłej kostki. Najpierw musimy zacząć od znalezienia najbardziej wystającego centra (środkowego klocka) i do niego dopasować odpowiednio pozostałe klocki, aby stworzyć krzyż.

A później leci jak z górki - zbudowanie warstw, krzyża na dolnej ściance oraz odpowiednie spermutowanie i zorientowanie rogów i gotowe!


Pierwsza warstwa


Druga warstwa


Krzyż na dolnej ściance

Widzimy na powyższych zdjęciach, że kostka jest dość niekonwencjonalna i wymaga większego sprytu i umysłowej elastyczności niż tradycyjna kostka.

Istnieją różne wielkości tej kostki jak np. 2x2:

Nie miałem jej nigdy w rękach, ale mam chęć ją sobie kupić. Zapewne układa się ją jak zwykłą 2x2.

4x4 i wększe:




Bardzo ciekawie wyglądają, ale niestety nie są łatwo dostępne w sprzedaży. Z tego co się dowiedziałem wynika, że kostki te nie są produkowane na masową skalę i są dostępne jedynie w Meksyku. Więc raczej dla nas Polaków są one w ogóle niedostępne.

Rekord świata:


Rekord wynosi 16.33 sekundy. Dla porównania rekord w układaniu zwykłej kostki wynosi 3,47 sekund - więc widzimy, że pomimo tego, że kostkę układa się tak samo jak zwykłą trójkę, to jednak stanowi ona większe wyzwanie dla ludzkiego umysłu.

To chyba tyle na dziś. Jeśli macie jakieś pytania zadajcie je w komentarzu. Chętnie odpowiem.

W kolejnym artykule wprowadzę Was do kostki 2x2.

Źródła:

Zdjęcia mojego autorstwa

oraz z:
https://www.youtube.com/
https://www.snupps.com/
https://www.cubelelo.com/

Sort:  

W sumie nie wiem - fajnie wygląda na pewno ;D

Fakt, fajnie i interesująco wygląda, może nawet fajniej od zwykłej kostki.

This post has received a 16.26 % upvote from @boomerang.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62102.06
ETH 2415.08
USDT 1.00
SBD 2.49