Skąd pochodzimy? Dokąd zmierzamy?

in #polish7 years ago

Edmond Kirsch jest naukowcem o międzynarodowej sławie. Jako naukowiec dokonał przełomowego odkrycia. Po latach doświadczeń i eksperymentów w naukowy sposób znalazł odpowiedź na dwa najbardziej nurtujące ludzkość pytania - skąd pochodzimy i dokąd zmierzamy. Odkrycie jest na tyle przełomowe, że Kirsch zanim upubliczni wyniki swojej pracy postanowił spotkać się z przedstawicielami głównych religii. Obawia się, że jego odkrycie zburzy obecny światopogląd i zagrozi istnieniu religii. Jednak finalnie zdecydował się na przekazanie przełomowego odkrycia ludzkości. Uważał, że nie powinien go zatajać, że ta wiedza należy się każdemu, uważał, że jest winny to całemu społeczeństwu.
Zdecydował się, że swoje wyniki ogłosi na konferencji w Muzeum Guggenheima w Hiszpanii, na którą zaprosił wybranych gości - ateistów i wierzących, przedstawicieli nauki i polityki. Jego przekaz transmitowano na żywo przez przeróżne media. Jednak podczas konferencji wystąpiły niespodziewane wydarzenia, które pokrzyżowały mu plany. Okazało się też że, jego przełomowe odkrycie może przepaść na zawsze.

obraz.png

"Początek" to najnowsza książka Dana Browna. Kolejna sensacyjna powieść tego autora, również jak kilka poprzednich nawiązuje do intryg wokół kościoła. Jest dużo akcji, ucieczek, pościgów. Narracja toczy się szybko, są też zwroty akcji. Jednak ta książka mocno wyróżnia się od poprzednich powieści Dana Browna. Przede wszystkim z tego powodu, że jest niezwykle futurystyczna. Pomimo, że akcja dzieje się w obecnych czasach książka jest wręcz przesiąknięta futuryzmem. Między innymi jest tam sztuczna inteligencja, bitcoin, samochód z autopilotem i komputery kwantowe. Wszystko to w oprawie nowoczesnej sztuki, często w formie odważnych instalacji lub rzeźby zadziwiająco operujących przestrzenią. Silnie dyskutowana jest wiara i jej obecna rola, zwłaszcza w świetle najnowszej nauki i osiągnięć człowieka na tym polu.

Książka bardzo wciąga, jest w niej pełno tajemnic, symboli i zagadek. Napisana jest przystępnym językiem, czyta się ja lekko i szybko.
Jest też intrygująca i dla mnie niepokojącą. Rola nowoczesnych technologii w przyszłości oraz miejsce, do którego nieuchronnie zmierza nasz gatunek zmusza do głębszych przemyśleń. Osobiście bardziej niż nasz początek zaniepokoił mnie nasz koniec przewidywany przez autora. Wszystko co ma swój początek ma też swój koniec. Bezwzględnie według tego twierdzenia koniec gatunku ludzkiego kiedyś nastąpi. Jednak czy faktycznie jego wizja jest naszym przeznaczeniem?
Mam silne obawy, że przedstawiona przez Browna wizja świata może okazać się prorocza. Pierwsza moja reakcja była taka - nie chciałabym żyć w takim świecie. Jednak po przemyśleniach stwierdziłam, że może doświadczenie takiego życia byłoby również cenne, bo przecież po to tu jesteśmy, żeby zbierać jak najwięcej doświadczeń, bo możne się okazać, że tylko one są prawdziwe.

Do przeczytania tej książki zachęcam wszystkich, którym dalsze dzieje ludzkości nie są obojętne, a szczególnie polecam ją @lusoshiemu, @assayerowi i @alcikowi oraz wszystkim, którzy brali udział w Steemitowych dyskusjach dotyczących sensu religii i Boga.

Pozdrawiam
@tapioka

Sort:  

Przeczytałam książkę. Jestem pod wrażeniem.... jak to zwykle po książkach Dana Browna.

@lugoshiego :)

Podobnie jak @dotsconnecting czytając twój wstęp miałem przed oczami szalonego genialnego naukowca, który za chwilę będzie w Wiadomościach :)

Taki był mój zamiar z tym wstępem :). Daj znać jak wrażenia po przeczytaniu.

Przez chwile miałem nadzieje, że Twój wstęp opisuje to, co dzieje się naprawdę.. heh.
Lecę do księgarni!

Cieszę, się. Taki był mój zamiar z tym wstępem :)

To Ci się udało, bo już zacząłem myśleć 'No w końcu się doczekałem!' :D

Melduję się. Kupiona dobrą chwilę temu, chyba przesunę ją do przodu w kolejce rzeczy do przeczytania :)

:) Daj proszę znać jakie będziesz miał przemyślenia po tej lekturze.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63747.71
ETH 2543.33
USDT 1.00
SBD 2.66