Hummus z żółtego grochu z limonka i czarnuszka

in #polish6 years ago

F65286CE-5623-418A-83C0-F03B1A4FDCAE.jpeg

Ten hummus... Obecnie jest tak popularny (czemu się nie dziwię), że gdzież bym nie zerknęła (strony kulinarne) znajduję na niego przepisy. Często tradycyjne, świetnie, praktyka uczyni mnie hummusowa ekspertka, czasami wymyślne - to mnie ekscytuje!

Dzisiejszy post nie był planowany ale jest. O poranku zerknęłam na żółty groch w spiżarni i wiedziałam, że będę się delektować hummusem. Przyszło mi na myśl, by się podzielić z Wami przepisem gdy serwowałam te delicje. Nie mam w zwiazku z powyższym wielu zdjęć.

Zaznaczam, że nie spotkałam się z przepisem na tę pastę z żółtego grochu. Używajac przepisu na tradycyjny hummus zamieniłam cieciorkę na groch i posypałam czarnuszka.

Jeśli chodzi o podanie, to te warzywa i owoce, które widzicie na półmisku, serwuję z hummusem. Sa tam rzodkiewki i ich liście, młody jarmuż, natka, kolendra, jabłko, papryka, seler naciowy, winogrona i marchew.

Liście młodej rzodkiewki sa pełne smaku i wartości odżywczych. Zajadam ję często w sałatach. Zawieraja witaminę C, fosfor, wapń i żelazo. Oczyszczaja organizm, wspomaja trawienie, działaja antyrakowo i odtruwajaco. Planuję zrobić z nimi pesto. Moja córka już je zajada w sałatach.

8404FDD7-2B8A-4131-B34F-A63D2584D0B4.jpeg

Podobnie postępuję z zielenina kalarepki, marchwi czy buraka. Przerabiam na nowości kulinarne. W moim domu mało jedzenia się marnuje. Zużywam co mogę i jak mogę. Powodów ku temu jest wiele i myślę, że każdy z nas po kilka przykładów może podać;)

Żółty groch to nie tylko skarbnica pełnowartościowego białka. Ma wiele witamin (A,C, z grupy B) i zawiera błonnik. Minerały w nim występujace to żelazo, pitas, fosfor, wapń i kawa foliowy.

A teraz przepis. Szybko i sprawnie uczynicie tę wartościowa pastę.

Hummus:

  • 2 szklanki ugotowanego żółtego grochu (zachować wodę z gotowania)
  • 2 łyżki tahini
  • 2 zabki czosnku
  • sok z limonki
  • kminek
  • chili
  • sól, pieprz
  • czarnuszka
  • oliwa z oliwek

Zmiksowałam składniki, oprócz czarnuszki i oliwy, podlewajac woda z grochu do uzyskania upragnionej konsystencji.

44B75612-8610-4245-A5E8-E21FD3DAC487.jpeg

Przed podaniem skropiłam oliwa i posypałam czarnuszka. Dobry efekt końcowy. Córka zjadła dwie porcje;)

Pobawcie się w kuchni tym przepisem i dajcie znać jak Wam odpowiada!

5BDA3A5B-91B7-4E18-BAAE-639B748F5378.jpeg

Źródło informacji:
www.pl.m.wikipedia.org

Sort:  

Bardzo fajny przepis!
Lubię hummus i często robię natomiast żółty groch jest bardzo popularny w Grecji, aczkolwiek w innym wydaniu.

Dziękuję za komentarz!
Bardzo miło poczytać:) Napisz jak mogę jeszcze ten groch wykorzystać. Z chęcia jakaś grecka strawę upichcę.

Napiszę :) ... zwłaszcza że ostatnio zaniedbałam pisanie na rzecz konkursów i moja lista "do napisania" jest coraz dłuższa.
To bardzo proste danie, jak to w kuchni greckiej... ale dobre ;) A znając Ciebie na pewno wprowadzisz jakieś urozmaicenia :)

Jestem wielkim fanem hummusu. Klasycznego najbardziej, ale gdzie tylko widzę eksperymenty chętnie zajadam :) Raz sam zrobiłem, ale nie wyszedł :/ Niestety miałem zbyt słaby blender - teraz nabyłem jakąś petardę, więc na pewno się uda! :)

Ja też uwielbiam hummus i robię różne warianty. Widziałeś mój wpis na hummus z burakami? Też wyszedł wyborny!

Czekam na hummusowe wpisy i sprawozdania;)

Hummus to jest to :) Dobrze, że mi przypomniałaś, muszę wykonać mój ulubiony sezonowy hummus z bobu. Oj zjadłabym taką porządną porcję warzyw jak na Twoim zdjęciu. :)

Część warzyw z ogródka. Rzodkiewka dobrze obrodziła w tym roku. Wykorzystuję jak mogę!

Ja uwielbiam hummus i kocham groch :P nic tylko połaczyć - dziekuje za przepis będę próbowła :P Super!!!

Dzięki! Ja reż groch i fasolę bardzo sobie cenię.

Dzięki za komentarz:)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66095.77
ETH 3184.92
USDT 1.00
SBD 4.12